سه شنبه 3 بهمن 1396 - 12:31

خبر بد برای کهگیلویه و بویراحمد!

گروه اجتماعی- بر اساس مدل های پیش بینی نباید تا سال (۲۰۲۵) میلادی انتظار “ترسالی” که جبران کمبودهای آبی را محقق کند داشته باشیم.

به گزارش ، فرج الله شکوهی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه حفاظت از منابع آبی افزود: امیدواریم مدل های پیش بینی تغییر داشته باشند تا جبران کمبود های بارشی محقق شود، اما وضعیت مناسبی در منابع آبی نداریم.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میانگین بارش در استان تا امروز ۷۹ میلی متر بوده است، عنوان داشت: در سال گذشته ۳۸ درصد خشکسالی شدید داشتیم و باید برای جلوگیری از مشکلات، منابع آبی استان ساماندهی شوند.

وی از صرف ۹۳ درصد منابع آب در حوزه کشاورزی خبر داد و بیان داشت: مدیریت این حوزه نیز ضروری است.

به گزارش بویرنیوز با احتساب این پیش بینی تا حدود 9 سال دیگر نباید انتظار بارش باران و برف نرمال برای کهگیلویه و بویراحمد متصور بود.

بدون شک از هم اکنون باید صرفه جویی و رعایت الگوی صجیج مصرف آب شرب به صورت ویژه هم از سوی متولیان آبرسانی و هم مردم مد نظر باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=267953
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. منابع ملی گفت:

    برادر گرامی گیرم که کشاورزان کشاورزی نکنند تکلیف ابهای جاری استان که به جنوب سرازیراست چه می شود ایا سدی وجود دارد که این ابها ذخیره شود .باتکشر

  2. محمد گفت:

    کدوم حرفتون درست بوده تا حالا که بخواد این یکی اش راست باشه.

  3. vahid گفت:

    آخ…. بدبخت و مردم دولت آباد و شرف آباد….
    و الا بارون بیا یا نیا آب هیچ جا قطع نیابو بجز ای دوتا منطقه

  4. ناشناس گفت:

    پتروشیمی احداث بشه مشکل آب بهتر حل میشه !!!!

  5. ناشناس گفت:

    متاسفانه آب آبشاررو هدایت کردن توی لوله بعد شب ها قطع هم میشه تا منبع پر بشه مدام تو گوش مردم خونده میشه صرفه جویی غافل ازاینکهنصف بیشتر آب با کیفیت آبشار دزدی میشه وباغات راسیراب میکنه و واردبشار میشه.آخه صرفه جویی چه دردی از هدر روی نعمت خدامیکنه .

  6. چنگیز گفت:

    برادر مدیریت منابع آب جاری جهت ذخیره سازی و سد سازی بکنید. مطالبه حقابه منطقه رو بکنید . زورتون نمیرسه حرف نزنید

  7. هم ولایتی گفت:

    سلام.این روزای پر تنش و طلاطم خودشون کم هستند که شما اینجور تیتر می زنید.حداقل در سر فصل خبر به نوع بدی اشاره بفرماییدتا مردم بیش از این نگران نشوند.

  8. حمید گفت:

    دوات که همه چینه سر مردم قطع که خدا هم سرش.

  9. ناشناس گفت:

    تا متولیان امورمردم این فاسدان ازخدابیخبرباشندخدا همراه با کدخدا ماراتحریم میکند اینها دست ازسرملت ایران بردارند اگر یکسال بعدش ترسالی نشد گوشیم بهشون میدم تا مثل بقیه چیزها هاپولی کنند

دیدگاه شما