یکشنبه 24 دی 1396 - 8:00

«کیم جونگ اون» دقیقاً چند سال دارد؟

مجله بویرنیوز- اختلاف نظرات بسیاری در خصوص تاریخ تولد دقیق رهبر کره شمالی وجود دارد.

به گزارش اکسپرس، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی امروز 8 ژانویه 2018 تولد 34 سالگی خود را جشن می گیرد. مقامات کره شمالی پیشتر در سخنان خود اشاره کرده بودند که تاریخ تولد کیم جونگ اون 8 ژانویه 1982 است اما هنوز اختلاف نظرات بسیاری در این خصوص وجود دارد.

یکی از بستگان نزدیک کیم جونگ اون پیشتر در مصاحبه ای اعلام کرده بود رهبر کره شمالی دقیقا در سال 1984 به دنیا آمده است. با این حال گفته می شود مقامات کره شمالی قصد دارند تاریخ تولد کیم جونگ اون را تغییر دهند و اعلام کنند وی متولد سال 1982 است. آنها معتقدند کیم جونگ اون در سال 1982، دقیقا 40 سال پس از پدرش و 70 سال پس از پدربزرگش، به دنیا آمده است. دقیقا مشخص نیست چرا مقامات کره شمالی تمایل دارند تاریخ تولد کیم جونگ اون را تغییر دهند.

با وجود اینکه سالگرد تولد پدر و پدربزرگ کیم جونگ اون به عنوان یک تعطیلی رسمی در تقویم این کشور آمده است، تولد رهبر جوان کره شمالی تعطیل نیست. در واقع این کشور همواره سعی می کند به سالگرد تولد کیم جونگ اون هیچ اشاره ای نکند. با این حال، برخی از شهروندان کره شمالی جشن های کوچکی را در 8 ژانویه به مناسبت سالروز تولد رهبر این کشور برگزار می کنند.

در خصوص سال های آغازین زندگی کیم جونگ اون، تاریخ تولد دقیق او و همچنین چگونگی گذراندن تحصیلاتش اطلاعات کمی وجود دارد.

سالگرد تولد او در تقویم رسمی سال 2018 این کشور نیز ذکر نشده است و سالهاست به طور رسمی اعلام نمی شود. در واقع، سالگرد تولد کیم جونگ اون در مقایسه با سایر جشن های ملی در این کشور یک واقعه کم اهمیت تلقی می شود. این در حالی است که 16 فوریه سالروز تولد «کیم جونگ ایل»، رهبر سابق کره شمالی و پدر کیم جونگ اون، تعطیلی رسمی و مهم ترین جشن ملی در کره شمالی است. تولد پدربزرگ کیم جونگ اون نیز یکی دیگر از جشن های ملی و از تعطیلات رسمی در این کشور است.

با این حال یکی از روزنامه های کره جنوبی ادعا کرد تحریم های اقتصادی شدید علیه کره شمالی محبوبیت کیم جونگ اون را کاهش داده است و به همین دلیل مقامات این کشور سالگرد تولد او را به عنوان تعطیلات رسمی اعلام نمی کنند؛ زیرا مردم از این جشن ملی استقبال نخواهند کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=265936
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما