جمعه 1 دی 1396 - 1:47

هتک حیثیت عجیب یک دختر جوان در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری عامل مزاحمت و هتک حیثیت یک دختر جوان در فضای مجازی خبر داد

به گزارش بویرنیوز، روح اله شهبازی پور در این رابطه افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان یاسوجی مبنی بر اینکه فردی ناشناس حساب واتساپ اینجانب را هک و به کلیه پیام های شخصی دسترسی پیدا نموده که موجب هتک حیثیت و دسترسی نامبرده به تعدادی از تصاویر شخصی ام شده است،  این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

شهبازی خاطرنشان کرد: با بررسی های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم کارشناسی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

شهبازی با بیان اینکه متهم که خواستگار سابق این شاکی بوده و در بازجویی های پلیسی به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را انتقام و خصومت شخصی از فرد شاکی عنوان کرد، تصریح کرد: نامبرده جهت سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتای استان گفت: شبکه های اجتماعی در تلفن همراه ابزاری مفید و همچنین خطرناک هستند که حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب های فراوانی به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتی‌که شخصی برای آنها مزاحمت ایجاد می کند از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب ورزیده و مکالمه را ادامه ندهند.

شهبازی افزود: همچنین به افرادی که در فضای مجازی وشبکه های اجتماعی اقدام به مزاحمت علیه شهروندان می می کنند، هشدار داده می شود طبق قانون جرایم رایانه ای با آنها برخورد خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=263964
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما