سه شنبه 3 بهمن 1396 - 23:17

تعجب استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اقدام عجیب دانشگاه آزاد در یاسوج!(+تصاویر)

گروه اجتماعی- با توجه به جمعیت استان و تقاضایی که در استان وجود دارد این موضوع بیش از نیاز استان است اما به دلیل سرمایه گذاری انجام گرفته، باید بحث تملک زمین و فضای مورد نیاز دانشگاه و سازه‌ها حل و این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش بویرنیوز، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مسئولان استان از ساختمان های رها شده دانشگاه آزاد در سرابتاوه بازدید کرد.

علی محمد احمدی در این دیدار ضمن ابراز تعجب از ساخت و سازهای بیهوده دانشگاه ازاد در تپه سرابتاوه، تصریح کرد: چنین فضایی با توجه به جمعیت استان، گرایش به تحصیل در دانشگاه آزاد همخوانی ندارد.

به گزارش بویرنیوز، چالش ساختمان بلا استفاده دانشگاه آزاد یاسوج به قریب به یک دهه می رسد و همچنان پردیس دانشگاه آزاد یاسوج بلا استفاده مانده است.

قریب به 10 سال پیش دانشگاه ازاد اقدام به ساختمان سازی در نقطه پرت و دور افتاده در شهر یاسوج کرد که با گذشت چند سال از ساخت، هیچ استفاده ای از آن نشد.

برای ساخت این سازه ها در آن زمان، ۲۲ میلیارد تومان هزینه شده است و هم اکنون نیز دانشگاه باید ماهیانه بابت همان وام‌های میلیاردی ۵۰۰ میلیون تومان قسط بپردازد و هزینه نگهداری ماهانه آن هم ۲۵۰ میلیون تومان است.

این هزینه میلیاردی برا ساختمانی بلا استفاده در نقطه ای پرت شبهات زیادی به دنبال دارد:

با چه توجیهی دانشگاه آزاد اقدام به تاسیس پردیس در یک روستای دور از مرکز شهر  کرده که طبعاً هزینه نگهداری ساختمان، ایاب و ذهاب اساتید، دانشجویان و هزینه های اینچنینی آن نیز سرسام آورد است

حال که بدون مطالعه با صرف هزینه های میلیاردی ساختمان ساخته شد چرا باید راکد و بلا استفاده باشد و ماهانه پول هنگفتی که می تواند صرف بهبود فضای علم و دانش و تحصیل دانشجویان شود باید بابت نگهداری و وام های کلان این مجتمع هزینه شود؟!

به گزارش بویرنیوز، بدون شک رسالت اولیه دانشگاه ها ارتقاء کیفیت آموزشی و خدمات بهتر به دانشجویان است اما گویا دانشگاه آزاد درآمد زایی و گسترش املاک را مقدم بر این رسالت میداند، وگرنه چرا باید هزینه ای میلیاردی که میتوانست با ایجاد آزمایشگاه ها، کارگاه ها، دستگاه های مورد نیاز دانشجویان، لوازم و تجهیزات روز دانشگاهی و سرفصل های پژوهشی، وضعیت دانش و پژوهش دانشگاهی و دانشجویی را به طور بسیار ملموسی ارتقاء ببخشد، صرف ساختمان سازی بیهوده شود.

بسیاری از دانشجوان دانشگاه های آزاد کهگیلویه و بویراحمد از نبود اساتید با درجه علمی و تخصصی تراز بالا، خوابگاه های مناسب، غذا و سلف سرویس های بی کیفیت و بی توجهی به پژوهش گله مند هستند و هزینه های دانشگاه آزاد برای ساختمان سازی های اینچنینی را فقط دور ریختن حق دانشجویان می دانند.

به گزارش بویرنیوز، رئیس دانشگاه آزاد یاسوج در این باره با اشاره به تصمیماتی برای استفاده اصولی از این فضا، خاطر نشان کرد: یکی از تصمیماتی که پس از تعیین تکلیف این سایت انجام خواهد شد بهره‌وری از این فضا برای ایجاد شهرک‌های تحقیقاتی، تجمیع واحدهای رشد و واحدهای فناوری و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=268048
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهسا گفت:

    آقای ا….. با این تصمیمش هم به کارکنان دانشگاه آزاد خیانت کرد هم به دانشجویان این استان…

  2. منتقد گفت:

    سرآبتاوه …….
    روستایی دور افتاده ؟؟؟؟؟
    کاملا مشخص است که زمینه سازی می کنند جهت فروش ساختمانها با آن ویوی زیبا
    راستی همین الان سود حاصل از فروش آنها چند برابر هزینه انجام شده است
    رسالت خبرنگارها افشای حقیقت است
    یا حق

  3. ناشناس گفت:

    کچل ارطبیب بودی سرخود دوا نمودی

  4. حمیدرضا گفت:

    دانشگاه آزاد تاسیس اش هم به همین صورت بود. این همه دانشگاه چه خروجی و نتیجه ای برای کشور داشته؟!

  5. ناشناس گفت:

    از اون م… بپرسید که زمینهاشو اینطوری فروخت

دیدگاه شما