جمعه 15 دی 1396 - 14:34

گزیده سخنان مهم ایت الله ملک حسینی در جمع مردم مرکز کهگیلویه و بویراحمد/تسویه حساب سیاسی با ژست دغدغه های مردم/پشت پرده های نا امیدی مردم از مسئولان!

گروه اجتماعی- سخنان روز گذشته آیت الله ملک حسینی در جمع مردم مرکز کهگیلویه و بویراحمد حاوی نکات ارزشمندی بود که شنیدنشان خالی از لطف نیست.

به گزارش بویرنیوز، در ادامه گزیده ای از سخنان آیت الله ملک حسینی آمده است:

– همه گفتند اعتراض حق مردم است گرچه دیر گفته شد اما همه پذیرفتیم، همه گفتند که اغتشاش حق اغتشاشگران نیست و به نام مردم و علیه  آنان کار کردن این زشت‌ترین اتفاقی است که ممکن است رخ دهد حمله به نوامیس و خانه‌های مردم، به اموال و عزت و شرف مردم یعنی پرچم نظام اسلامی و حمله به مساجد و حسینیه‌ها و تکایا حمله به نخل سیدالشهداء همه فهیمدند که چه اتفاق تلخی حادث است.

-آشوبگران بدانند نظام اسلامی هرگز اجازه تعرض به مردم اما به نام مردم را نخواهد داد که این تناقض در رفتار زشت و آلوده این آشوبگران وجود داشت.ایران کشور پاک‌زاده‌ها بود نمی‌دانم مگر ناپاک‌هایی پا به عرصه دنیا گذاشتند که حریم قرآن و مسجد را هم می‌شکنند؟اگر بی‌غیرتی‌ها و بی‌عفتی‌ها به این منوال باشد در آینده خطرناکتر خواهد بود.

-صدای مردم و کسانی که از فقر استخوانشان خرد شده بود و ندایی از کسانی که شغل نداشتند و بیکاری بودند در می‌آمد و شعار مرگ بر فساد، اختلاس، بیکاری و مرگ بر فقر و هرزگی و تحقیر داشت از زبان مردم خارج می‌شد اما خوی استکباری اجازه نداد شعارهایی پاک از زبان انسان‌های پاک خارج شود و مصادره شد اتفاقی که اگر در ابتدا ساده‌انکارانه بود،لعنت بر شما اغتشاشگران که این صداها را در گلو خفه کردید.

-آنچنان تحریک کردند تو را که پرچم ایران که نشان عزت کشور را آتش زدی و اگر ایرانی بودی و این کار را کردی وای بر تو!

-نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مسئولان: سخنانم به مسؤولان معطوف به اعتراضی‌هایی است که همه گفتند به حق است دشمنان بر شعارها موج‌سواری کردند و برخی از دوستان هم خواستند موج‌سواری کنند چرا دیروز فریاد نمی‌زدید چرا تا دیروز که رفیق بود نمی‌گفتید حالا که رقیب است می‌گوید! غیرت را همیشه باید کشید و حرف حق را همیشه باید زد.

-حرکات و اعتراض مردم به بیکاری، فقر، اختلاس و تبعیض و زشتی‌ها بود،  چرا امروز این حرکت را حق می‌شمارید مگر چه کرده‌اید؟اول به خودم به عنوان یک طلبه می‌گویم و کسانی که مثل من لباس می‌پوشند چرا تا دیروز غیرت نکشیدیم و سخن حق مردم را بازگو نکردیم و نصحیت نکردیم؟ چرا مسؤولان سخن رهبر را گوش نکردند که کار به اینجا کشد. باید همیشه بیدار و زنده بود و از حقوق مردم دفاع کرد اما با مسؤولان اجرایی و قضایی و تقلیلی کشور صحبت دارم مسؤولان و کسانی که قانون در دست شما است مگر می‌شود قانون خوب باشد اما به سرعت بشود در ذیل آن تخلف و اختلاس کرد؟ مگر می‌شود قانون خوب باشد اما به جای کار بیکاری بیاورد.

-چه مصیبت‌ها دیده‌ایم از بوم‌گرایی‌ها، از استان‌گرایی‌ها و از شهرستان‌گرایی که امروز خرد شده و یک روستا بوم شده و روستای دیگر غیربومی که این نفرت ایجاد کرده و این نفرت‌ها غده‌های چرکینی شده که روزی سر باز می‌کند که می‌بینیم اینگونه هم شد.

-مردم فقر و نداری را تحمل می‌کنند اما آنچه برای مردم غیرقابل تحمل شده تبعیض و بی‌عدالتی است که در کنار تبعیض‌ها تحقیر مردم نفرت‌انگیز است.با مردم به گونه‌ای صحبت کردن که انگار مردم نمی‌فهمند این تحقیر ملت است، دادن آمار غلط، وعده بی‌اساس و امید کاذب توهین به مردم است. مردم این توهین‌ها و این تحقیرها را می‌فهمند.

-این فریاد مردم علیه همه مسؤولانی است که باید اصلاح شوند.

-چرا مسؤولان گاه پنهان می‌شوند و وقت شنیدن انتقاد را ندارند، ژست انتقاد پذیری می‌گیریم، اما نقد را نمی‌پذیریم. کدام یک از ما تا به امروز گفته‌ایم اعتراض حق است اینها نفرت می‌آورند این حرف‌ها را نمی‌گویم که تحریک کنیم اما این سخنان حرف‌هایی است که به مسؤولان تذکر داده می‌شود که مردم جدای از مردم نیستند.

-وی با اشاره به مواردی در حوزه قضا: برخی رفتارها در این حوزه نفرت می‌آورد، عدم اعتنا به حقوق مردم، جریمه‌های کوچک برای جرائم بزرگ و جریمه‌های بزرگ برای جرم کوچک نفرت می‌آورد، عدم نظارت به موقع، عدم وحدت رویه و چنین مواردی نفرت می‌آرود.

-قوه قضاییه دیده‌بان نظام است و رصدگری مدام و عملکردش همراه با مقاومت باشد و سریع به امور رسیدگی کند، مردم پول خود را در بانک ملی و ملت و موسسه‌ای نمی‌گذارند آنها پول را در صندوق اعتماد به حاکمیت می‌گذارند. انسان‌های مظلومی که وقتی دیدند عده‌ای از مطالبات به حقشان سوء استفاده کردند راه خود را جدا کردند.

و اما چند نکته(بویرنیوز):

* افرادی که خود شروع کننده تظاهرات مردم بودند باید بدانند در دولت های گذشته وقتی قیمت ها افزایش نجومی پیدا کرد(خودروی 7 میلیونی 20 میلیون شد، دلار 1000 تومانی به 4000 تومان رسید، بنزین 100 تومانی 1000 تومان شد و…) چرا آنموقع به این وضع اعتراض نکردند، چرا در آن موقع به داد مردم نرسیدند

* اگر واقعا هدف مردم بود همان زمان که بدترین سال های کشور از بعد اقتصاد بود، و تورم بعضا چند صد درصدی بوجود آمد باید اقدام اثربخشی می شد، اعتراضات اخیر به نظر تسویه حساب سیاسی جناح ها است که پشت شعار زیبای حمایت از مردم مخفی شده است!

*مسئولان برای اعتماد مردم و جلب اطمینان از اینکه با هیچ مفسدی برخورد دوگانه نمی شود(که البته اینطور هم هست) باید اطلاع رسانی می کردند، آنهایی که حق مردم و بیت المال را خوردند باید به اطلاع مردم برسند و با اقدام فوری از صحنه خارج شوند.

* آمار غلط دادن به مردم آنهم از تریبون رسانه ملی قطعا در بروز این دست وقایع دخیل است، مردم به جای اعتماد و همگامی با رسانه ملی، دست به دامن رسانه های بیگانه شدند که هدفشان نه اصلاح امور مردم بلکه ایجاد فضای نا امن و ناسالم در کشور است و نتیجه هم آن شد که دیدیم

* همانطور که مقام معظم رهبری نیز در گذشته اشاره کرد، مردم نباید احساس تبعیض و بیگانگی کنند، متاسفانه در این زمینه مسئولان بد عمل کردند، احساس تبعیض به واسطه بی عدالتی هایی از جمله حقوق های نجومی مردم را از مسئولان آزده است.

بدون شک شروع این اعتراضات به افزایش بی سابقه تورم، گرانی، بیکاری و افت شدید شرایط زندگی در طول سال های اخیر بر می گردد اما ادامه آن و تبدیل شدن به اغتشاشاتی که نه صلاح مردم و نه ایران در آنست به دست بیگانگان رقم خورده است و جا دارد مردم و مسئولان با جلب اعتماد مردم با اقدامات فوری، زمینه برگشت آرامش به ایران اسلامی عزیز را فراهم آورند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=265381
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. غلو گفت:

    احسنت بر این مرد بزرگ.

  2. گرمسیری سردسیری گفت:

    درود بر حضرت ،که در تمامی زمینه ها صحبت فرمودند از قضا واقتصاد وتورم وبیکاری وصد البته از تبعیض!

دیدگاه شما