چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 17:42

کدام سازمان کهگیلویه و بویراحمد از نظر مردم بی مشکل است/ مدیری که روز ملاقات ندارد!

گروه اجتماعی- در سفرهای مسئولان مختلف استان به شهرستان ها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تنها دستگاهی که مردم از آن به خوبی و رغبت یاد می کنند آب و فاضلاب روستایی است.

به گزارش بویرنیوز، همه مردم از خدمات رسانی دستگاه ها، سازمان ها و شرکت های کهگیلویه و بویراحمد گلایه مندی و نگرانی هایی دارند و تقریباً همیشه گلایه ها و درخواست ها بیشتر از تعریف و تمجید ها است.

در سفر به نقاط مختلف استان و بازدیدهای مسئولان از شهرستان های مختلف و در نشست های مردمی، با بررسی گلایه مندی ها، دغدغه ها و خواسته های مردمی به نتایجی می رسیم که در نوع خود جالب توجه است.

از عدم رضایتمندی مردم از وضع آنتن دهی و اینترنت گرفته تا مشکلات راه سازی، آسفالت معابر و مسائل اینچنینی همیشه پای ثابت گلایه های مردم شهر و روستای استان است.

با این وجود، با توجه به خشکسالی و کم بارشی استان، بدون شک یکی از حوزه های مهم خدمات رسانی در کهگیلویه و بویراحمد موضوع آبرسانی است که البته با توجه به شرایط استان و تعداد زیاد روستاها نسبت به شهرها، آبرسانی در روستاها اگر اهمیتی بیشتر از آبرسانی در شهر نداشته باشد، اهمیتش کمتر از آن نیست.

آبرسانی به 1641 روستای استان با پراکندگی بسیار زیاد و قرارگیری روستاها در مناطق صعب العبور بدون شک کاری بس مشکل و حساس است و اگر آبرسانی به روستاها مناسب نباشد طبیعتاً علاوه بر نارضایتی مردم، زمینه مهاجرت شدید به شهرها را نیز در بر خواهد داشت.

با وجود تعداد زیاد روستاها و خشکسالی های چند سال اخیر اما خوشبختانه در این چند سال تجمع و اعتراضی در خصوص آب روستاها نبوده است.

جالب تر آنکه در سفرهای مسئولان مختلف استان به شهرستان ها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تنها دستگاهی که مردم از آن به خوبی و رغبت یاد می کنند آب و فاضلاب روستایی است.

در یکی از روستاهای دور افتاده شهرستان بویراحمد یکی از روستائیان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مشکل آب دارید؟ گفته بود: ” نه اتفاقاً تنها چیزی که در روستا داریم آب آشامیدنی است”، در نقطه ای دیگر از استان درشهرهای کهگیلویه، یکی از شهروندان به معاون عمرانی اینطور گفت: “آب روستا با کیفیت تر از شهر است، می خواهیم آب شهر ما از همان آبی باشد که به روستاها می رسد!” و…

در همین چند ماه انتصاب استاندار و معاون عمرانی جدید، در سفرهای دکتر احمدی و همراهان به شهرستان های کهگیلویه، لنده، بهمئی، بویراحمد و دنا تنها دستگاهی که مردم رضایتمندی داشتند و تقریبا به جز درخواست ایجاد نمایندگی در یکی از شهرستان ها هیچ نقد و خواسته ای از آن نداشتند، شرکت آب و فاضلاب روستایی بود.

البته رضایتمندی مردم به خدمات فنی و عمرانی آب و فاضلاب روستایی ختم نمیشد، بسیاری از روستائیان پاسخگویی خوب و همیشگی مدیرعامل و معاونین این شرکت را نیز در استان کم نظیر می دانستند.

روستائیان در این باره به خبرنگار ما گفتند، هر وقت مشکل و درخواستی داریم مراجعه میکنیم، در این شرکت روز خاص ملاقات تعریف نشده، هر وقت مدیر حضور دارد و فرصت داشته باشد او را میبینیم، حتی برخی شب ها دیر موقع مشکل آب روستا را نلفنی با ایشان در میان میگذاریم و آقای پاسره به خوبی پاسخگوی ما هست.

به گزارش بویرنیوز، این نحوه خدمات رسانی و تکریم و پاسخگویی به مردم می تواند الگوی مناسب برای سایر مدیران باشد، چرا که نتیجه این اقدامات پسندیده در نهایت رضایتمندی مردم از مسئولان، خدمات نظام و دولت را در پی خواهد داشت.

پی نوشت:

مدیریت ها در کشور اسلامی تعهد و وظیفه ای خطیر برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم است، از جایگاهی که داریم برای رضایتمندی مردم بهره ببریم نه به پست و مقام به عنوان جایگاهی برای کسب منفعت شخصی طمع بدوزیم…

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=268170
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. قوم بزرگ شول گفت:

    جا داره از زحمات بی دریغ دکتر پاسره تشکر کنیم..کاش الگوی مدیران استانی ما دکتر پاسره بودن چون انصافا مدیر اجرایی و دلسوزی ست

  2. شنبلیله گفت:

    هر دستگاهی که درآمد زا باشد و مدیری با برنامه و متخصص و دلسوز داشته باشد و بر اثر رابطه بازی و صرفا شایستگی و لیاقت مدیر شود خوبه چرا که دغدغه از دست دادن پست را ندارد چرا که برای بدست آوردنش متوسل به غیر خدا نشده که التماس کند مرا نگهدارید کاش این رویه در کل استان اجرا میشد کاش کاش کاش.

  3. تبعیدی گفت:

    سلام بر اهل انصاف .بنده از جمیع جهات سیاسی با مدیرعامل محترم ابفار اختلاف مشی داریم اما بینی و بین اله هر آنچه نگارنده محترم مرقوم فرموده عین واقعیت بوده و چه خوب بود مرجع صاحب اختیار این خدمت رابه گونه ای به اطلاع دیگر مسئولین می رساند تا ارباب رجوع پشت درهای انتظار در روز خاص الاف نمیشدنند.

دیدگاه شما