پنجشنبه 28 دی 1396 - 10:11

روز پرکار رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد + عکس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از اعضای هیات رئیسه به مشهد مقدس سفر کرده و با معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیدار کردند.

به گزارش بویرنیوز به نقل از وبدا، دکتر ایلامی و  دکتر دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و معاونین وی طی نشستی صمیمی پیرامون موضوعات قابل همکاری به تبادل نظر پرداختند.

این هم اندیشی که در جوار حرم مطهر رضوی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزارشد، با نتایجی بسیارخوبی همراه بود که در آینده ای نزدیک و پس از انعقاد تفاهم نامه شاهد نشاط و بالندگی مطلوبتری در فضای آموزشی ،پژوهشی وفرهنگی  دانشگاه خواهیم بود.

در ابتدای این جلسه دکتر دارابی، به پتانسیل های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در تمام زمینه های قابل همکاری با دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آمادگی صددرصد دارد و بسیارخرسند است که زمینه های همکاری و هم اندیشی بین این دو دانشگاه فراهم گردیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این دیدار فرصت ایجاد شده را نیکو تلقی کرد و اظهار داشت: این نشست و هم اندیشی می تواند سرآغازی مهم در زمینه همکاری های فی مابین باشد.

دکترایلامی با اشاره به پتانسیل های بالقوه و بالفعل دانشگاه، اذعان نمود: از اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر همکاری کامل خود با دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کردند، خوشحال هستیم، چرا که تجارب و امکانات این دانشگاه خواهد توانست در مسیر روبه رشد ما تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

به گزارش وب دا؛ بهره مند شدن طرفین از امکانات و توانمندیهای یکدیگر از قبیل نیروی انسانی، توان، فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاههی، کتابخانه ای، ارتباطات بین المللی، فضای فیزیکی، توسعه همکاری های مشترک ملی و بین المللی، همکاری در برگزاری مشترک کارگاهها و همایشها، تبادل نظر پیرامون اولویت های پژوهشی و تحقیقاتی و هدایت و تبیین طرح های تحقیقاتی مشترک، همکاری و تبادل اعضای هیئت علمی در زمینه هدایت اجرای پروژه های تحصیلات تکمیلی و پروژه های تحقیقاتی مشترک، فراهم نمودن تمهیدات و سازوکار لازم برای انجام بازدیدهای علمی اساتید و پژوهشگران طرفین و فراهم نمودن زمینه های همکاری مشترک آموزشی از موضوعات مطرح شده در این جلسه به منظور انعقادتفاهم نامه بود.

بررسی محورهای مشترک همکاری استان خراسان رضوی با دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

همچنین در نشستی دیگر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی و اعضای هیئت‌ رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج محورهای مشترک همکاری در حوزه غذای حلال، سوغات و توریسم سلامت مورد بررسی قرار گرفت.

سید جواد حسینی در این دیدار اظهار داشت: در راستای نگاه اجتماعی به امر سلامت سند جامع سلامت استان خراسان رضوی با 118 اولویت سلامت و با رویکرد اجتماعی به مقوله سلامت تدوین‌ شده است.

وی گفت: سند جامع پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر نیز در استان به تصویب رسیده است که مبنای عمل همه دستگاه‌ها در راستای ارتقا سلامت جامعه است.

معاون استاندار خراسان افزود: برای ایفای نقش همگان در رفتار انسان‌ها، مجمع عمومی سلامت نیز در استان راه‌اندازی شده است که این مجمع همه خیرین و دستگاه‌ها را بکار می‌گیرد تا بتواند در سلامت انسان‌ها نقش ایفا کند و به ارتقای سلامت کمک کند.

حسینی تصریح کرد: استان خراسان رضوی این آمادگی را دارد تا تجربیات خود در این حوزه را در اختیار بقیه استان‌ها قرار دهد.

وی در خصوص برگزاری همایش بین‌المللی فراورده‌های حلال در مشهد مقدس گفت: در راستای رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 بیش از 145 رویداد علمی، فرهنگی و بین‌المللی در مشهد برگزار شد که همایش بین‌المللی فراورده‌های حلال آخرین رویدادهای بزرگ علمی مشهد 2017 بود.

حسینی با اشاره به همایش طب در فرهنگ رضوی که قرار است توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شود، گفت: در راستای برگزاری باشکوه این همایش بین‌المللی می‌توان از تجربیات و ظرفیت دانشکده طب سنتی استان خراسان رضوی و همچنین پژوهشکده بین‌المللی صنایع غذایی و دارویی استان استفاده نمود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اذعان نمود: استان این آمادگی را دارد که از گیاهان دارویی و تولیدات استان کهکیلویه و بویراحمد به‌ عنوان سوغات به‌ ویژه جهت زائرین خارجی استفاده نماید.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: می‌توان از امکانات شهرک زائر آستان قدس رضوی نیز در خصوص احداث زائرسرا برای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج استفاده کرد.

دکتر ایلامی نیز عزم و اراده جدی خود را در این زمینه به مسوولان استان اعلام و از مجموعه مدیریتی استان خراسان رضوی خواستند تا این دانشگاه را در این امر مقدس یاری کنند.

در این نشست مقرر شد استانداری خراسان رضوی در زمینه احداث مهمانسرای دانشگاه علوم پزشکی با حداکثر توان مشاوره های لازم را به هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ارائه نموده و فرایند تاسیس ارزان قیمت آن را پیگیری نماید.

بر پایه این خبر؛ در ادامه زمینه های همکاری پیرامون امور پژوهشی و تحقیقاتی مورد ارزیابی قرار گرفت و برای فراهم نمودن مقدمات مورد تفاهم از دو طرف نماینده ای مشخص گردید.ازدیگر موضوعات این جلسه هم اندیشی پیرامون چگونگی جذب دانشجویان متقاضی در واحد بین الملل علوم پزشکی یاسوج بود که نتایج قابل قبولی به همراه داشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=267167
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما