یکشنبه 15 بهمن 1396 - 8:00

چه کسی بیتکوین را راه اندازی کرد؟

مجله بویرنیوز- بیتکوین یک واحد دیجیتالی مالی است که در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو خلق شد. این واحد دیجیتالی مالی به صورت الکترونیکی مبادله می شود و به هیچ بانکی متصل نیست و هیچ حاکمیت مرکزی آن را کنترل نمی کند.

بله به اندازه ی کافی عجیب است؛ اما عجیب تر از همه ی اینها، اینکه هویت اصلی ناکاموتو هرگز تأیید نشده است.

گفته می شود، ناکاموتو، چه یک شخص خاص باشد و چه گروهی از افراد، تا 5 درصد از تمامی منابع بیتکوین را در اختیار دارد و این تنها مقدار بسیار زیادی پول نیست؛ این مقدار یعنی یک قدرت بالقوه ی خطرناک.

ناکاموتو طی نامه ای سرگشاده مدعی شده بود، یک مرد ژاپنی و متولد پنجم آپریل ۱۹۷۵ است. اما تحقیقات برای یافتن این شخص با این اطلاعات به جایی نرسید.

بنا بر این گزارش، علاقه مندان به بیتکوین چندین تئوری در مورد هویت اصلی بیت کوین پیش کشیده اند؛ مثلا برخی نیک زابو، خالق بیت‌گلد، پول الکترونیکی رایج قبل از بیتکوین را ناکاموتو معرفی می کنند و البته وی قویا این موضوع را رد می کند.

در سال ۲۰۱۴ نیز یک روزنامه نگار، شخصی به نام دوریان ساتوشی ناکاموتو را خالق بیتکوین معرفی کرد، چون هم شباهت اسمی با ناکاموتوی مشهور دارد و هم در زمینه ی مهندسی سیستم های رایانه ای و هم در زمینه ی سرویس های اطلاعات مالی سابقه ی فعالیت داشته است. اما دوریان توانایی خود در خلق بیتکوین را انکار کرده و همچنین ناکاموتوی اصلی در نامه ای سرگشاده و البته الکترونیکی اظهار داشت که من دوریان نیستم.

گفتنی است، افرادی بوده اند که خود را ناکاموتو نیز معرفی کرده اند، ولی بعید است، ادعایشان درست باشد، چون اگر صاحب یک میلیون بیتکوین از هویت خود پرده برداری کند، بسیارند کسانی که چشم طمع به قدرت او داشته و تلاش کنند، به وی آسیب بزنند.

کافی است کمی جستجو کنید و قیمت یک بیتکوین را در یک میلیون ضرب کنید تا به ارزش واقعی بیتکوین پی ببرید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=268503
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما