چاپ این برگه

میوه چهار نرخی در یاسوج و بی تفاوتی مسؤولان

اما حرف اصلی ما در اینجا بی‌ثباتی قیمت‌ها در مغازه‌های شهر یاسوج است که به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قیمت‌های چهار نرخی میوه در مغازه‌های شهر یاسوج دیده می‌شود.

به گزارش بویرنیوز، باید بپذیریم که در کنترل بازار استان کهکیلویه و بویراحمد از بیشتر استان‌های کشور عقب هستیم.

شاید یکی از دلایل آزاد بودن بازار در استان و به خصوص در شهر یاسوج نوپایی و جوان بودن بازار است اما این تنها یکی از ده‌ها دلیل برای افسارگسیختگی قیمت‌ها در بازار استان است.

اما مؤلفه‌های دیگری هم وجود دارد که به دلیل عدم رعایت آن مؤلفه‌ها بازار استانمان و به ویژه مرکز استان از نظر قیمت‌ها بی‌ثبات است.

البته باید شکرگذار بود که وانت‌بارها و دستفروش‌ها نوعی تعادل در بازار استان ایجاد کرده‌‌اند چرا که اگر آن‌ها نبودند شاید قیمت گوجه و بادمجان و پیاز و در کل مایحتاج اصلی مردم از قیمت شمال تهران هم بالاتر بود.

هر چند که به حضور دوره‌گردها و وانت‌بارها در استان و به خصوص در شهر یاسوج به دلیل زشت کردن چهره شهر خرده گرفته می‌شود اما همین‌ها بیش از مسؤولان و ناظران و بازرسان در کنترل بازار یاسوج اثرگذار بوده‌اند.

اما حرف اصلی ما در اینجا بی‌ثباتی قیمت‌ها در مغازه‌های شهر یاسوج است که به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قیمت‌های چهار نرخی میوه در مغازه‌های شهر یاسوج دیده می‌شود.

به گفته زیرایی در مغازه‌های یاسوج برای یک نوع میوه قیمت‌هایی از 1500 تا 5000 تومان وجود دارد که این موضوع برای یک نوع میوه با کیفیت یکسان در بازار شهر یاسوج پذیرفتنی نیست.

شاید یکی از دلایلی که مرم از مغازه‌ها رویگردان شده و حتی مدیران کل و رؤسای سازمان‌های استانی به دلیل عدم اعتمادی که به بازار دارند برای خرید به وانت‌های دوره‌گرد در سطح شهر از جمله در خیابان جمعه بازار مراجعه می‌کنند.

این بی‌اعتمادی به بازار یاسوج بی‌شک در آینده برای کسبه و اصناف شهر گران تمام خواهد شد و همین عدم نظارت درست و حسابی و کافی از سوی مسؤولان مرتبط خواسته و ناخواسته به وجهه و آینده بازار مرکز استان ضربه وارد کند.

زیرایی همچنین در نشست کمیسیون هماهنگی تعزیرات به کمبود نیرو برای نظارت هم اشاره کرده که خود یکی از دلایل افسارگسیختگی بازار است و به همین دلیل تاکنون به گفته این مسؤول تعداد 27 هزار شکایت از بازار استان در سامانه تعزیرات حکومتی ثبت شده است./ فارس