سه شنبه 19 دی 1396 - 20:53

حکایت مرد سرمایه‌دار یاسوجی که فرزندش دستمال کاغذی می‌فروشد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بسیاری از کودکان کار و خیابانی پدرانشان سرمایه‌دار هستند، گفت: فردی در یاسوج ۳ خانه دارد ولی فرزندش سر چهار راه دستمال کاغذ می‌فروشد.

به گزارش بویرنیوز، حجت‌الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در نشست کارگروه ساماندهی و بررسی مشکلات کودکان کار و خیابانی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فردی را در یاسوج می‌شناسم که 3 خانه دارد و در حالی نیاز مالی ندارد فرزندش سر چهار راه دستمال کاغذی می‌فروشد و در این زمینه نیز تلفنی با پدر کودک کار صحبت کردم ولی راه به جایی نبرد.

وی با تاکید بر اینکه کودکان کار و خیابانی در یاسوج خودنمایی می‌کنند، عنوان کرد: در سال‌های گذشته توسط سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های مختلفی در زمینه توانمندسازی و ساماندهی کودکان کار انجام شده ولی امکان رساندن آنان به صفر امکان پذیر نیست.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابانی را ضروری دانست و افزود: تاکنون برنامه‌های جامع و مختلفی از جمله برگزاری نشستی با حضور اولیاء کودکان کار و توزیع اقلام آموزشی قبل از آغاز سال تحصیلی در استان برگزار شده است.

میرمحمدی بیان کرد: سالم سازی محیط شهرها، ارتقاء کیفیت زندگی کودکان، کاهش گسترش و شیوع آسیب‌ها از جمله سرقت و اعتیاد از جمله نقاط قوت ساماندهی کودکان کار و خیابانی است و البته باید برای کودکان کار با متکدی گری تفکیک قائل شویم.

وی با اشاره به اینکه اقامت اتباع بیگانه در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است، اظهار داشت: هیچ فرد یا نهادی در استان متصدی اتباع بیگانه نبوده و انتظار می‌رود نیروی انتظامی تکلیف آنان را روشن کند.

میرمحمدی تاکید کرد: شهرداری یاسوج به عنوان متصدی رفع سد معبر نسبت به جمع آوری متکدیان بویژه اتباع بیگانه در کمترین زمان ممکن اقدام کند و در این زمینه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست./ تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=265950
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    شنیدن کی بود مانند دیدن

  2. علی گفت:

    سلام معضل بسیار مهم در شهر یاسوج بخصوص فلکه راهنمایی و فلکه استانداری بچه هایی هستندکه اسفند دود میکنند ویا شسشه جلوی ماشین ها را خط میندازند وخیلی عقده ای برخورد میکنند اگر جلوی فعالیت کاذب آنها گرفته نشود اوباشهای آینده شهر خواهند شد………

دیدگاه شما