چاپ این برگه

سرنوشت بزرگترین کارخانه لاستیک سازی جنوب کشور در باشت! (+عکس)

بزرگترین کارخانه لاستیک سازی جنوب کشور تا کنون که 11 ماه از کلنگ زنی آن گذشته است تنها در مرحله خاک برداری مانده است.طبق اطلاعات موثق از یک منبع اگاه زمین احداث این کارخانه با مشکلاتی روبرو شده که فرماندار و مسئولان در حال نامه نگاری برای حل این مشکل هستند!
به گزارش بویر نیوز،  وجود زمین های کشاورزی مرغوب و حاصلخیز در حاشیه شهرک صنعتی خان احمد باشت این شهرک را مستعد احداث صنایع تبدیلی بخش کشاورزی نموده است.

ایجاد صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی و باغی در این شهرک صنعتی باعث استفاده از ارزش افزوده محصولات کشاورزی و کمک به درآمد زایی کشاورزان خواهد شد.

شهرک صنعتی خان احمد باشت امکانات مورد نیاز از قبیل گاز، برق و آب صنعتی و شرب را دارد و بخشی از آن نیز تقسیم بندی، خیابان کشی و جدول گذاری شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران متقاضی برای ایجاد واحدهای تولیدی و اقتصادی کوچک، متوسط و بزرگ است.

قرار گرفتن در کنار جاده سراسری استان های جنوبی به مرکز و شمال کشور، فاصله حدود 160 کیلومتری با خلیج فارس و دسترسی به کشورهای حوزه خلیج فارس را از مهمترین مزایای شهرک صنعتی خان احمد باشت است.

این شهرک در فاصله 15 کیلومتری از شهر باشت و 40 کیلومتری از شهر دوگنبدان در منطقه ای با جنگل های انبوه واقع شده و علاوه بر داشتن آب و هوای مطبوع از چشم انداز زیبایی نیز برخوردار است.

شهرک صنعتی خان احمد در مجاورت  شهرستانهای گچساران و باشت قرار دارند. این شهرستان ها دارای منابع بسیار غنی نفت وگاز است که 25 درصد نفت کشور را نیز استخراج می کند و قابلیت اجرایی شدن  پروژه های بزرگ صنعتی و معدنی در آنها وجود دارد.

در اسفند ماه سال 95 کلنگ بزرگترین کارخانه لاستیک سازی جنوب کشور با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر صنعت، مدیرعامل شرکت گاز ایران، استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ ساخت بزرگترین کارخانه لاستیک سازی جنوب کشور در شهرک صنعتی خان احمد باشت به زمین زده شد.

نماینده شهرستان های باشت و گچساران در اسفند سال 95 در مصاحبه خود گفت: مدت زمان اجرای این طرح براساس برآوردهای اولیه 36 ماه اعلام شده و میزان تولید سالانه آن بالغ بر 50 هزار تن خواهد بود.

غلام رضا تاج گردون افزود: در اجرای این طرح بزرگ و ملی دو هدف را دنبال می کنیم که اولی ایجاد امیدواری و جلوگیری از مهاجرت جوانان جویای کار از این شهرستان و دوم ایجاد وفاق و همدلی در بین مسئولین استانی و شهرستانی برای توسعه صنعت و اشتغال زایی در این منطقه است.

همچنین فرماندار باشت در رابطه با کلنگ زنی بزرگترین کارخانه لاستیک سازی کشور در شهرک صنعتی خان احمد باشت گفت: این کارخانه در شهرک خان احمد باشت با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد تومانی در زمینی به مساحت پنج هکتار کلنگ زنی شد.

فرماندار باشت به استغالزایی این طرح اشاره و بیان کرد:  این طرح در زمان افتتاح برای بیش از 1000 نفر اشتغالزایی مستقیم در پی خواهد داشت و قریب 4000 هزار شغل غیر مستقیم و وابسته را ایجاد و پشتیبانی می کند و بخش مهمی از بیکاری شهرستان را مرتفع خواهد کرد و از بسیاری مهاجرت های کاری جلو گیری خواهد کرد.

و اما این پروژه عظیم تا کنون که 11 ماه از کلنگ زنی آن گذشته است تنها در مرحله خاک برداری مانده است. طبق اطلاعات موثق از یک منبع اگاه زمین احداث این کارخانه با مشکلاتی روبرو شده که فرماندار و مسئولان در حال نامه نگاری برای حل این مشکل هستند.

 

در پایان باید به چند سوال اساسی پاسخ داد:

حال که مشکل بسیار حاد و بزرگ جوانان این مرز و بوم بیکاری و نداشتن شغل است آیا نباید مسئولان کشوری و استانی تلاش هرچه ویژه تری را برای احداث این کارخانه داشته باشند؟؟

جوانان و مردمی که در هفته های اخیر به دلیل مشکلات معیشتی و اعتراض بر حق خود به خیابان ها آمدند آیا نباید دولت برنامه ریزی و فکری بلند مدت برای این افراد داشته باشد؟؟

آیا با نبود شغل و گران شدن هر روزه حامل های انرژی و اقلام ضروری ملت ایران ،دردی از مردم دوا می شود؟؟

به راستی چرا کشور ما به این مرحله حاد کشیده شده است؟آیا این موضوع جز بی برنامه ای دولت چیزی دیگری را تداعی می کند؟؟

منبع: باشت نیوز