پنجشنبه 5 بهمن 1396 - 18:32

جزئیات کامل ریزش ساختمان در یاسوج/ یک نفر جان باخت/توضیحات مسئولان در خصوص حادثه مرکز کهگیلویه و بویراحمد(+عکس)

گروه حوادث- فرو ریختن ساختماني در شهر یاسوج، یک نفر را به کام مرگ کشاند.

به گزارش بويرنيوز، ظهر امروز ساعت 13:42 دقیقه حادثه ساختمانی در مرکز شهر یاسوج به سامانه 125 گزارش شد و کمتر از 5 دقیقه نیروهای امداد و نجات آتش نشانی شهرداری یاسوج به محل اعزام شدند.

عملیات امداد و نجات تا ساعت 17:20 به طول انجامید.

به گزارش بويرنيوز، اخبار اولیه از زیر آوار ماندن دو کارگر حکایت داشت، یکی از کارگران در دم فوت کرد و نفر دوم با تلاش کارکنان آتش نشانی شهرداری یاسوج نجات پیدا کرد و به مراکز درمانی منتقل شد.

شهردار یاسوج با اعلام خبر شکستگی پای یکی از نیروهای شهرداری در زمان اجرای عملیات آوار برداری، تصریح کرد: بارها از کمبود امکانات آتش نشانی شهرداری اطلاع رسانی کردیم و لزوم تجهیز ابزار و لوازم مدرن عملیات اطفا حریق و امداد و نجات را بیان کردیم.

نستهن مقدم گفت: متاسفانه یکی ار کارگران این حادثه در دم فوت کرده بود و نفر دوم با تلاش گسترده همکاران ما نجات پیدا کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این باره تصریح کرد: یکی از مشکلات ساختمان سازی که بارها فریاد زدیم، نبود مجریان ذیصلاح است.

مهندس احمدرضا خورشیدی گفت: ساختمان سازی باید توسط مجریان ذیصلاح و مورد تایید ساخته شود، علاوه بر این ابزار ایمنی کار و استفاده از کارگران مجرب و دارای کارت مهارت نیز باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه مسائل فنی این حادثه نیاز به بررسی کارشناسی دارد، گفت: بزودی نتیجه کارشناسی فنی این ساختمان و پرونده فعالیت آن اگر از فرآیند قانونی و مراجعه به نظام مهندسی ساختمان صورت گرفته باشد به اطلاع مردم میرسد.

احمدرضا خورشیدی خاطر نشان کرد: تا زمانیکه رعایت قوانین و تحقق مجریان ذیصلاح ساخت و ساز در استان به نتیجه مطلوب نرسد، متاسفانه باید بگوئیم بروز این دست حوادث ناگوار اجتناب ناپذیر است.

به گزارش بويرنيوز، مشکلات ساخت و ساز و نبود افراد متخصص در زمینه ساخت و ساز بارها از تریبون های مختلف و این سایت به اطلاع مسئولان و مردم رسید، یکی از نکاتی که در بازدید دوره ای نظام مهندسی ساختمان به اطلاع مردم رسید لزوم اجرای قانون، وجود مجری دارای صلاحیت ساخت و ساز و التزام به روند قانونی ساخت و ساز، برای حفظ امنیت جانی و مالی شهروندان بود.

این حادثه اگرچه تلخ بود اما یک فرصت به شمار می رود، بدون شک اهمیت رعایت قوانین ساختمان سازی و مشاوره صحیح با سازمان نظام مهندسی ساختمان میتواند از بروز این دست حوادث تلخ جلوگیری کند.

#تکمیلی

برخی اخبار از فوت نفر دوم حادثه به علت شدت آسیب دیدگی دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=268282
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اکبری گفت:

    چند بار حادثه باید اتفاق بیفتد وجان صدها نفر گرفته شود تا ما به خودمان بیاییم اگر دست از رشوه خواری ورشوه گیری برداریم وکارها به صورت قانونی پیش برود این طور مسائلی پیش نمی اید

دیدگاه شما