دوشنبه 25 دی 1396 - 10:17

پشت پرده چرخش ناگهانی موضع ائمه جمعه نسبت به استاندار کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی –  روز جمعه اکثریت ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد به استاندار تازه از راه رسیده استان تاختند.

به گزارش «بویر نیوز»، ائمه جمعه از استخدام های سفارشی، تبعیض ها و بی عدالتی ها سخن گفتند و بازتاب های زیادی نیز در رسانه ها داشت.

اگرچه به هیچ وجه نباید و نمی توان منکر درستی بسیاری از انتقادها شد، اما از این شک که انتقادات از سر خیرخواهی است یا روی دیگری دارد هم نمی توان بسادگی عبور کرد.

ابتدای ورود احمدی به استان وی مورد استقبال حجت الاسلام پناهی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قرار گرفت و وی از لزوم همراهی با استاندار و فضای باز سیاسی در استان سخن گفت.

اما این موضع گیری خیلی دوامی نداشت و با مشخص شدن نظر استاندار در خصوص انتصاب معاونین و مطرح شدن آنها در جامعه، خیلی زود پناهی تغییر موضع داد و در نامه سرگشاده بشدت به استاندار و گزینه معاونت سیاسی وی تاخت.

با انتصاب معاونین استاندار و بی توجهی احمدی به نامه ی پناهی، حمله به استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار گرفت و در حالی که فضای کشور متاثر از اعتراضات عمومی و به اغتشاش کشیده شدن جامعه توسط عده ای معدود از فرصت طلبان است، تریبون وحدت بخش نماز جمعه  احمدی را به خاطر عملکرد مدیران گذشته در کانون حملات قرار داد.

اگرچه بیش از هر فرد مسئول دیگری از ائمه جمعه توقع زمان شناسی می رود چرا که فضای فعلی کشور نیاز به آرامش و همدلی مردم دارد، اما باید پرسید چرا در این ایام این طراحی و اجرا صورت می گیرد.

اول – حجت الاسلام پناهی در مراسم روز 9 دی بیان کرد “وقت اعتراض به عملکرد دولت نیست” و در سخنان دیگری تاکید کرده بود ائمه جمعه استان فارغ از وابستگی های حزبی و جناحی هستند؛ حال باید پرسید آیا سخنان این هفته ائمه جمعه مغایر با شعارهای وی نیستند و اگر چه مردم به هیچ نمی توانند ادعای بی طرفی شخصی را که ریاست ستاد یک کاندیدای ریاست جمهوری و حتی در بعد بسیار کوچکتر ریاست ستاد یک کاندیدای مجلس را بر عهده داشته است باور کنند، اما واقعا آیا حجت الاسلام پناهی خود به بی طرفی خود یقین دارد!؟

دوم – موضوع مهم تر اینست که استخدام های فله ای، فامیلی و هر چیز دیگری که نامش را بگذاریم طی دو – سه سال گذشته در این استان صورت گرفته است و قطعا آقای پناهی و همکارانشان از این استخدام ها مطلع بودند اما چرا اکنون لب به سخن گشوده اند!

پاسخ خیلی روشن و صریح است، وقتی خبری از همراهی استاندار در بحث انتصابات معاونین نشد، تلاش برای ساختن کلاهی از این نمد و بازی با افکار عمومی بوسیله اتفاقات گذشته در دستور کار قرار گرفت غافل از اینکه نه تنها کارساز نیست بلکه این سوال پیش می آید چرا که وقتی رسانه ها بارها از تبعیض در بکارگیری های نیروها در دو – سه سال گذشته سخن می گفتند، ائمه محترم جمعه کجا بودند!؟

موضوع دیگر اینکه چگونه می توان مقابل افرادی که – به هر طریقی – در گذشته مشغول بکار شده اند، ایستاد و آیا اخراج کردن آنها دردی را از جامعه دوا می کند و یا به صف معترضین ( و یا حتی اغتشاش گران) کف خیابان اضافه می کند!؟

سوم – اگر فصل و الخاطب جمهوری اسلامی ایران است و همه افراد با هر تفکری در چارچوب آن می گنجند و اگر به انتخابات و دموکراسی اعتقادی هست، نباید تفکر یا با ما یا علیه ما وجود داشته باشد و بخاطر یک دستمال قیصریه را به آتش کشید چرا که نتیجه تشویش اذهان عمومی و تحریک احساسات پاک مردم آنهم در این ایام بخصوص به ضرر فرد فرد این شهر، استان و مملکت تمام خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=266326
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ع گفت:

    بر کسی پوشیده نیست که تمامی مساجد و مصلی ها دست یک عده ای خاص است وهر وقت خواستند ازین جایگاهها سوء استفاده کردن .اینها در زمان احمدی نژاد سکوت کردند حالا همه سیاسی ودلسوز و ضد فساد شدند

  2. ناشناس گفت:

    پشت پرده
    یک کلمه

    سهم ما کووووووووو!!!!!!

  3. ناشناس گفت:

    همه می دونیم که استخدام ها کار حاکمان و مدیران قبلی هستند و تا این لحظه یک نفر هم توسط یا با واسطه ی استاندار جدید استخدام نشده

  4. ناشناس گفت:

    وقتی آقای پناهی همه کاره ستادانتخابات کاندیدمخالف دولت باشدبعدهم تقاضای سهم خواهی کندوراه به جایی نبردمسلم که بایدبوسیله تریبون نمازجمعه آب به آسیاب دشمن دراین برهه خاص ازمملکت بریزدمگرموقعی که مدی ان اقوام وهم جناحهای خودبه صورت فلعه ای بکارمی گرفتند امامان جمعه اطلاع داشتندچطورواکنش نشان ندادندمن طرفداراستاندا رنیستم اماایشان بایدنیروی هماهنگ خوددرپستهابکاردازنیروهای آقای پناهی که استفاده نمی کند

  5. دلسوز گفت:

    باسلام به روح پرفتوح شهدای حق وحقیقت ایکاش مسولین نظام دراین برهه حساس نظام شرایط و درک بیشتری می کردندوبااین تغییروضعیت های طایفه ای روح شهدا وامت اسلامیمان راجریه دار نمی کردند

دیدگاه شما