سه شنبه 5 دی 1396 - 19:46

در کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است؟!/آقای فیلی جلوی افتتاح این پروژه ها در استان را بگیرید

گروه سیاسی- معاون جدید عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اولین نشست رسمی خود خط و نشان جدی برای همه دستگاه های استان کشید.

به گزارش بویرنیوز، بارها از ضعف عملیات اجرایی و عمرانی بسیاری از پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد خبر داده شد که متاسفانه به واسطه برخی پشت پرده ها عملاً توجهی به آنها نشد.

بحث طراحی و نظارت در پروژه های عمرانی اگر از عملیات فیزیکی مهم تر نباشد اهمیتش کمتر نیست، امری که مغفول مانده و ردپای نبود نظارت و طراحی اصولی در پروژه های اجرایی استان به وضوح دیده می شود.

البته این بی کیفیتی تنها به پروژه های عمرانی ختم نمی شود، متاسفانه در مراکز شهرها نیز شاهد ایجاد مراز تجاری بزرگی هستیم که از اصول مدرن ایمنی که بگذریم حتی نکات اولیه از جمله ایجاد پارکینگ را رعایت نمی کنند.

به گزاش بویرنیوز، شاید اکنون این نکات جزئی به چشم نیاید اما خدای ناکرده در موقع بروز حوادث و خطرات احتمالی، جان شهروندان در خطر است و تازه آنموقع میفهمیم که باید همه ضوابط عمرانی، ایمنی و شهرسازی برای حفظ ان ارزشمند مردم رعایت می شد.

معاون عمرانی استاندار جدید در نشست خود با مدیران در نشست های مربوط به شورای فنی از گلایه مندی از کیفیت برخی پروژه ها گفت و گوشزد کرد: اجازه افتتاح و بهره برداری به پروژه هایی دارای مشکل فنی و ایمنی داده نمی شود.

فیلی در همان جلسه با صراحت از جلوگیری از یکی از بزرگترین پروژه های کهگیلویه و بویراحمد گفت و عنوان کرد: اجازه نمی‌دهم بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی شهید جلیل یاسوج بدون رفع مشکل فاضلاب، پد بالگرد و همچنین ساخت پارکینگ آن افتتاح شود.

وی البته به حوزه راهسازی هم ورود پیدا کرد و از خلع ید یکی از پیمانکاران پروژه راه در مرکز استان خبر داد که به زودی عملی می شود.

به گزارش بویرنیوز، همین دو مثال از پروژه های با اهمیت استان به خوبی گواه وضعیت نامطلوب اجرای پروژه های کهگیلویه و بویراحمد است.

از سویی جای سوالی در اذهان باقی می گذارد نتیجه تشکیل اینهمه شورای فنی و تسهیل و مواردی از این دست در گذشته چه بوده، وقتی پروژه ها آنطور که پیمانکار می خواهد به پیش می رود و در نهایت با این همه ایراد و مشکل اولیه آماده تحویل می شود، اساساً شورای نظارتی و فنی چه عملکردی داشتند؟!و اصولا بود و نبودش چه فرقی دارد؟!

تذکر جدی معاون جدید عمرانی استاندار به خوبی گواه حساسیت ایشان بر موضوع کیفیت و رعایت مصالح فنی است و در ثانی نشان از بی توجهی به این مقوله مهم در استان توسط برخی مدیران است که با ندانم کاری زمینه هدر روی بیت المال و خسارت احتمالی به جان مردم در موقع بروز مخاطرات را سبب گشته اند.

به گزارش بویرنیوز، آقای فیلی باید بداند این از وضع پروژه های مرکز استان است که به نوعی دم دست و قابل سرکشی های روزانه است مطمعناً در سایر شهرستان ها با مواردی مشابه و بدتر برخورد خواهید کرد که انتظار می رود از ادامه روند پروژه های بی کیفیت که ضربه به جان و مال مردم و بیت المال است جلوگیری کنید.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=264578
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. من گفت:

    این قاطعیت قابل ستایش است. انشاالله که عملی شود

  2. فرهاد گفت:

    شیر مادرت حلالت. خدایا ما را از شر مدیران بی کیفیت با بومی رها کن

  3. یادایامح گفت:

    امیدواریم شعار نباشه وفقط تصاحب پست و مقام وهارت پورت توخالی نباشه و جناب فیلی تااخرادامه دهندنه مثل اوائل اقای خادمی که خیلی فرمایشهای گل فرمودندولی وسط راه یادشون رفت ولی راستی صله رحم را خوب بجااوردند و استانداری وفامیل خونه، خوبی بنانهادند. کارهای خوبی بودیاداین مسئولین تاابددرتاریخ خواهد ماند.

  4. علی خ گفت:

    درودپروژه های تجاری درمرکزشهرهمین وضعییت رادارد

  5. ایل اقا گفت:

    جناب فیلی تشکر تشکر

  6. لر گفت:

    اگر تا آخر همین طور حرف بزنند واما….عمل هم بشود واقعا جای تقدیر دارد اما هیچ کسی تا الان نتوانسته به این آرزو در استان ما برسدیواش یواش آرام می شود

  7. یاسوج گفت:

    آقای فیلی این مطلب را بخوان تا به عمق فاجعه پی ببرید: دستگاه نظارت پروژه های راهسازی ناظر مقیم ندارند و پیمانکاران بدون ناظر در حال اجرای پروژه ها هستند و مقصر مدیرکل هست که پول مشاور پروژه را نمیدهد و یا به پیمانکار پروژه میدهد پس آزمایشگاه مکانیک خاک و مشاور و ناظر سر پروژه نیستند و یا اصلا پول بنزین ندارند که سر کار بروند. به خدا اگه من جای مدیرکل راه بودم شبانه و بدون استعفا فرار میکردم

  8. ناشناس گفت:

    درود بر آقای مهندس فیلی ، درود بر این گزارش و تحلیل علمی و قوی

  9. دولت آباد - گفت:

    لطفا اصلاح بفرمایید
    نام بیمارستان 280 تختخوابی یاسوج شهید جلیل نیست. نام اولیه آن بزرگمهر بوده که مالکین و اهدا کنندگان زمین بیمارستان بیش از ده ساله خواهان تغییر آن بنام شهدای دولت آباد هستند.

  10. راضیه ر گفت:

    سلام جناب فیلی تو را به قران یک سری به روستای خلف اباد بازرنگ ویلا نشینها بزن و از وضعیت جاده در باران چه فلا کتی داریم ما تو به داد ما برس بگ یا خدا

دیدگاه شما