دوشنبه 23 بهمن 1396 - 8:00

کاشت نگین در چشم؛ شکاف بین رفاه اقتصادی و فقر فرهنگی

مجله بویرنیوز- روزنامه جوان را بررسی می کردم که با گزارش عجیبی مواجه شدم. در گزارش آمده بود، ️كاشت نگين در چشم، چند سالی می ‌شود به مجموعه لاكچری‌های بچه پولدارها افزوده شده است.

به گفته پزشکان هيچ كجای دنيا چنين عملی به لحاظ علمی مورد ‌تأييد نيست اما در ایران انجام می شود؛ عملی كه حتا در امريكا انجام نمی ‌شود، در ايران صورت می گیرد و بسیار گران است. دیگر نمی توان ادعا کرد این گونه مسائل از مصادیق تهاجم فرهنگی است.

خیر؛ این شرایطِ حاکم بر جامعه خودمان است که فرهنگ را در سراشیبی سقوط قرار می دهد؛ شرایطی که البته ساخته و پرداخته آحاد همین جامعه است. یک شبه پولدار شدن نوکیسه گان بی ریشه، صرفا فساد اقتصادی را نشان نمی دهد، که فساد اجتماعی نیز به دنبال خواهد داشت.

با رانت جویی در بستر فساد اقتصادی یک شبه پولدار می شوند، ولی فرهنگ یک شبه تزریق نخواهد شد. در واقع مرفه اقتصادی و فقیر فرهنگی هستند. زندگی لاکچری دارند، اما حقوق شهروندی نمی دانند. لباس مارک می پوشند اما رکیک ترین الفاظ بر زبان شان جاری است. ماشین های لوکس سوار می شوند اما نه تنها قوانین رانندگی نمی دانند که آشغال خود را به بیرون پرتاب می کنند.

در فضای مجازی پست های روشنفکری! می گذارند؛ اما نهایت تفکرشان این است با چه لباسی در کدام مهمانی چگونه عکس بگیرند که بیشتر لایک بخورد.

مدرنیزاسیون را به اشتباه، “مصرف زدگی” و “تجمل گرایی” تعریف می کنند و این ناهنجار اجتماعی را به کمک فقر فکری و اندیشه ای نسل جدید به ارزش کاذب اجتماعی تبدیل می نمایند.

شکاف بین رفاه اقتصادی و فقر فرهنگی تراژدی دردناکی است که رفته رفته همه جامعه را غرق فساد می نماید.
سید محسن امامی فر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=269126
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما