پنجشنبه 28 دی 1396 - 10:17

پایان زودهنگام عدل هاشمی پور برای کهگیلویه ای ها و چشم انتظاری برای بازگشت موحد

گروه سیاسی – فضای سیاسی کهگیلویه و بویراحمد خیلی زودتر از همیشه به استقبال انتخابات رفته است و در این میان بحث در شهرستان کهگیلویه جدی تر است.

به گزارش «بویر نیوز»، عملکرد عدل هاشمی پور و فاصله بسیار زیاد عملکرد وی با وعده های انتخاباتی اش باعث شده تا فضای شهرستان کهگیلویه خیلی زودتر از همیشه انتخاباتی شود.

انتخابات مجلس گذشته در حوزه کهگیلویه که به پیروزی عدل هاشمی پور انجامید، رقابت سختی بود که یکسوی آن وعده های پرطمطراق، خوش آب و رنگ و دهان پرکن حاج عدل؛ در یک طرف دیگر بازماندگان لشکر همیشه مغلوب اصلاح طلبان این شهرستان و در سویی دیگر سناتور موحد شناخته شده ترین چهره سیاسی این شهرستان حضور داشتند.

حالا اما در آستانگی دوسالگی عمر مجلس دهم، نه تنها خبری از تحقق وعده های عدل هاشمی پور نشده است، بلکه کرسی کهگیلویه ای های مقیم مرکز استان و جایگاه سیاسی آنان نیز، بشدت تضعیف شده است.

وعده های بزرگ عدل هاشمی پور که به سرانجام نرسید، حتی کارهای عادی و عمومی تر این شهرستان نیز بر زمین مانده است و در حوزه اشتغال زایی، راهها و کشاورزی که محور وعده های نماینده فعلی بود، امورات از روال عادی هم عقب تر مانده است.

شاید مهمترین دلیل این عقبگرد شهرستان کهگیلویه را بر نوع سیاست ورزی نماینده این شهرستان دانست که علیرغم اصرار بر عدم مداخله در بازی های سیاسی اما در بزنگاه هایی همچون انتخابات ریاست جمهوری عملکرد خلاف آنچه مدعی بود داشت و به همین دلیل از دولت فاصله گرفت.

عدل هاشمی پور که نتوانست هیچ نقشی در انتصاب استاندار ایفا کند پس از انتصاب وی و در نصب مدیران نیز تقریبا هیچ عملکرد خاصی نداشت.

همین رویه و فاصله داشتن با دولت عملا عدل هاشمی پور را از دور خارج کرد و تا جایی که وی به اذعان خودش مدت های طولانی با استاندار حتی دیدار هم نداشته است تا اینکه این هفته جاری در جریان بازدید استاندار از شهرستان لنده آنها باهم دیدار داشتند.

حالا اما شهرستان های چهارگانه کهگیلویه با خرواری از وعده های عمل نشده، نیروهای دور نگه داشته شده از مدیریت ها و البته انبوهی از نیازها و ضرورت های روزمره روبرو است و همین ها زمینه قطع امید مردم از وعده های نماینده شان شده است.

بسیاری از چهره های سیاسی و تاثیرگذار کهگیلویه معتقدند که شهرستان های چهارگانه و حتی حامیان حاج عدل، نه تنها از قبل نمایندگی وی به توفیقی نرسیده اند بلکه بازگشتی به عقب داشته اند.

در همین حال روایت ها و تحلیل ها بدین سمت و سو است که کهگیلویه بازهم چشم انتظار موحد است چرا که وی اگر با مسئولان محلی هم زاویه داشت، حداقل ارتباطات کلانی داشت که از قبل آن می توانست در بحث انتصابات و پیگیری امور اعتباری شهرستان های حوزه انتخابیه خویش اقدام نماید.

اگرچه گمانه زنی برای تمایل یا عدم تمایل بازگشت موحد به صحنه انتخابات زود است، اما می توان پایان زودهنگام نمایندگی عدل هاشمی پور برای چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده را از هم اکنون به تماشا نشست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=267075
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. آرش گفت:

    عدل درحدواندازه نمايندگي نبود

  2. صادق هاشمی گفت:

    نویسنده احتمالاً از کسانی است که دستش از قدرت کوتاه مونده هرچند نه عدل هاشمی نه هیچ یک دیگه از نمایندگان کهگیلویه گلی به سر مردم مظلوم منطقه نزدن

  3. امید گفت:

    رای به هاشمی بازگشت به عقب بود و رای به موحد بازگشت به عقب تر است!
    از ابتدا هم مشخص بود فردی که هیچ پشتوانه سیاسی و حذبی و حتی مدیریتی ندارد راه به جایی نمیبرد
    ولی چیزی که واصح تر است این است که رای دوباره به موحد از چاله به چاه افتادن است
    ایا 16 سال برای جناب موحد زمان کمی بود که کهگیلویه را از محرومیت و عقب افتادگی نجات بدهد؟
    جناب موحد اگر برنامه و ایده ای برای توسعه کهگیلویه داشت در همان 16 سال ارائه میکرد
    تنها راه برون رفت کهگیلویه از این وضعیت فلاکت بار رجوع سیاسیون شهرستان به چهره های ملی و قدرتمند این منطقه است
    فقط کسی که سابقه مدیریتی قوی و روابط قدرتمند در پایتخت دارد میتواند سهم مردم مظلوم کهگیلویه را از اعتبارات و انتصابات بگیرد
    دقیقا همان راهی که مردم گچساران رفتند والان ثمره ان را با حضور تاجگردون بزرگ میبینند

  4. مندس گفت:

    پتروشیمی دهدشت معدن فسفات من آمده ام! جواب پتروشیمی و معدن چرام:به ما چه میخواستی نیای ،حالا کجا میخوای بیای اینو به ما بگو؟

  5. بلاد شاپور گفت:

    در بی کفایتی هاشمی شکی نیست ولی انتخاب مجدد موحد از چاله بیرون اومدن و به چاه افتادن است. موحد از فردای انتخابات قبلی فعالیت برای انتخابات آینده رو شروع کرد غافل از اینکه باید تاوان ۱۶ سال علکرد بد خود را بپردازد.

  6. ناشناس گفت:

    گونی های اردوبنزین مجانی وگونی های پول فقط درموقع انتخابات هست بعدش دیگه بیخیال میشن اینکه موحد برای استان ابروی بود شکی نیست

  7. حسن گفت:

    پول مشکل گشاست

  8. ناشناس گفت:

    من رای به عدل دادم ولی حالا فهمیدم موحد کیست اشتباه کردم در انتخاب خدا خودت ببخش

  9. بنده خدا گفت:

    انتخاب هر جامعه ای برایند افکار و چکیده خصوصیات افراد آن جامعه است پس به خودمان رجوع کنیم.

  10. ناشناس شاطر میلیاردی گهگیلویه گفت:

    واگذارش کردیم به همان امام زاده میرسالار که ان سوگند دروغ را خورد از اول معلوم بود از کوزه برون همان طراود که دراوست فاتحه بر کهگلویه بزرگ

  11. اهل رسانه گفت:

    واقعا حاج محمد موحد کجایی و حاج آقا بزرگواری کجایی که اینطور کهگیلویه بی صاحب مانده است نخبگان کهگیلویه بزرگ مثل دکتر خادمی و دکتر چمن و مهندس مهنایی و مهندس غفاری هیچ کسی را نداشتند که از آنها دفاع کند البته به لطف خدا و توانایی مدیریتی که داشتند در جاهای بزرگتر مسئولیت گرفتند و جاهای دیگر بیشتر قدر انها را دانستند.

  12. ناشناس گفت:

    بایستی مردم به سراغ افراد علمی و متخصص واقعی بروند اگر فردی پول داشته باشد ولی اهل علم و دانش و تخصص واقعی (نه مدارک تشریفاتی ) نباشد نتیجه ای جز فقر و بدبختی بدنبال نخواهد داشت .

دیدگاه شما