چاپ این برگه

جزئیات عملیات پایانیِ آتش‌نشانی در ساختمان خیابان ولیعصر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که در ساعات آینده اطفای کامل حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو در خیابان ولیعصر (عج) به پایان برسد.

به گزارش ایسنا، سیدجلال ملکی در مورد آخرین وضعیت اطفای حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو در خیابان ولیعصر (عج) تهران اظهار کرد: دقایقی قبل برای ارزیابی به طبقه منفی چهار رفتم و با وجود اینکه حرارت زیاد است، آتش‌نشان‌ها موفق شده‌اند با کنترل حرارت و تاکتیک‌هایی که به کار بسته‌اند، بویژه استفاده از فوم – که در آخرین نشست هماهنگی به ریاست شهردار تهران به این نتیجه رسیدیم که از آن استفاده کنیم – شرایط بهتر شد و این روش خوشبختانه جواب داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اضافه کرد: نیروها در قالب گروه‌های سه – چهار نفره در حال نفوذ هستند. نفوذهای آنها کوتاه‌مدت اما مداوم است، یعنی به محض اینکه یک گروه بالا می‌آید، گروه دیگر اقدام می‌کند.

وی افزود: آتش‌نشانان موفق شدند تا حد زیادی محل را ایمن‌سازی کنند ولی هنوز بخش‌هایی هست که در آن آتشِ پنهان وجود دارد و تا حدودی تولید دود هم دیده می‌شود. شرایط به‌گونه‌ای است که به سختی می‌توان عملیات انجام داد ولی ما امیدواریم که حریق واکنش جدید نشان ندهد و با روندی که در حال حاضر وجود دارد امیدواریم تا ساعات آینده، پایان عملیات اطفای حریق را اعلام کنیم که البته بعد از آن فعالیت‌هایی مانند لکه‌گیری، ایمن‌سازی و تخلیه کامل دود را انجام خواهیم داد.