شنبه 9 دی 1396 - 12:45

مشکل آفرینی افراد صاحب نفوذ در شهر یاسوج!

گروه اجتماعی- سازه‌های موقت یا ناپایداری که یک شبه دور از چشم شهرداری و متولیان امر در یاسوج احداث می‌شوند سیمای این شهر را زشت کرده است.

به گزارش  بویرنیوز، یاسوج شهر “زیبائی‌ها” ، البته از این حیث عنوان زیبائی‌ها برازنده این شهر بوده که هرآنچه دارد از الطاف خداوندی است و الا در برخی مواقع مسئولان کمکی که نکرده‌اند هیچ بلکه همان که خدا داده نیز دستخوش تغییر و نازیبا کرده‌اند.

پایتخت طبیعت ایران با احداث سازه‌های موقت سیمای زشتی به خود گرفته و هر روز به دلیل بی توجهی مسئولان و متولیان امر شاهد افزایش این سازه‌ها هستیم تا جایی که شورای شهر دور چهارم نیز طی مصوبه‌ای با این اقدام نامتعارف موافقت کرده و این مسئله یکی از مصوبات شورای شهر در دور گذشته بوده است.

به طور حتم صاحبان سازه‌های موقت در یاسوج افراد صاحب منصب و نفوذ اجتماعی بوده زیرا مگر می‌شود بدون پروانه ساخت در یک ملک، فضای کسب و کار راه انداخت آن هم فضایی که از تمامی امکانات شامل آب، برق، تلفن، گاز و …بهره‌مند است مگر قانون نگفته بدون پروانه ساخت نباید خدمات ارائه شود.

صاحبات قدرت و ثروت پشت سازه‌های موقت

معاون‌ فرماندار بویراحمد بیان کرد: مالک بسیاری از سازه‌های موقت شهر یاسوج افراد صاحب نفوذ در ادارت بویژه در شهرداری یاسوج و شورای شهر هستند.

کرامت‌الله فرج‌زاده به تسنیم گفت: اینکه فردی 2 هزار متر مربع داربست فلزی کار کند و از چشم ماموران شهرداری و سایر متولیان امر پنهان بماند به طور کامل غیر عادی است.

وی عنوان کرد: سازه‌های موقت برای تجارت و کسب و کار از جمله کارواش، سمساری و میوه فروشی با مصالح غیر متعارف احداث می‌شوند که ضمن زشت کردن سیمای شهر نیز بسیار خطرناک هستند.

فرج‌زاده با بیان اینکه طبق بررسی‌های میدانی انجام شده 200 سازه موقت یا ناپایدار در شهر یاسوج وجود دارد، ابراز کرد: این سازه‌ها کپری و لوله‌ای بوده و در مقابل حوادث احتمالی بسیار خطرناک هستند و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

تشدید برخورد با سازه‌های موقت

شهردار یاسوج از تشدید برخورد با سازه‌های موقت در این شهر خبر داد و افزود: برای ساماندهی دستفروشان و برخورد با سازه‌های موقت گشت شبانه روزی فعال کرده‌ایم و در این زمینه سامانه 137 نسبت به گذشته نیز فعال‌تر شده است.

نستهن مقدم به خبرنگار تسنیم گفت: به طور حتم بدون هیچ گونه اغماض و ملاحضه‌ای در زمینه ساماندهی سازه‌های موقت با همکاری و همگرائی با شورای شهر اقدام می‌کنیم.

گزارش از مرضیه نصرت‌زاده/تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=264874
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ارش گفت:

    خدا لعنت کنه افراد سودجو و ضایع کنندگان حقوق مردم را

دیدگاه شما