چهارشنبه 27 دی 1396 - 21:53

خروج یکی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد از بن بست محرومیت/اینجا ایستگاه اول است نه آخر!

گروه اقتصادی- شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد دومین منطقه پایلوت محرومیت زدایی توسط بنیاد مستضعفان در سراسرکشور است.

به گزارش بویرنیوز، خبر کوتاه بود اما نشان از عزم جدی برای برون رفت یکی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد از محرومیت داشت.

لنده از بن بست محرومیت خارج می شود

محمد سعیدی کیا؛ رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام رفع چهره محرومیت از شهرستان لنده، اظهار داشت: مأموریت ما انتخاب نقطه ای محروم از کشور و تلاش برای رفع محرومیت و عمران و آبادانی آن است.

وی بهره مندی از نیروی مردمی در راستای تأمین نیازها و رفع مشکلات آن‌ها را از برنامه‌های اصولی این بنیاد برشمرد و خطاب به مسئولین گفت: تا ما به مردم میدان ندهیم و عرصه را برای فعالیت و کار مهیاء نسازیم و به آن‌ها اعتماد نکنیم، قطعاً هیچ کاری به پیش نمی‌بریم.

شهرسان لنده دومین پایلوت محرومیت زدایی کشور

سعیدی کیا گفت: شهرستان لنده را به عنوان دومین منطقه از کشور برای اجرای طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب کردیم تا بتوانیم مأموریت ذاتی این بنیاد که محرویت زدائی است را در آن به اجرا در آوریم و برای تحقق این امر مهم نیازمند یاری همه مسئولین استانی، شهرستانی و مردم این منطقه هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  که به گفته مسئولان بنیاد مستضعفان پیگیری های ویژه ای برای آوردن منایع بنیاد به استان داشت، با اظهار امیدواری از آینده شهرستان محروم لنده، بیان کرد: یکی از وظایف بنیاد مستضعفان براساس توصیه‌های رهبری ارتقاء شاخص‌ها و توانمند سازی مناطق محروم در کشور است و خوشبختانه شهرستان لنده به عنوان دومین پایلویت اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب شد.

دکتر علی محمد احمدی تصریح کرد: بنیاد مستضعفان با تجربیات ارزنده ای که دارد با بهره گیری از این مزیت‌ها به محرومیت زدائی، عمران، آبادانی و پیشرفت این منطقه شتاب بخشد.

وی گفت: انقلاب ما انقلاب محرومین و پا برهنگان است و در دکترین و اندیشه امام راحل کسانی که تا آخر خط با هم هستند، درد فقرا، رنج کشیدگان و محرومیت را درک کرده‌اند و با آن‌ها و در کنار آن‌ها می‌مانند.

حضور بنیاد مستضعفان در این گوشه از کشور تجربه بزرگ و فرصتی ارزشمند است

استاندار تصریح کرد: حضور بنیاد مستضعفان در این گوشه از کشور تجربه بزرگ و فرصتی ارزشمند است و مدیران استان باید با همتی جهادی و تلاشی مضاعف برای رفع گوشه ای از محرومیت‌های این شهرستان اقدام کنند.

محرومیت زدایی ممکن نیست مگر با همراهی و همکاری مردم و مسئولان!

به گزارش بویرنیوز، تا اینجای کار اقدام ارزشمندی صورت گرفته و زمینه حضور و سرمایه گذاری یکی از نهادهای مطرح در زمینه محرومیت زدایی در استان با تلاش های استاندار و سایر مسئولان محقق شده است اما این پایان راه نیست.

حضور بنیاد مستضعفان در شهرستان لنده نه تنها پایان راه نیست، بلکه به عنوان شروع آزمونی برای مسئولان استانی و شهرستانی است تا مشخص شود چه مقدار جدیت و اراده برای استفاده از فرصت ها در مسیر توسعه استان وجود دارد.

بدون شک حضور صرف یک نهاد و سازمان و پایلوت شدن یک منطقه نمی تواند بدون کمک مردم و همراهی و هکاری مسئولان و سازمان ها موفق شود، از همین رو ضروری است فرصت پیش رو مغتنم شمرده شده و از آن برای شدت گرفتن هرچه بیشتر توسعه شهرستان لنده بهره برد.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=267140
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. صمدی گفت:

    سلام ودرود خدابرجناب مهندس سعیدی کیا ایشان انسان شایسته ،وارسته ولایی وبزرگی است

دیدگاه شما