پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 12:13

چگونه مسئولان می توانند به زنان خارجی دست ندهند / از دست دادن خاتمی به دختر ایتالیایی تا مصافحه احمدی نژا با مادر چاوز /جوان بوشهری که دست ملکه انگلیس را رد کرد +تصاویر

این روزها خبر اول تمام خبرگزاری های داخلی و حتی آنهایی که اخبار ایران برایشان مهم است موضوع سفر دکتر محمود احمدی نژاد به ونزوئلا است، سفری که هر چند برای تسلی خاطر به بازماندگان مصیبتی بود که به خانواده رئیس جمهور فقید ونزوئلا و مردم آن بود اما به همراه خود حاشیه های داغی نیز داشت.

به گزارش بویرنیوز، حضور رئیس جمهور دراین مراسم در نوع خود کار خوب و پسندیده ای بود از آنجا که هوگو چاوز مردی انقلابی و خود یک مبارز علیه زورگویان جهانی و دوست و شریکی مطمئن برای ایران در جهان بود.

اما بنظر می رسد برخی از اتفاقاتی که در مراسم تشییع هوگو چاوز توسط رئیس جمهور محترم اتفاق افتاد در شان مردم و ملت ایران نبود، چرا که ملت ایران یک ملت مسلمان و دارای فرهنگ و تمدن اسلامی است و در شرع مقدس اسلام تکالیفی به گردن مسلمان نهاده شده که اجرای این حد و تکالیف است که می تواند پرچم اسلام را در جهان برپا دارد.

در زیر به نمونه ای از حکم دست دادن مرد و زن نامحرم در ملاء می پردازیم تا مشخص شود اسلام حساسیت ویژه ای به مصافحه مرد و زن نامحرم دارد.

كسي كه با نا محرمي مصافحه كند به غضب خداوند مبتلا خواهد شد «مصافحه مرد
با زن نا محرم حرام است» [۱]

با توجه به اينكه در يكي از اجتماعات در حضور دختران و پسران يك زن مسلمان با مردان نا محرم مصافحه نموده است خواهشمند است جهت روشن شدن اذهان عمومي نظر مبارك را در مورد سوالات زير مرقوم فرمائيد

۱- زن مسلمان كه به فروعات اسلام معتقد است ولي در محيطي رشد كرده كه اگر مرد نا محرم هنگام صحبت كردن و ملاقات با وي مصافحه نكند ان را موجب به خود مي داند ايا در اين صورت مصافحه با وي جايز است يا نه؟

۲- مصافحه با زني كه به حجاب اعتقاد ندارد چه حكمي دارد؟

۳- اقدام به اين عمل در ملا عام چه حكمي دارد؟

حضرت آيت الله خامنه اي: جائز نيست

حضرت آيت الله فاضل لنكراني: مصافحه اجنبي با اجنبيه و بالعكس حرام بين است و اين مطلب از مسلمات فقه اسلام است و در ملاء حرمت شديد تر دارد و نيز فرقي نمي‌كند كه زن معتقد به حجاب باشد يا نباشد و مسئله وهن در فرضي است كه عمل ناشي از التزام به احكام ديني نباشد و به مجرد توهم وهن حرام حلال نمي شود خداوند همه را از فتنه هاي كه موجب تعطيل يا تزلزل احكام و مقررات الهي مي شود حفظ فرمايد بحرمه محمد و اله الطاهرين صلوات الله عليهم اجمعين.

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني :ج۱ در فرض سوال مصافحه جايز نيست و نمي توان به بهانه وهن به خود مرتكب فعل حرام شد وهويت و استقلال اسلامي خود
را مخدوش نمود

۲- جائز نيست

۳- واضح است كه حرمت آن اشد است

حضرت آيت الله مكارم شيرازي: دست دادن و مصافحه با زنان نا محرم از مسلمات فقه شيعه است حتي در ميان مذاهب چهار گانه اهل سنت تنها ابو حنيفه آن هم در مورد زنان پير اجازه مصافحه داده و بقيه حرام مي دانند در اين زميه روايات زيادي در منابع شيعه و اهل سنت آمده كه صراحت در تحريم دارد از جمله پيامبر اكرم ص مي فرمايند: هر كس با زن نامحرمي مصافحه كند به غضب خداوند گرفتار خواهد شد و خود آن حضرت نيز به هنگام بيعت با زنان به انها دست نداد و فرقي ميان مسلمان و غير مسلمان و معتقد به حجاب و غير معتقد و در ملا عام و غير آن نيست هر چند در مورد زنان مسلمان و در ملا عام حرمت آن شديد تر است.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي: افزوده است شما عزيزان بايد توجه داشته باشيد كه غربيها اصرار دارند فرهنگ خود را به ما تحميل كنند و استقلال فكري و فرهنگي را از ما بگيرند و محيط ما را آلوده سازند و اين كار هرگز در شان ملت سربلندي همچون ملت اسلام نيست.

حضرت آيت الله تبريزي :جايز نيست

حضرت آيت الله سيستاني :جايز نيست

حضرت آيت الله بهجت :جايز نيست [۲]

قال رسول الله ص من صانح امراه حراما جاؤ يوم القيامه مغلولا ثم يؤمر به الي النار (ثواب الا عمال ) هر كس با زن نا محرمي مصافحه كرده و دست بدهد روز قيامت با دست و غل و بسته به گردن محشور مي گردد بعد امر مي شود او را به اتش ببريد.

دست دادن (مصافحه) با زن برادر مذكور چه حكمي دارد ؟

حرام است واين نخستين گام به سوي افتادن در دام شيطان است

دست دادن با غير مسلمان چه حكمي دارد ؟

در صورتي كه جنس مخالف نباشد اشكالي ندارد

و اگر رطوبت سرايت كنندهاي در دست باشد احتياطاً بعدا دستها را بشويد ولي با جنس مخالف جايز نيست

سـوال: در منطقه جنوب رسم بر اين است كه گاه زن عمو دست پسر برادر شوهر خود را مي گيرد و مي بوسد زن برادر و خواهر زن نيز خود را با برادر شوهر و شوهر خواهر محرم حساب مي كنند و دست دادن خصوصا بوسيدن سر و دست در هنگام باز گشت از سفر و ايام عيد و ديد و بازديد شديدا رايج و مرسوم است بارها به انها تذكر داده شده است اما نه تنها قبول نمي كنند بلكه در مواقعي موجب ناراحتي شديد و رنجش خاطر نيز مي گردد اگر ممكن است راه چارهاي براي بنده و ديگران كه به اين مساله مبتلاء هستيم بيان فرمائيد اگر موجب قطع صله رحم شود چه حكمي دارد؟

جواب: اين گونه كارها حرام و خلاف شرع است و نتيجه نا اگاهي بعضي از مردم است . وظيفه شما ان است كه با زبان خوش امر به معروف و نهي از منكر كنيد و اگر صله رحم بدون آن ميسر نيست صله رحم را ترك كنيد

[۱] – وسائل ج ۱۴ ص۱۴۳و ص۱۵۱
[۲] – باب مصاحفه النساء الكافي ۵ص۵۲۵ و وسائل

حال از آنجا که کشور ما یک کشور اسلامی است و دکتر احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور کشور در جایگاهی است که جوانان از رفتار و سکنات ایشان تاثیر پذیری دارند می طلبد تا مسئولان کشور در این گونه موارد با حساسیت بیشتری به موضوعات نگاه کنند چرا که بازتاب گسترده رفتار آنها می تواند انگیزه و دستاویزی برای تخریب رسانه های خارجی علیه مردم و دولتمردان کشور باشد.

مشابه چنین اتفاقی در زمان سید محمد خاتمی نیز تکرار شد و هر چند همان موقع نیز مانند اکنون تصاویر و فیلم ها تکذیب شد که امیدوارم درست نباشند اما از قدیم گفته اند ” چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی” بنظر می رسد می توان در چنین شرایطی بر خود مسلط بود و مانند جوان بوشهری که دست رد به دست ملکه انگلیس زد مسئولان کشور که همواره هم در این مسیر بوده اند تلاش خود را بکنند تا خوراک و سوژه برای رسانه های مریض خارجی درست نکنند.

در زیر عکس ها را آورده ایم تا مقایسه کنید.

تصاویر ابتدا از تصویر دست دادن سید محمد خاتمی با دختر ایتالیایی و سپس مصافحه احمدی نژاد با مادر هوگو چاوز نمایش داده شده است.

تصاویر آخر مبروط به جوان بوشهری پرتابگر دیسک می باشد.

این پرتابگر دیسک ایران که در مسابقات پارالمپیک لندن مدال نقره گرفت، در هنگام دریافت مدال، از دست دادن با «کیت مدیلتون»، همسر شاهزاده ویلیام و عروس ملکه بریتانیا خودداری کرد. کرم‌زاده برای نشان دادن خودداری از دست دادن با مدیلتون، در هنگام دریافت مدال، در ابتدا دست‌ها را در پشت کمر قرار داد و سپس دست‌هایش را به نشانه تشکر و احترام، بر روی سینه‌اش گذاشت .

با این اقدام کرم‌زاده، مدیلتون از ابتدا موضوع را دریافت و از دراز کردن دست‌هایش برای دست دادن با ورزشکار ایرانی خودداری کرد. این خودداری ورزشکار ایرانی در مسابقات پارالمپیک از دست دادن با عروس ملکه، بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات و رسانه‌های عربی و غربی داشت و همه رسانه‌های خبری این احترام به عقاید و پافشاری بر مبانی دینی از سوی ورزشکار ایرانی را ستودند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=26617
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما