سه شنبه 26 دی 1396 - 11:10

افتتاح نمایشگاه تجسمی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در تهران (+تصاویر)

نمایشگاه گروهی هنرمندان تجسمی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در تهران با حضور عضو هیئت رئیسه مجلس و جمعی از مسئولین و هنرمندان در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری کشور افتتاح شد.

این نمایشگاه با هدف حمایت از هنرمندان خوبِ یک استان محروم کشور برپا شده است و از میان آنها می‌توان به احسان گنجی هنرمند کاریکاتوریست اشاره کرد که تا کنون بیش از 70 جایزه بین‌المللی را کسب کرده است.

این نمایشگاه نشان‌دهنده‌ی پیشرفت‌هایی است که هنرمندان استان کهگلویه و بویراحمد بر اثر تلاش‌های فردی خود کسب کرده‌اند چراکه در استان‌های محروم امکانات آموزشی برای هنرمندان بسیار محدود است.

 

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آئین افتتاح این نمایشگاه با حضور دکتر وکیلی نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ، دکتر معین بخش معاون اداری و مالی حوزه هنری، سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، دکتر مصلحی مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری و جمعی دیگر از مسئولین حوزه هنری و هنرمندان برگزار شد .

شریف اسلامی اضافه کرد: در این نمایشگاه تعداد 120 اثر از هنرمندان تجسمی استان در رشته های نقاشی، طراحی، کاریکاتور و خوشنویسی و با اثاری از داریوش حقایقی، سید احسان گنجی، عبدالرسول شریفی، اسحاق آقایی، داوود ایزدپناه، حسن پناهیان، سید مسلم خادمی ، سید علی نقی کرامت در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری کشور در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

وی استقبال از برگزاری نمایشگاه را خوب توصیف کرد و گفت: برگزاری نمایشگاهی از این دست فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان و هنرمندان خوب استان است.

اسلامی از برنامه ریزی و همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور جهت برگزاری این نمایش تقدیر کرد و بیان داشت: حضور آثار هنرمندان شهرستان ها در مرکز عامل انگیزه بخش و مهمی است که یقینا به رشد و پیشرفت هنرمندان و معرفی هر چه بیشتر آنها کمک میکند.

هم چنین سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در مورد برگزاری نمایشگاهی از آثار تجسمی هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه هنری گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی که آثار تجسمی استانی به این گستردگی در حوزه هنری تهران به نمایش گذاشته شود از زمان ورود من به این مرکز سابقه نداشته و این اولین بار است.

وی افزود: این مرکز آثار خوب و قابل توجهی به ویژه در حوزه تخصصی فعالیت هنری من که کاریکاتور است برای حضور در این نمایشگاه ارائه دادند و یکی از این هنرمندان خوب و سرشناس استان کهگیلویه و بویر‌احمد «احسان گنجی» است. این هنرمند کارتونیست نه تنها افتخار استان خود است بلکه با داشتن بیش از 70عنوان جایزه بین‌المللی افتخاری برای هنر کشور ایران است. هنرمندان با ارزشی همچون گنجی و دیگر هنرمندان هم‌استانی ایشان شایسته رسیدگی بیشتری از سوی مراکز هنری سازمان‌های فرهنگی از جمله حوزه هنری را دارند. ما نیز به همین امر، اقدام به دعوت از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کهگیلویه و بویر‌احمد کردیم.

شجاعی ادامه داد: آثار این نمایشگاه نشان از تلاش‌های فردی هنرمندان برای دست‌یابی به توانایی خلق بهترین آثار هنری خود دارد. چرا که هنرمندان در استان‌های محروم از آموزش‌های لازم نیز کم‌تر بهره می‌برند و هرآنچه در آثارشان مشاهده می‌شود حاصل تلاش‌های انفرادی آنها برای عشق خود به هنر است.

چهره هنر انقلاب کشور در ادامه گفت: برنامه‌ای که مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برای استان‌ها در نظر دارد، دیدگاهی یکسان به همه آنها است. چرا که معتقدم همه امکاناتی که در اختیار استان‌ها از سوی ما قرار می‌گیرد باید به طور یکسان عرضه شود. این امکانات در هر زمینه‌ای اعم از آموزش و برپایی نمایشگاه می‌تواند باشد. اما اولویت اصلی ما برای خدمت‌رسانی به هنرمندان تجسمی کشور به استان‌های محروم‌تر اختصاص دارد. البته اولویت این استان‌ها دلیل بر بی‌کیفیتی آثار ارائه شده نیست. چرا که در همین نمایشگاه کیفیت آثار بسیار ارزشمند و خوب است.

وی افزود: دیده شدن آثار استانی در فضایی مثل گالری «عالی» در تهران به توجه بیشتر دیگر مسئولان مربوطه به هنر استان کهگیلویه و بویر‌احمد و معرفی هنرمندان این استان به دیگر هنرمندان کشور کمک می‌کند. آینده هنرهای تجسمی کشور هرچه به هنرمندان استانی بیشتر پرداخته شود، بی‌شک رشد موفق‌تری خواهد داشت. چرا که هنر منحصر به چند شهر بزرگ کشور نیست و هنرمندان شهرستانی آثار مهمی را تولید می‌کنند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه، حوزه هنری، گالری «ابوالفضل عالی» مراجعه کنند.

تصاویری از نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد را مشاهده می‌کنید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=266883
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    فتاح محمدی انجا چیکار می کنه ؟

دیدگاه شما