دوشنبه 4 دی 1396 - 17:10

پایان اسکان موقت ۷ روستای زیرپوشش سپاه کهگیلویه و بویراحمد در مناطق زلزله‌زده

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از پایان اسکان موقت هفت روستای زیرپوشش سپاه فتح در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از پایان اسکان موقت هفت روستای زیرپوشش سپاه فتح در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش «بویر نیوز» به نقل از روابط عمومی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ پاسدار رضا رنجبر اظهار داشت: بازسازی و امدادرسانی کامل روستا‌های زلزله زده به سپاه‌های استانی سپرده شده است و در این میان سهم بازسازی و امدادرسانی سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد 7 روستا است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون بالغ بر 6 هزار تخته پتو در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در میان مردم آسیب‌دیده تحت پوشش این سپاه توزیع شده است.

وی ابراز کرد: بالغ بر 50 میلیارد ریال مواد غذایی، پوشاک، وسایل بهداشتی، تجهیزات گرم‌کننده ، چادر  و پتو در هفت روستای تحت پوشش سپاه فتح در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توزیع شده است.

رنجبر خاطرنشان کرد: علاوه بر اعزام «گروه‌های پزشکی و جهادی، نیروی انسانی و ماشین‌آلات گردان مهندسی همچون انواع لودر، بلدوزر، کمپرسی و بیل‌مکانیکی» در منطقه سرپل ذهاب، مسئولیت امدادی، آواربرداری و رساندن آذوقه هفت روستای سلمان تپه، بریم‌ وند، ظله‌ رش، ناوه فره، رشید عباس، بلوان و پیران را بر عهده گرفته است و اسکان موقت این روستا‌ها انجام و تا 5 روزآینده کار نصب بالغ بر 450 کانکس‌ در خواستی مردم در این روستا‌ها به پایان می‌رسد.

وی آوار برداری، بیرون‌کشی احشام  از زیر آوار، توزیع مواد غذایی، نصب کانکس، ایجاد 60 چشمه سرویس بهداشتی، 15 دوش حمام، سرکشی از 600 خانواده  ساکن روستاها، تعمیر منازل و ایجاد و راه‌اندازی تاسیات آب و برق موردنیاز مردم، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و جشن بزرگ شب یلدا برای همه ساکنان این روستاها را از جمله برنامه‌های اجراشده توسط بسیج سازندگی سپاه فتح بعد از زلزله کرمانشاه در مناطق تحت پوشش خود عنوان کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان اظهار داشت: نیاز این روستاها به 30 دوش حمام و 20 چشمه سرویس بهداشت در حال پیگیری و به زودی این نیاز ضروری مردم برطرف می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=264469
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما