یکشنبه 3 دی 1396 - 12:21

زندگی به سبک جدید در جامعه عربستان (+آلبوم تصویری)

شاید شکل و ظاهر جامعه عربستان سعودی در طی چند ماه گذشته به اندازه دهه ها و حتی قرن ها تغییر شکل یافته باشد.

به گزارش عصر ایران وب سایت روزنامه آمریکایی “نیویورک تایمز” در گزارشی تغییرات و اصلاحات صورت گرفته در ماه های گذشته در جامعه عربستان سعودی به ویژه در زمینه مسایل و حقوق زنان را مورد توجه قرار داده است.

” تسنیم السلطان” عکاس نیویورک تایمز سلسله گزارش هایی تصویری از زندگی در زیر پوست جامعه عربستان را – که حالا با اصلاحات صورت گرفته از سوی محمد بن سلمان در زمینه آزادی های اجتماعی زنان به سطح جامعه آمده – تهیه کرده و این روزنامه آمریکایی گزارشی را به همراه این آلبوم تصویری درباره تغییرات جامعه عربستان به ویژه در مورد سبک زندگی زنان و جوانان منتشر کرده است.

به نوشته نیویورک تایمز: عربستان سعودی کشوری بود که محدودترین قوانین را به ویژه در زمینه مسایل و حقوق زنان داشت اما با اصلاحات اخیر در زمینه حضور اجتماعی زنان در عرصه های مختلف حالا شاهد شکل گیری یک انقلاب اجتماعی در این کشور محافظه کار عربی هستیم.

زنان عربستانی از ابتدای سال میلادی 2018 می توانند با حضور در استادیوم های ورزشی مسابقات را از نزدیک تماشا کنند، سینماها پس از نزدیک به 4 دهه بازگشایی خواهندشد، زنان می توانند رانندگی کنند، کنسرت های موسیقی و نمایش های مد در شهرهای مختلف عربستان برگزار می شود و تابوی آوازخوانی زنان در تلویزیون دولتی شکسته شده است.

همه این تغییرات 1 سال پیش غیر قابل تصور بود اما در ماه های گذشته  با سلسله تصمیمات اعلامی از سوی محمد بن سلمان ولیعهد متنفذ سعودی، این اصلاحات اعمال شده است.

با این حال به نوشته نیویورک تایمز سرعت تغییرات و اصلاحات اجتماعی به قدری بالا بوده است که به نظر می رسد جامعه عربستان دستکم بخش های مهمی از جامعه محافظه کار این کشور، قادر نباشد با سرعت حکومت پیش برود و مقاومت هایی در باز شدن بیشتر فضای اجتماعی به ویژه در حوزه زنان از سوی بخش محافظه کار جامعه، صورت پذیرد.

آلبوم تصویری زیر عکس هایی است که “تسنیم السلطان” عکاس نیویورک تایمز در روزهای و هفته های اخیر در شهرهای مختلف عربستان سعودی گرفته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=264289
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما