جمعه 13 بهمن 1396 - 0:05

حاشیه های عجیب نشست بررسی پروژه های عمرانی گچساران/ کنایه سنگین تاجگردون به صیدالی/ به موقع خدمتت میرسم!/مدیری که باید خالی بندی را ازش یاد گرفت!(+عکس)

گروه اقتصادی- عصر امروز جلسه 5 ساعته ای با موضوع بررسی روند پروژه های عمرانی گچساران در ساختمان فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، این جلسه حدود 6 ساعته که بیشتر به برزخی برای مدیران شبیه شده بود، حاشیه های عجیب، توهین آمیز و خنده داری داشت.

در ابتدای این نشست نماینده گچساران و باشت که در بدو ورود به فرمانداری با خیل زیاد جمعیتی که از شرکت نفت اخراج شده بودند و یا حق و حقوق آنها داده نشده بود، روبرو شده بود با انتقاد از مدیرانی که خود را ملزم به پاسخگویی به مردم ندیدند، اظهار داشت: ما را گذاشتید پشت در، صيدالي و استاندار از در پشتی اومدن و اینجا نشستن فقط نماینده باید پاسخگو باشد.

غلامرضا تاجگردون گفت: همه تلاش کنیم پاسخگو باشیم خوبه، اینکه قال بذاریم خوب نیست، با مدیری که نماینده را قال بذارند به موقع برخورد میکنیم، با استاندار نیستم منظورم صيدالي است، حتماً به موقع برخورد میکنم.

وی با اشاره به بودجه سال آینده بیان کرد: تلاش کردیم در بودجه 97 بیش از آنکه باید به مردم توجه کرد ، مردم مشکلات دارند.

تاجگردون به اعتبارات استان اشاره کرد و گفت: 1000 میلیارد تومان اعتبارات مصوب استان است، در شرایط کمبود بودجه ای هر چند همه آن تخصیص پیدا نمیکند اما رقم قابل توجهی است.

راه و شهرسازی اولین دستگاهی بود که پروژه هایش در شهرستان گچساران بررسی شد، محورهای گچساران – رگ سفید و گناوه، جاده قلعه گلاب، محور گچساران – باباکلان و جاده رودبار از جمله پروژه هایی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی نبود بودجه و برخی معارض را عمده ترین دلیل کندی پروژه هایش در گچساران بیان کرد و خواستار توه بیشتر هم به تخصیص های مالی و هم رفع معارض برای تسریع روند کار شد.

در میان توضیحات علیمردانی انتقادات زیادی از طرف نماینده و فرماندار گچساران به وی شد.

تاجگردون گفت: در پروژه محور گچساران – رگ سفید به نظرم مسامحه کاری شده ، شما چند ماهه میگی قیر آزاد خرید شده، یک تصادف بشه میدانی یعنی چی؟چرا از مسامحه پیمانکار دفاع میکنی؟ این کار باید مهرماه تکمیل ميشد!

استاندار نیز خطاب به ارائه آمارهای احتمالی توسط علیمردانی، اینطور گفت:حدس و احتمال نداریم وقتی اینجا میاين بعنوان مدیر ارشد دستگاه باید با قطعیت بیایید، تا 15 روز دیگر مشکلات محو گچساران – رگ سفید باید حل شود.

تاجگردون با انتقاد از دفاع علیمردانی از پیمانکاران راه نیز گفت: پیمانکاران این پروژه ها در اینجا کمتر از 2 میلیارد بدهی دارند در حالیکه در شهرهای دیگر من میدانم تا 70 میلیارد تومان هم مطالبات دارند.

تاجگردون: جاده قلعه گلاب چرا به سرانجام نرسید، پیمانکار اینجا 70 میلیارد تومان جای دیگه بدهی دارد اینجا زیر 2 میلیارد است؟/ علیمردانی: فک نکنم به بهره برداری برسد

نماینده گچساران گفت: (قطعه دوم محور گچساران – باباکلان) اعتبارش 2/5 میلیارد است و تخصيصش 16 میلیارد! بعد میگید نباید چیزی بگم!

علیمردانی در حالیکه از تغییرات 30 درصدی جاده رودبار میگفت با نفی این موضوع از سوی تاجگردون روبرو شد، نماینده گچساران گفت:  هیچ تغییری صورت نگرفته، کسی دیده؟اصلا شما تغییری می بینید؟ 5 سال شروع شده 2 کیلومتر راه هم بیشتر نیست، رومون نمیشه بريم اونجا!

تاجگردون خطاب به یکی از مدیران که اطلاعی از روند پروژه اداره اش نداشت، به زبان لری گفت: اگر اطلاعات نداری ايتري بگی نونوم!(اگر اطلاعی نداری میتوانی بگویی نمیدانم)

در ادامه نوبت به آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد رسید، انتقادها از عملکرد این اداره نیز با حاشیه های زیادی همراه بود.

تاجگردون خطاب به کنایه داوودی مهر گفت: “همسایه ها یاری کنید تا شوهرداري کنم”، همه چیز رو ميگيد انجام بدین برامون، برين کاری هم خودتون انجام بدید.

اطلاعات مدیرعامل آب منطقه ای هم با واکنش روبرو شد، تاجگردون خطاب به علیمردانی در واکنش به سخنان داوودی مهر گفت “یاد بگیر چطور خالی بندی کنی!!

تاجگردون به وعده های پوچ به ذینفعان دشت لیشتر هم اقرار کرد و افزود: در خصوص آبرسانی دشت لیشتر ، اول گفتند کد ندارد ما دو سال هست کد دار کردیم حالا هم این همه مشکلات هست، مردم کاملا سر کار هستند!

تاجگردون در ادامه بحث آبرسانی به دشت های لیشتر وقتی میخواست جهاد کشاورزی و گوهرگانی را خطاب بزند از ضرب المثل خنده دار لری استفاده کرد که با خنده حضار روبرو شد!

پاسخ داوودی مهر در خصوص اقداماتش در دشت لیشتر هم در نوع خود جالب بود، وی عمده ترین اقدامش را اینطور بیان کرد: “دو پیمانکار را خلع ید کردیم!!”

مدیرعامل آب منطقه ای هر پروژه که که با نواقصی همراه بود و باید به مناقصه میرفت را وعده داد که روز یکشنبه هفته آینده منقصه می رود، این موضوع مورد تمسخر نماینده گچساران قرار رفت و تاجگردون در این باره گفت: قربون یکشنبه برم، چطور میتونی تو یک روز چهار مناقصه برگزار کني؟!

بافت فرسوده موضوع دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت، در این باره مسئولان با تقدیر از بانک ملی برای اجرای همه تعهداتش از بانک ملت بعنوان بانکی یاد کردند که تا کنون هیچکدام از تعهداتش در قبال بافت فرسوده گچساران را عملیاتی نکرده است.

نماینده گچساران به استخدام های پتروشیمی این شهرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 1040 نفر در پتروشیمی کار میکنند، 70 درصد بومی هستند، باید عرض کنم مدیرکل کار آمارهایی که میدهد کاملاً اشتباه است برای اینست شما خوشتان بیاید!

تاجگردون گفت: بعضی کارها در شهرستان انجام نمیشود و این هلدينگ ها تعدادی را با خود می آورند، مشکلی نيست اما بقیه باید بومی باشند، از بین افرادی که هست با توجه به تخصص ها افراد مورد نیاز انتخاب شوند.

آب و فاضلاب روستایی نیز دستگاه بعدی بود که توضیحاتش را ارائه داد، فیض الله پاسره با اشاره به پروژه های فعال آبرسانی در گچساران، خاطر نشان کرد: از ردیف های مختلف بودجه 96 در شهرستان گچساران 94050 میلیون ریال مصوب شده که با این اعتبار 18 پروژه عمرانی تعریف و مبادله موافقت نامه شد، که تا این زمان از سال پیشرفت فیزیکی پروژه ها به طور متوسط 75 درصد می باشد و در دهه مبارک فجر 2 پروژه از این پروژه ها سرابننيز و تلخاب شیرین و اصلاح شبکه اسپر، به بهره برداری ميرسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز اول مجتمع آبرسانی باباکلان و آبشيرين با پیشرفت فیزیکی95 درصد تا پایان بهمن 96 به بهره برداری میرسد.

وی گفت: کل عملیاتی که تا این مرحله از کار در فازهای جاری صورت گرفته، اجرای 18 کیلومتر خط انتقال، 4.5  کیلومتر لوله،2 کیلومتر لوله فولادی و 3 باب مخزن جمعا به ظرفیت1700 متر مکعب اجرا شده است.

در جلسه بررسی مشکلات پروژه های عمرانی شهرستان گچساران مقرر شد: آب و فاضلاب روستایی مابقی عملیات مورد نیاز تا انتقال آب به روستاهای باباکلان را به مناقصه بگذارد و از طرفی آبفای شهری چاهی را که برای آبرسانی در روستاهای گچساران در اختیار دارد در صورت اتمام نیازش در اختیار آب و فاضلاب روستایی قرار دهد.

اداره ورزش و جوانان، بنیاد مسکن و صنعت و معدن دیگر دستگاه هایی بودند که اقدامات آنها بررسی شد.

به گزارش بویرنیوز، خیلی از مردم از ساعات اولیه ظهر به درب فرمانداری مراجعه کردند که مشکلاتشان به ویژه در خصوص بی عدالتی و عدم پرداخت مطاباتشان از شرکت نفت را بیان کنند که در پایان انتظار حدود 6 ساعته آنها بی نتیجه ماند و کسی شنوای سخنان دردمند آنان نشد!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=269075
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خداوند فرموده بزرگترین وخطرناکترین دشمن ادمی تکبراست که متاسفانه بدجور گریبانگیر برادر تاجگردون شده ،میترسیم از زمین خوردنت جناب تاجگردون .تجدیدنظر بفرما پست ومقام رفتنی است.

  2. دنا گفت:

    واقعا علیمردان ۻعیف است

  3. بویراحمد گفت:

    خان پایه مدیریت فرصت سوز در اداره حمل ونقل پایانه های استان باید برود مشخص است که،،،،،

  4. ناشناس گفت:

    آقای تاجگردون حالا فهمیدی چه طور مردم مدیرانت وخودت را با زجر وبدبختی تحمل میکنند وحتی کنایه هم نمیزنند

  5. همشهری گفت:

    تمام استخدام های گچساران بدون آگهی استخدام و فرصت برابر برای تمام شهروندان انجام می گیرد که تمام بستگان تاجگردون و لیدرهاشون و دوستانشون سر کار باشن . الان این هزار نفر تو پتروشیمی از کجا رفتن سرکار.گچساران شهر فرار مغزهاو نخبه کشی و جای ماندن بی مغزان شده. به خاطر این کارهای تاجگردون یه مشت دهاتی بی فرهنگ و بی سواد اومدن و تمام ادارات رو می چرخونن. مبارکشون.

  6. کهگیلویه و بویراحمد گفت:

    اینا حرفا فقط واسه خودنمایی است…

  7. کهگیلویه گفت:

    اگه تاجگردون راست میگفت یکی از مدیران نزدیک به خودشو هم مورد انتقاد قرار میداد…

  8. شنبلیله گفت:

    اینجا ضعف فرمانداره اگر اول و آخر هر هفته همین جلسات تشکیل بشه و روند پیشرفت پروژه بررسی شود کار به اینجا ختم نمیشود .

  9. سعید از یاسوج گفت:

    خدا می داند فیس دکتر تاج‌گردون را می کنم و ان شالله این بار هم باعشق میام بهت رای سه باره میدم

  10. ناشناس گفت:

    این اقتدار و در عین حال زیرکی اقای دکتر تاجگردون از مهم ترین خصایص یک مدیر موفق هستش که اجازه سواستفاده رو به هیچ مدیر استانی نمی دهد

  11. مردم گفت:

    اتفاقاضعیف ترین مدیران استان مدیران انتخابی خودآقای تاجگردون هستند…آقای تاج توهم یه روزی تمام میشی…خدمت به مردم منت نداره

  12. صبری گفت:

    متاسفم برای این مدیران کلی که اینهمه توهین و بی احترامی بهشون شد و سکوت اختیار کردن، واقعا جایگاه و مقام براتون از حرف بارتون کردن بالاتره؟؟؟؟ فقط میتونم بگم متاسفم…

  13. جامعه ورزش گفت:

    یکی از مدیران بی حاشیه و پرکار مدیرکل ورزش و جوانان است . همگان دوران ایزدی را به یاد دارند . استان را مسخره کرده بود . انصافا علوی مدیری پرتلاش ، بی حاشیه و فعال است و دنبال بهم ریختن سیستم اداری برای منافع خود نیست و فقط به کار و پاسخگویی فکر میکند

  14. گرمسیری سردسیری گفت:

    چرا از مدیران ناکارامد خود در دستگاهها سوال نکردی ،هر چند این مدیران فقط گزارشات صوری می دهند !آب وفاضلاب شهری استان ،ووو

دیدگاه شما