چاپ این برگه

واکنش نوروزی به برگشت اعتبارات نفت کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگشت اعتبارات اختصاص یافته از محل بند «ز» تبصره ۵ (نفت) به این استان از اساس کذب بوده و صحت ندارد.

به گزارش بویرنیوز، حسن نوروزی عصر امروز در نشست شورای هماهنگی صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دستورالعمل آئین نامه اجرایی اعتبارات بند «ز» در کل کشور دیرهنگام به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و در این زمینه اطلاع رسانی مناسب صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه در زمینه جذب اوراق بند «ز» استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیتی مشابه سراسر کشور داشت، عنوان کرد: به دلیل تاخیر در ابلاغ و آئین نامه این اعتبارات تمامی استان‌ها پیگیر هستند که سازمان مرکزی و خزانه نسبت به نقدینگی آن اقدام کند.

نوروزی ابراز کرد: پیگیر ابلاغ اعتبار پروژه‌های تصفیه خانه اضطراری یاسوج، اصلاح شبکه آب شرب یاسوج و آبرسانی به شهر مادوان از مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به این استان هستیم و در زمینه تخصیص اعتبار برای این پروژه‌ها از دو محل جلوگیری از هدر رفت آب و ابرسانی به شهرهای دارای تنش آبی از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخشی از اعتبارات این استان شامل استانی، نفت، ارتقاء شاخص‌ها و ارزش افزوده به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

نوروزی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات کشور صرف هزینه جاری دستگاه‌ها اجرایی و شرکت‌ها می‌شود، ادامه داد: ادارت باید به منابع عمومی بودجه دولت اکتفا نکنند بلکه به فکر درآمدزایی باشند.

وی واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی را یک اولویت دانست و افزود: پروژه‌های فاضلاب، مجتمع‌های آبرسانی و طرح‌های تامین آب شرب قابلیت واگذاری به بخش خصوی را دارند و باید در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

نوروزی تاکید کرد: در زمینه واگذاری پروژه‌های عمرانی اقدامات خوبی صورت گرفته ولی هنوز در حال پیگیری و رایزنی هستیم.