دوشنبه 9 بهمن 1396 - 8:00

هورمون درمانی طبیعی برای بانوان

مجله بویرنیوز- میزان هورمون‌های بدن زنان و مردان تفاوت‌هایی با همدیگر دارد و برخی اوقات دچار اختلال می‌شود که زیر نظر پزشک و با مصرف برخی خوراکی‌های مفید قابل درمان و تنظیم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، برخی از گیاهان و خوراکی‌ها دارای هورمون‌های گیاهی مشهور به فیتواستروژن هستند که می‌تواند سبب تنظیم هورمون‌های بدن بانوان شود و مصرف آن‌ها توصیه می‌شود؛ البته مصرف این خوراکی‌ها در کنار دارو‌های شیمیایی باید زیرنظر مستقیم پزشک باشد، زیرا می‌تواند سبب عارضه‌های جانبی در بانوان شود.

همچنین برخی بانوان که دوره‌های درمانی هورمونی را سپری می‌کنند باید رژیم غذایی ویژه‌ای داشته باشند و از مصرف برخی خوراکی‌های حاوی هورمون‌های گیاهی خودداری کنند.

اختلال در هورمون‌های بدن بانوان سبب ریزش مو، اختلال در قاعدگی، آکنه صورت، بم شدن صدا، رشد مو‌های زائد، نازایی، افسردگی، پرخاشگری و نوسان‌های خلق و خو می‌شود، به همین دلیل تنظیم این هورمون‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

از جمله خوراکی‌های حاوی فیتواستروژن می‌توان دانه سویا و خوراکی‌های حاوی آن همچون شیرسویا، توفو، تمپه و سس سویا را نام برد.

مصرف فیتو استروژن‌ها به ویژه به بانوان در سنین یائسگی در تسکین حالت و علامت‌های این وضعیت کمک می‌کند و سبب جلوگیری از احساس گرگرفتگی، پوکی استخوان، فیبروم رحمی و نیاز به جراحی هیسترکتومی، ریزش موی شدید و چاقی در آن‌ها می‌شود.

مصرف خوراکی‌های حاوی فیتواستروژن گیاهی سبب درمان آکنه صورت، افزایش انرژی، جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه، تقویت و سلامت قلب و عروق خونی و کمک به افزایش قدرت بارداری در بانوان می‌شود.

مصرف فیتواستروژن‌های گیاهی امن‌تر از مصرف نمونه‌های شیمیایی آن‌هاست و سبب بروز عارضه‌های جانبی خطرناک دربانوان نمی‌شود.
ازجمله سایر خوراکی‌های حاوی فیتو استروژن می‌توان موارد زیر را نام برد.

دانه آفتابگردان، دانه کنجد، دانه تخم کتان، بادام، گردو، سیب، انار، هویج، توت فرنگی، انگور، عدس، جوانه یونجه، لوبیا، سویا، شبدر قرمز، ریشه شیرین بیان، قهوه، روغن زیتون، دانه جو و گندم.

با مصرف و قراردادن خوراکی‌های حاوی فیتو استروژن در رژیم غذایی بسیاری از مشکل‌های هورمونی در بدن بانوان به تدریج از بین می‌رود و آن‌ها دگرگونی‌های فراوانی در وضعیت روحی و جسمی خود مشاهده می‌کنند، البته این دگرگونی‌ها به تدریج و با استمرار درمصرف خوراکی‌های فیتواستروژن به وجود می‌آید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=267726
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما