چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 8:00

ساخت “دیوار بزرگ” در سین ‌کیانگ چین

مجله بویرنیوز- فرماندار سین‌کیانگ اعلام کرد، برای حفاظت مرزهای این منطقه و جلوگیری از نفوذ شبه‌نظامیان خارج از کشور قرار است “دیوار بزرگ” ساخته شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، صدها نفر از مردم سین‌کیانگ در سال‌های گذشته به دلیل وقوع خشونت‌ها میان اقلیت اویغور و نیروهای دولت مرکزی کشته شده‌اند. چین در این خشونت‌ها افراط گرایان و جدایی طلبان را مقصر می‌داند.

دیدبان حقوق بشر در ماه ژانویه گزارش کرد، تبت و سین‌کیانگ دو منطقه‌ای هستند که پکن در آن‌ها جدی‌ترین موارد نقض حقوق بشر خود را صورت داده است.

در همین راستا “شهرت ذاکر”، فرماندار سین‌کیانگ اعلام کرد: تدابیر امنیتی مرزی برای ایجاد “دیوار بزرگ” در این منطقه اتخاذ خواهد شد.

وی ادامه داد: ما تمام تلاش‌های خود را انجام می‌دهیم که هیچگونه شکافی در مدیریت امنیت اجتماعی به وجود نیاید و تضمین کنیم که تمام مناطق مهم ایمن هستند.

در همین راستا با بهره‌گیری از تکنولوژی، مرزهای این منطقه، جاده‌ها و زیرساخت‌ها تقویت خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما اجازه نخواهیم داد جدایی طلبان گامی بردارند و دیگر نخواهیم گذاشت که افراط گرایی مذهبی در این منطقه گسترش یابد.

شی جینپینگ، رییس جمهور چین پیشتر در سخنرانی خود در پارلمان چین اعلام کرده بود که نیاز است “یک دیوار بزرگ آهنی” برای ایجاد ثبات در سین‌کیانگ ساخته شود.

بخشی از سکنه سین‌کیانگ در غرب چین مسلمانان اویغور هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=267952
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما