دوشنبه 25 دی 1396 - 18:18

کهگیلویه و بویراحمد و فارس سوگوار جوانان غیور خود است(+عکس)

گروه حوادث- اولین روز از غرق شدن کامل کشتی سانچی می گذرد و خاطره تلخ این حادثه ناگوار بدون شک تا سالیان دراز در ذهن مردم خواهد ماند.

به گزارش بویرنیوز، نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود و حدود دو هفته پیش بنادر خلیج فارس را به مقصد کره جنوبی ترک کرد.

16 دی بود که یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی برخورد کرد و موجب شروع آتش سوزی در این کشتی غول پیکر شد.

پس از این واقعه، کشتی چینی بدون آسیب کلی و در حالیکه خدمه آن سالم ماندند از منطقه خارج شد ولی، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.

در نهایت روز (24 دی) رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.

ایوب مظفری آبدهگاه ساکن روستای برمامیون خان احمد بخش بوستان شهرستان باشت میهمان دار کشتی نفت کش سانچی بوده که در حادثه آتش سوزی این کشتی جان خود را از دست داد.

ایوب مظفری آبده گاه 25 ساله، اهل روستای برمامیون خان احمد شهرستان باشت بود.

به گزارش بویرنیوز، سجاد عبدالهی و پوریا عیدی پور نیز دو تن از فرزندان برومند شهرستان نور آباد ممسنی منطقه عالیوند بوند که در این حادثه آسمانی شدند.

کشتی سانچی ارزشش بیش از آنکه مرهون حجم بالای میعانات نفتی باشد به جوانان غیور و دلیر سکان دار آن بود، جوانانی که با تمام هستی خود در راه افتخار آفرینی برای کشور و مردمشان در راهی بی پایان قدم گذاشتند.

حالا کهگیلویه و بویراحمد و فارس به سوگ سه تن از جوانان برومند خود نشسته است، جوانانی که با ارزش ترین دارایی شان را در راه سرافرازی کشور و اعتلای آینده مردمش فدا کرده اند.

بدون شک نام و خاطره نیک این 30 جوان دلیر فراموش شدنی نیست، هرچند هنوز پیکرهای مطهر این جوانان به دیار عزیز ایران برنگشته، اما گویا جسم آنها در تمام روح و روان کشور جاریست و قطعاً میتوان گفت آنها نمرده اند بلکه در میان قلب های خونگرم ایرانی های آزاده و سرافراز زنده و جاودان هستند…

یادشان گرامی…

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=266812
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بهمن ارجمندی گفت:

    سوختن در آتش عادت پروانه هاست ۰۰ تسلیت ایران

  2. عسکریان گفت:

    روحشان شاد ویادشان گرامی باد

  3. فرهنگی گفت:

    این هم فکر کنم نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی است

  4. ناشناس گفت:

    تسلیت عرض میدارم به خانواده های این عزیزان پر پر شده

  5. سید مجتبی مشیری گفت:

    انالله واناالیه راجعون.خداوندا قلبم شکسته واشک امانم بریده،هرچند این خون ها بود که ستون اسلام تا به امروز با اون همه نابهنجاریها از سوی استعمارگران ،با غروراستوار نگه داشته اند وهرروز با صلابت بیشتر .ولی من گلایه دارم از دریا که آتش امانش برید وقلب تمام ایرانیان به درد آورد.ای دریا تو که چند هفته بودن کوچکترین آسیبی هفته ها حضرت یونس در شکم ماهی سالم نگه داشتی وامیدهای ما از تو بود .چرا تسلیم آتش شدی….

  6. فریده گفت:

    روحشان شاد و يادشان گرامي . شهيدان واقعي . تسليت به خانواده محترمشان . درياي بي رحم ….واقعاً حادثه سانچي قلب تك تك انسانها را به درد آورد.

  7. همشهری گفت:

    خرمن غم سر دلم زی بافه بافه. شیون شو نصف شو کردم کلافه. ای وای و ای غم سنگین

  8. گرمسیری سردسیری گفت:

    با اشک وتاسف فراوان درگذشت این جوانان عزیز را به خانواده داغدار وملت ایران تسلیت عرض می کنم.

  9. پاتاوه گفت:

    روحشان شاد

  10. بهمی گفت:

    اخ سی جون جوونیشو که هیچ خبرش ندیدن لخ تا قیومت .

دیدگاه شما