چاپ این برگه

مفتی داعش به هلاکت رسید

نابودی کامل ۱۱۶ روستا در کرکوک به دست داعش و هلاکت مفتی این گروه تروریستی در استان کرکوک از جمله خبرهای امنیتی عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری بویر نیوز به نقل از مهر به نقل از النشره، «راکان الجبوری» استاندار کرکوک در جریان دیدار با یک مسئول نروژی در امور آوارگان گفت: ما در خصوص تلاشهای مسئولان کرکوک برای بازگرداندن آوارگان به منازل خود و حمایت از طرح بازگرداندن ثبات به این منطقه از طریق بازسازی زیر ساختها رایزنی کردیم.

وی در ادامه افزود: مناطق جنوبی و غربی کرکوک شاهد بیشترین خرابی و ویرانی در عراق بوده است چرا که گروه تروریستی داعش بیش از ۳ سال این مناطق را اشغال و زیر ساختهای حساس آن را نابود کرد.

الجبوری تاکید کرد: دست کم ۱۱۶ روستا به صورت کامل نابوده شده و امکان ندارد که بتوان ساکنان این روستاها را به آن بازگرداند چرا که شرایط مناسب برای سکونت در این روستاها و دریافت خدمات وجود ندارد.

از سوی دیگر «علی الحسینی» سخنگوی جبهه شمال وابسته به نیروهای حشد شعبی اعلام کرد که «عبدالقادر العزی» مفتی داعش در کرکوک در جریان یک عملیات نظامی در جنوب این استان به هلاکت رسید.

وی در ادامه افزود: نیروهای حشد شعبی توانستند این تروریست و سه تن از همراهانش را در جریان این عملیات که در نزدیکی یکی از روستاهای منطقه «داقوق» واقع در جنوب کرکوک انجام شد به هلاکت برسانند.