یکشنبه 8 بهمن 1396 - 13:43

جزئیات رانت خواری و تخلف در برخی ادارات کهگیلویه و بویراحمد/ پاسخ قاطع کشاورز به استاندار!/سنگ اندازی تامین اجتماعی در مسیر توسعه استان

گروه اقتصادی- استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 92 رتبه نخست فلاکت در کشور را داشت.

به گزارش بویرنیوز،  جبار کیانی‌پور در نشست صبحانه کاری با فعالان بخش اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: انتظار می‌رود مناقصات واگذاری پروژه‌های جدید در یک فضای شفاف و رقابتی بدون هیچ گونه نفوذ و اعمال نظر سیاسیون و نمایندگان مجلس انجام شود.

رانت خواری در ادارات کهگیلویه و بویراحمد!

وی عنوان کرد: برخی بنگاه‌های اقتصادی و عمراین که سال‌ها برای پویایی مجموعه تلاش شده امروزه به دلیل برخی فشارها و رانت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به حاشیه رفته که باید برای برگشت آن به چرخه کار و تلاش باید تلاش بیشتری کرد.

کیانی‌پور با تشریح برخی مسائل و مشکلات واحدهای اقتصادی این استان ابراز کرد: همه ساله شاهد کاهش بودجه عمرانی هستیم در حالی توسعه عمرانی کشور یک ضرورت بوده و متولیان امر باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: پیمانکاران پروژه‌های عمرانی در استان خواستار توزیع عادلانه منابع بوده و از گفت‌وگوی چند روز پیش نماینده عالی دولت در استان با موضوع ” اعتبارات عادلانه توزیع شود”، استقبال می‌کنند.

کیانی‌پور با تاکید بر اینکه در فضای کسب و کار مشکلات فراوانی داریم، بیان کرد: کسری اعتبارات عمرانی، عدم به موقع تخصیص، رفتار نامناسب برخی مدیران با پیمانکاران، عدالت در توزیع اعتبارات، شفافیت در واگذاری پروژه‌ها و اعتبارات و ایجاد فضای رقابتی برای پیمانکاران از جمله مهمترین مشکلات و خواسته حوزه پیمانکاری در این استان است.

وی با تاکید بر اینکه پیمانکاران خواستار توزیع عادلانه همین حداقل منابع در یک فضای سالم و همراه با عدالت هستند، ادامه داد: برخی رفتارهای سیاسی در فضای کسب و کار استان غذاب اور است به طوری که برخی مواقع مدیران ناخواسته تحت تاثیر فشارهای سیاسیون قرار می‌گیرند.

کیانی‌پور با ابراز نگرانی از برخی سنگ‌اندازی‌های سازمان تامین اجتماعی در فضای کسب و کار گفت: معارضات اجتماعی پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد را فلج کرده در حالی منابعی برای تسهیل اراضی در نظر گرفته نشده است.

در ادامه رئیس سندیکای پیمانکاری استان با اشاره به اینکه پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد نفس های آخر خود را می کشند، اظهار داشت: مشکلات متعدد در زمینه مالیات، تامین اجتماعی، قراردادهای بلاتکلیف با ادارات، مطالبات از دولت و بدهی به بانک ها و طلب های به جا مانده از گذشته بخشی از مشکلات آنها است.

تخلف در راه و شهرسازی استان

مهندس مدنی فر گفت: تامن اجتماعی مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است و متاسفانمه بخشی از مدیران هم به تعهدات پیش از خود پایبند نیستند در حالیکه جایگاه آنها حقوقی است نه حقیقی!

وی ادامه داد: متاسفانه رعایت تقدم و تاخر در پرداخت مطالبات نیست، این موضوع به ویژه در راه و شهرسازی بسیار فراوان است و میبینیم مطالبات گذشته پرداخت نمی شود و افرادی که تازه شروع به کار می کنند مبالغی دریافت می کنند، نمیدانم پشت پرده ها چیست.

یکی دیگر از پیمانکاران با اشاره به تخلفات سنگین در برخی ادارات استان، بیان داشت: گاهی اوقات اول پیمانکار مشخص می شود و بعد پروژه به مناقصه می رود، حتی گاهی پاکت ها عوض می شود و مناقصه ای باطل می شود و فرد مورد نظر سازمان برنده اعلام می شود.

شفیع رحیمی پور، عضو سندیکای پیمانکاری نیز بیان کرد: مهم ترین خواسته ما شفافیت در روند برگزاری مناقصات است.

وی گفت: یکی از مشکلات بزرگ پیمانکاران، مطالبات بر جای مانده از مسکن مهر است، خانه ها ساخته شده و حتی چند بار فروش رفته اما هنوز مطالبات میلیاردی پیمانکاران این پروژه ها تعیین تکلیف نشده است، چطور است دولت از 20 میلیون خود نمی گذرد اما طلب 10 میلیاردی ما نادیده گرفته می شود!

به گزارش بویرنیوز، در ادامه ابراهیم کشاورز با اشاره به مشکلات و رقم هایی در ارتباط با بخش های خصوصی استان، تصریح کرد: در سال 92 استان کهگیلویه و بویراحمد با تورم 38.7 درصدی رتبه اول در زمینه تورم را داشت در پایان 95 این رقم به 12.9 درصد رسید و هم اکنون در جایگاه 20 کشور قرار داریم.

مدیرکل امور دارایی و اقتصاد استان افزود: در سال 92 بیکاری ما 16.5 درصد بود تا پایان 95 به 11.6 رسید.

رتبه عجیب استان در فلاکت!!!

وی بیان کرد: فاکتور فلاکت که با توجه به وضع تورم و اشتغال محاسبه می شود در سال 92 حدود 54.3 درصد بود که در پایان 95 به 26.2 درصد رسید، در 92 در زمینه فلاکت استان اول در کشور بودیم و در پایان 92 در جایگاه 5 کشور قرار گرفتیم.

کشاورز با اشاره به گلایه های استاندار از وضعیت گمرگ، بیان کرد: اینکه می گویند گمرگ ضعیف است، اینطور نیست، زیرساخت ها را در گذشته آماده کردیم، وضع اقتصادی استان خراب است، عقب ماندگی و کمتر توسعه یافتگی هم که مدام داد میزنیم وجود دارد، واقعا صادرات همین است، بیش از این چیزی برای صادرات نداریم.

خبر خوش برای فعالان اقتصادی/سنگ اندازی تامین اجتماعی در مسیر توسعه استان!

مدیرکل دارایی به فعالان اقتصادی خبر خوشی هم داد،وی گفت: قبلاً اگر مالیاتی قطعی می شد دیگر راه اعتراضی نبود، برای اولین بار وزیر به ما اعتماد کرد و بررسی و تجدید نظر در مالیات های قطعی شده را به ما سپرد، الان دیگر پرسه زمان بر گذشته مرتفع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به برخی انتقادات از این سازمان، بیان کرد: اگر در گذشته اعمال سلیقه هایی در زمینه پرداخت مطالبات بود در زمان ما برچیده شد.

علیمردانی با اشاره به سخت گیری ها مشکلات که پیمانکاران با تامین اجتماعی دارند، گفت: مشکلات فعالان بخش های خصوصی راه را میدانیم و به دنبال مرتفع کردن آنها هستیم، مشکل مطالبات پیمانکاران مسکن مهر را با ارائه زمین حل میکنم اگر چیزی هم ماند از راه های دیگر حل خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در حوزه راه روستایی 13/5 میلیارد تومان به 71 شرکت پیمانکاری پرداخت شده که از این میزان 60 درصد مطالبات گذشته بوده که به نوعی در سامانه نیز ثبت شده بود.

یک از مهم ترین مشکلات فعالان بخش های خصوصی، وجوهی است که تامین اجتماعی می گیرد، آنها گفتند وقتی روند پرداخت دولت به ما اینطور نا منظم و با تاخیر های طولانی مدت است، ما چطور پول تامین اجتماعی را بدهیم.

در اینجا کشاورز خطاب به علمردانی، گفت: طبق قانون شما نیاز نیست مفاصا حساب را اجرا کنید، می توانید اعلام بدهی کنید چرا که اگر مفاصا حساب بزنید اگر پیمانکاران پدر جدشان نیز بدهی داشته باشند تامین اجتماعی از آنها مطالبه خواهد کرد.

در ادامه این نشست فیض اله پاسره بیان داشت: اقدام پیمانکاران در این سالها که بودجه و اعتبارات ضعیف است برای دستگاه ها بسیار ارزشمند است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید در راستای اعتماد آفرینی بخش های خصوصی اقدام کنیم، استفاده از سامانه الکترونیکی مناقصات یکی از راه های اعتماد آفرینی است، کما اینکه در این 3 سال قریب به 50 مناقصه را در سامانه الکترونیکی عملیاتی کردیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=268749
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما