جمعه 8 دی 1396 - 20:03

بازارهای باری به هر جهت در کهگیلویه و بویراحمد/ظلم عجیب به مردم توسط فروشنده ها!

گروه اقتصادی- مردم کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سایر استان ها از درآمد کمتر و طبعاً قدرت خرید پایین تری برخوردارند.

به گزارش بویرنیوز، عمده جمعیت کهگیلیویه و بویراحمد را قشر متوسط و متوسط به پایین تشکیل می دهند که در بیشتر مواقع برای تامین مواد اولیه زندگی نیز با دردسرهای زیادی مواجه هستند.

بسیاری از مردم استان و مخاطبین بویرنیوز با ابراز گلایه مندی از وضع بازارهای استان و روند عجیب بازاریان استان به بیان مشکلاتشان پرداختند که در ادامه می آید:

نبود میدان های میوه و تره بار به ویژه در مرکز استان موجب گران فروشی میوه ها به ویژه در مرکز شهر شده است، میوه فروشی ها عمدتاً دست افراد خاصی است و با قیمت های دلخواه عرضه می کنند

بسیاری از افراد با انتقاد از کیفیت میوه و تره بار مغازه ها اینطور گفتند: میوه فروشی های دوره گرد میوه و مرکبات بهتر و مناسب تری توزیع می کنند جا داراد آنها را در مکانی در مرکز شهر ساماندهی کنند تا افرادی که وسیبه نقلیه ندارند بتوانند از آنها خرید کنند.

البته گلایه مردم به میوه و تره بار ختم نشد، در زمینه پوشاک و وسایل الکترونیک هم مردم گلایه داشتند.

برخی از مردم معتقدنی: بسیاری از فروشنده ها اقدام به نرخ گذاری حبابی و بیشتر از قیمت مقبول می کنند تا با این شگرد هم پاسخ مثبتی به چانه زنی مشتری بدهند و هم سود مد نظرشان را ببرند و در نهایت در این چرخه مشتری است که فریب می خورد .

شکایت مردم فقط به کالا ها مربوط نمی شود، آنها نرخ گذاری ارائه خدمات (آموزشی، آرایشگری، تعمیرگاه ها و…) نیز معترضند و معتقدند در این اصناف نیز هرکس هرچه دوست دارد قیمت میگذارد و کسی هم نمیتواند معترش این شرایط شود.

به گزارش بویرنیوز، با گذاری در واحدهای صنفی مختلف به خوبی سخنان مردم را تصدیق میکنیم.

در نبود نظارت هدفمند و مستمر باید هم انتظار قیمت گذاری های حبابی و غیر منطقی را داشت، در واقع در اینجا سلیقه فروشنده عامل تعیین قیمت است نه قاعده و قانون منطقی!

یکی از شگردهای مغازه داران تعیین قیمت های بسیار فراتر از قیمت کالا است، آنها با این ترفند در ظاهر در مقابل درخواست مشتری برای کم کردن قیمت کوتاه می آیند در حالی که با همین حال کلاه گشادی بر سر مشتری می گذارند.

به گزارش بویرنیوز، با توجه به شرایط اقتصادی مردم کهگیلویه و بویراحمد و القای روزانه فضای مجازی از گرانی و افزایش قیمت های احتمالی حامل های انرژی و اثر روانی آن بر بازار، جا دارد با نظارت دقیق و مستمر از التهاب در بازارهای استان  جلوگیری کرد و با سودجویان به شدت برخورد کرد.

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=264788
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جواد گفت:

    کدوم ظلم اقا
    اول باید بدونید اون جنسی که در مغازه ارضه می شه از لحاظ کیفیت خیلی بهتر از جنس دست فروشه
    بعد یه مغازه دار باید جواب صاحب ملک و شهرداری و دارایی و بهداشت امورصنف و بازرگانی و تعزیرات همه را بده همه می خان ازش یه چیزی بکنن

  2. سید گفت:

    مشکل از…… است…

  3. ناشناس گفت:

    متاسفانه نظارت بر قیمت و کیفیت اجناس چه خورد و خوراک چه پوشاک در یاسوج به شدت ضعیفه.و اگه هم شکایتی بشه بصورت قبیله ای قضیه ماست مالی میشه

  4. ناشناس گفت:

    به نظرم باید با ارزون فروشان برخورد شود مثل سایپا ها که رانندگان بدبخت وبیکار وجوانان هم این استان بودن بدون برنامه‌ریزی جمعشون کردن فکر میکنید الان چکار میکنن
    خدایا اول به داد مسیولین استان مون برسه بعدش جوانان این سرزمین را شغل مناسب وعزت وابرو عطا کند
    متاسفانه هرکس به فکر خودش ومیزش هست کی به فکر مردمه

  5. ناشناس گفت:

    در استان ما قانون من درآوردی است .
    خیالت راحت باشد برای همیشه

  6. ناشناس گفت:

    خوب نظارت ضعیفه حوزه نظارت بر عهده سازمان صنعت معدنه

  7. مهریان گفت:

    روستای مهریان یک ده کوره بیش نیست ونرخ آرایشگاه ۹ هزارتومان.شهرپاتاوه۷ هزار وشهرچرام۶ هزارتومان.خودتان قضاوت کنید؟؟؟!!!

دیدگاه شما