سه شنبه 5 دی 1396 - 22:17

اختلاف معنادار تسهیلات بافت های فرسوده در گچساران و کهگیلویه داد مسئولان را درآورد/ بی عدالتی در دو شهرستان همجوار!

مسئول ستاد بحران شهرستان کهگیلویه با توجه به اختلاف 15 میلیون تومانی گچساران با دهدشت در ارائه تسهیلات برای مقاوم‌سازی گفت: چه تفاوتی بین شهرستان کهگیلویه و گچساران وجود دارد.

به گزارش بویرنیوز، سرتیپ خادمی در جلسه ستاد بحران این شهرستان، بحران را شامل چهار مرحله پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و توانایی عنوان و اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه برای سه مرحله اول هیچ برنامه‌ای ندارد و فقط منتظر رخ‌دادن بحران و بازسازی آن هستیم.

مسئول ستاد بحران شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: 60درصد بافت روستاهای شهرستان کهگیلویه و بیش از 50 درصد بافت شهر دهدشت فرسوده می‌باشد که با کوچکترین زمین‌لرزه خسارات جبران‌ناپذیری را به وجود می‌آورد و متاسفانه تاکنون هیچ کار موثری برای این موضوع صورت نگرفته است.

وی با توجه به اختلاف 15 میلیون تومانی گچساران با دهدشت در ارائه تسهیلات برای مقاوم‌سازی گفت: چه تفاوتی بین شهرستان کهگیلویه و گچساران وجود دارد که در گچساران ۴۵میلیون تومان برای بازسازی منازل فرسوده تسهیلات پرداخت می‌شود اما در شهرستان کهکیلویه 30 میلیون تومان؟ آیا واقعا این بی‌عدالتی نیست که در یک استان دو شهرستان این‌گونه برای تسهیلات بازسازی با هم تفاوت دارند؟ بنده از آقای مهندس هاشمی نماینده محترم مردم و استاندار خواهش دارم ترتیبی اتخاذ گردد که تسهیلات بافت فرسوده کهگیلویه نیز مانند شهرستان گچساران پرداخت گردد.

خادمی با بیان اینکه مصوبه هیئت دولت هست که ضامن این تسهیلات باید زنجیره‌ای باشد، گفت: اما متاسفانه بانک‌ها هیچ همکاری با مردم ندارند و آن قدر سخت‌گیری می‌کنند که امکان دریافت تسهیلات در این شهرستان عملاً وجود ندارد و مردم اجباراً از دریافت تسهیلات انصراف می‌دهند.

وی افزود: 44 هکتاراز بافت تاریخی شهر دهدشت در اختیار میراث فرهنگی شهرستان قرار دارد که تعداد زیادی خانوار در این بافت سکونت دارند و درصورت زمین‌لرزه 100درصد تخریب و باعث تلف‌شدن تعداد زیادی از همشهریانمان خواهد شد.

خادمی با بیان اینکه استان ما روی گسل زلزله قرار دارد و هر لحظه احتمال وقع زمین‌لرزه وجود دارد، خواستار بازسازی و یا خریداری خانه‌های داخل بافت از میراث فرهنگی شد.

این مسئول اسکان اضطراری پد بالگرد در شهرستان را یک ضرورت دانست و با بیان اینکه مجوز واگذاری قریب 15 هکتار زمین از منابع طبیعی گرفته و تحویل جمعیت هلال احمر شهرستان داده شده است، گفت: اما با وجود گذشت مدت زمان زیادی از این موضوع عملاً هیچ‌گونه کاری روی این محل انجام نگرفته است و اگر بحرانی در سطح شهرستان رخ داد نباید محلی جهت اسکان اضطراری وپد بالگرد وجود داشته باشد؟ ضمن اینکه در بخش‌های تابعه نیز زمین جهت پد بالگرد صورت‌جلسه و آماده شده اما هیچ‌گونه کاری روی این زمین‌ها هم انجام نگرفته است که از همین‌جا از همه مسئولان استان به خصوص مدیرکل مدیریت بحران استان، استاندار و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با پیگیری از طریق سازمان مدیریت بحران کشور اعتباری جهت تکمیل و تجهیز اسکان اضطراری و پد بالگرد این شهرستان تخصیص داده شود تا در مواقع بحرانی بتوانیم از آن جهت اسکان مردم استفاده نماییم.

خادمی اضافه کرد: جاده ارتباطی پاتاوه- دهدشت در منطقه دشت قاضی نیاز مبرم به یک پایگاه جاده ای دارد و با تلاش‌ها و پیگیری‌های به‌عمل آمده توسط یک خیر دو هزار مترمربع زمین به صورت قطعی به هلال‌احمر شهرستان اهدا گردید که در صورت تامین اعتبار 6 نفر به صورت مستقیم و 30 به صورت غیرمستقیم در این پایگاه به کار گرفته خواهند شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=264588
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    به نظرم نباید تفاوت بین وام دادن باشه و نیست
    شاید دست اجانب در کار باشه
    شهرستان بویراحمد چه مبلغی وام بافت فرسوده میدن

  2. پاتاوه گفت:

    شهرپاتاوه وروستاهای اطرافش نیز با بحران تسهیلات وضامن روبه رو هستندوهیچ فریادرسی ندارند!

دیدگاه شما