چهارشنبه 27 دی 1396 - 15:21

روس ها ایران را در سوریه «بدجور» دور زده اند!

این روزها خیلی تلاش می کنیم که خبر خوب منتشر کنیم؛ اما از گوشه و کنار، خبری از خبر خوب نیست. ما حتی وقتی روسوفیل های وطنی، تریبون برنامه جهان آرای شبکه افق را در اختیار روس ها می گذارند، می خواهیم خبر خوب منتشر کنیم، ولی همان روز می شنویم، که روس ها کامل دست ایران را از بازسازی سوریه کوتاه کرده اند، قلممان منجمد می شود.

به گزارش خبرگزاری بویر نیوز به نقل از تابناک، بنا بر توافق صورت گرفته بین دولت های روسیه و سوریه، تقریبا ایران و شرکت های ایرانی از فرایند بازسازی و سرمایه گذاری در این کشور کنار گذاشته شده اند و حتی در بخش هایی کنسرسیومی بین دولت روسیه و سوریه تشکیل شده است و اگر ایران بخواهد در فرایند بازی سازی سوریه شرکت کند، باید با روس ها وارد مذاکره شود؛ اینها گمانه زنی رسانه ای نیست، بلکه موضوعی است که در دولت مطرح شده و دولت ایران را به شدت نگران کرده است.

این در حالی است که روسوفیل های وطنی، تریبون رسانه ملی ایرانیان را در اختیار روس ها می گذارند تا منافع روسیه را در ایران تبلیغ کنند. شخصی روس را به تلویزیون دعوت می کنند و او هم می گوید، «تعجب می کند که چرا ایران برجام را پذیرفت. اگر روسیه بود حتما برجام را نمی پذیرفت» و کسی هم نمی گوید که اگر برجامی حاصل شد، یکی از عوامل به بن بست رساندن ایران، همان روس ها بودند که در قطعنامه های تحریمی، دولت اوباما را یاری رساندند. اگر ایران به سمت توافق با غرب رفت، به خاطر ناامیدی و پیمان شکنی همین روس ها بود که در اوج لفاظی های رژیم اسرائیل برای حمله به ایران از در اختیار گذاشتن سامانه اس 300 که پول آن را هم از ایران گرفته بودند، سر باز زد!

روسوفیل های وطنی تلویزیون تمایل ندارند در کشور درباره پیمان شکنی روسها و ضرباتی که آنان بر پیکر منافع ملی ایرانیان وارد کرده اند، سخنی بگویند. روس هایی که در قطعنامه های ملل متحد، پشت ما را خالی کردند، در هنگام نیاز سامانه های دفاعی را به ما ندادند و در حال درو کردن زحمات ایرانیان در سوریه هستند و در یمن هم پا به پای عربستان پیش می روند.

روزنامه جوان از روزنامه های انقلابی چندی پیش نوشته بود که «در یکصد سال گذشته مردم ایران فراموش نکرده‌اند که غائله‌سازی روس‌ها در تبریز و تبانی با انگلیس برای اشغال و غارت ایران و نادیده گرفتن عرف دیپلماتیک و سیاسی و تعیین «سیکو» برای ارتباط با سازمان منافقین و گسترش لانه‌های جاسوسی در سراسر ایران و به ویژه مناطق کردی و آذری هم مرز با روسیه ژست دوستی با ایران و فروختن ارزان این دوستی به غرب برای کسب سهم‌الغارت در نظام بین‌الملل با آمریکا، بخشی از شخصیت رهبران روسیه و اتحاد شوروی است. ما هنوز فراموش نکرده‌ایم در جنگ هشت ساله چطور از صدام حمایت لجستیکی و تسلیحاتی می‌کردید و چگونه هواپیماهای صدام را که پس از بمباران و کشتار مردم شهرهای ایران به فضای شما پناه می‌بردند، «اورهال» و آماده عملیات‌های بعدی می‌کردید.».

هدف این گزارش آگاهی بخشی در مورد تازه ترین اقدام روسیه برای تحت تأثیر قرار دادن منافع ایران در روسیه است. هدف آگاهی دادن به روسوفیل های تلویزیون است که می خواهند منافع ملی وطن را قربانی روس ها کنند، همان گونه که انگلوفیل های وطنی و آمریکوفیل های وطنی، در گذشته و حال این کار را می کنند، با این تفاوت که روسوفیل ها، رسانه ملی ایرانیان را هم در اختیار خود دارند.

پی نوشت1: در دوران حکومت قاجار، در کنار ایرانیان وطن پرست، دو گروه خیلی بارز و برجسته در میان سیاستمداران و صاحب منصبان در ایران به وجود آمد: روسوفیل ها و انگلوفیل ها. گروه نخست برای به حداکثر رساندن منافع روس ها در ایران و گروه دوم برای به حداکثر رساندن منافع انگلیس ها در ایران، تلاش می کردند. واضح است که هم انگلوفیل ها و هم روسوفیل ها علیه ایرانیان وطن پرستی که برای سرزمین مادری، تلاش می کردند، اقدامات فراوانی انجام دادند. با پیروزی انقلاب اسلامی، این دو گروه از کشور رخت بربستند، ولی گویا به تدریج فیل های مختلف در حال بازگشت به سیاست ایرانی هستند!

پی نوشت 2: تصویر نمایه متعلق به امین السلطان، یکی از صدراعظم های ایران در دوران قاجاریه است. در میان صدراعظم های قاجار، امین‌السلطان واجد چند ویژگی منحصر به فرد بود؛ نخست اینکه بیش از هر صدراعظمی در مسند صدارت مشغول بود. دوم آنکه وی در دوره سه پادشاه خدمت کرد. سوم اینکه وی هم قبل و هم پس از مشروطه حضور داشت و چهارم، وی در دوره صدارت خود جهت گیری های سیاسی متفاوتی از خود نشان داد؛ هم آنگلوفیل بود و هم روسوفیل.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=267124
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما