چاپ این برگه

مسمویت 5 نفر با گاز زغال در روستای امامزاده محمود کهگیلویه

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مسموم شدن 5 نفر با گاز زغال در روستای امامزاده سید محمود کهگیلویه خبر داد .

به گزارش بویرنیوز، جلال پوران فرد با بیان اینکه این حادثه در بامداد روز چهارشنبه، 20 دی ماه 96 رخ داد، گفت: به علت عدم رعایت اصول ایمنی، 5 نفر از اعضای یک خانواده در روستای امامزاده محمود کهگیلویه دچار گازگرفتگی و مسمومیت با گاز CO شدند .

وی افزود: با گزارش این خبر به مرکز پیام اورژانس کهگیلویه مبنی بر وجود علائمی همچون سرگیجه، تهوع و استفراغ و ضعف و بی حالی بلافاصله تیم اورژانس قلعه رئیسی به محل مورد نظر اعزام شد .

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، روشن کردن زغال به منظور افزایش دمای محیط را عامل مسمومیت این 5 نفر دانست و خاطرنشان کرد: با اعزام تیم اورژانس 115و پس از انجام اقدامات درمانی، همه مسموم شدگان به مرکز درمانی این شهرستان انتقال داده شدند .

پورانفرد تصریح کرد: اولین اقدام اورژانسی در مواجهه با افراد دچار مسمومیت با گاز CO ، حفظ کامل خونسردی خود است .

وی اضافه کرد: بازکردن در و پنجره، خارج کردن سریع فرد دچار مسمومیت به هوای آزاد، بازکردن یقه پیراهن و در آوردن لباس های تنگ برای تنفس بهتر بیمار، عدم استفاده از مواد غذایی و خوراکی، تماس با اورژانس115، ارائه آدرس دقیق و تعداد بیماران و نیز انجام توصیه های کارشناسان قبل از رسیدن پرسنل اورژانس 115 به محل حادثه از جمله اقداماتی است که در مواجه با افراد مسموم شده، حائز اهمیت است.