چاپ این برگه

واکنش نماینده جیرفت به تنبیه شدید دانش‌آموز

نماینده جیرفت درباره پرونده دانش‌آموزی که مورد ضرب و شتم مدیر مدرسه قرار گرفته، گفت: «در گفت‌وگویی که با رئیس آموزش‌وپرورش کرمان داشتم به من گفتند که همان روز اول با فرد خاطی برخورد شده و پرونده‌اش در حال رسیدگی است و قرار نیست حقی از این دانش‌آموز ضایع شود.»

به گزارش خبرگزاری بویر نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، خبر کتک خوردن دانش‌آموز جیرفتی از مدیر مدرسه که منجر به شکافتن لب و شکسته شدن دندان و بینی‌اش شده بود در شبکه‌های اجتماعی مختلف دست‌به‌دست می‌شود. پدر این دانش‌آموز در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ماجرا را شرح داده و خبر داد که بعد از حادثه برای رضایت دادن، تهدید شده است.

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت در مجلس در واکنش به این خبر گفت: «متأسفانه این اتفاق بسیار ناراحت‌کننده بود و من شخصاً با شنیدن آن ناراحت شدم اما نحوه بازتاب این خبرها نباید طوری باشد که کل نظام آموزشی زیر سؤال برود و یا زحمات معلمان و مدیران زحمت‌کش در شهرهای و روستاها نادیده گرفته شود. باید بدانیم که اغلب معلمان و مدیران افراد دلسوز و با صلاحیتی هستند و این دست اتفاقات در همه جای کشور به‌صورت موردی می‌افتد.»

او از پیگیری‌های خودش در مورد این حادثه خبر داد و گفت: «در گفت‌وگویی که با رئیس آموزش‌وپرورش کرمان داشتم به من گفتند که همان روز اول با فرد خاطی برخورد شده و پرونده‌اش در حال رسیدگی است و قرار نیست حقی از این دانش‌آموز ضایع شود.»

او ادامه داد: «این دانش‌آموز مرتکب هر خطایی هم که شده باشد نباید با تنبیه بدنی مواجه شود. قانون و آیین‌نامه‌ها راه‌حل برخورد با هر رفتاری را به‌روشنی در نظر گرفته‌اند. راه‌حل‌هایی در این مورد وجود دارد مانند احضار والدین و یا انتقال به مدرسه‌ای دیگر، حتی اگر دانش‌آموز مرتکب خطایی شود که مستحق پیگیری قضایی باشد، باید مراتب به مراجع قضایی اطلاع داده شود نه اینکه شخص مدیر یا معلم اقدام به تنبیه دانش‌آموز کنند.»