شنبه 2 دی 1396 - 22:35

طرح رجستری گوشی‌های تلفن همراه در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح رجستری گوشی‌های تلفن همراه از امروز در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش بویرنیوز، داریوش دیودیده صبح امروز در نشست کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: اجرای این طرح در کاهش قاچاق گوشی‌های تلفن همراه نقش به‌سزایی دارد و با جدیدت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در دو بخش تجاری و زیرساخت‌های فنی اجرایی می‌شود، عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیر بخش تجاری و بخش دوم یعنی زیرساخت‌های فنی را اداره کل فناوری اطلاعات استان نظارت دارد.

دیودیده تصریح کرد: حوزه بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتحادیه‌های صنفی فروشندگان گوشی تلفن همراه در سطح استان وظیفه دارند واحدهای صنفی فروش گوشی تلفن همراه را ساماندهی و رصد کرده و از عرضه گوشی‌های قاچاق جلوگیری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: این راستا چنانچه فروشنده‌ای تمکین نکرده در برابر قوانین و آیین نامه‌های اجرایی نظام صنفی و مبارزه با قاچاق کالا با فرد خاطی برخورد قاطع می‌شود.

دیودیده اهداف این طرح را رونق کسب و کار الکترونیکی و حمایت از کسب و کار‌های نوین دانست و گفت: جلوگیری از توزیع گوشی‌های تقلبی، سرقتی و فاقد کیفیت با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان از دیگر اهداف این طرح است.

وی آمار فروشندگان گوشی تلفن همراه را 450 واحد اعلام کرد و افزود: واحدهایی که بدون مجوز کسب در سطح بازار فعالیت می‌کنند با ابزار قانونی جلوی آن‌ها را خواهیم گرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=264208
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما