دوشنبه 27 آذر 1396 - 18:07

جمع‌آوری و عقیم‌سازی حیوانات ولگرد در یاسوج

سال‌هاست شهروندان یاسوجی در کوچه پس کوچه‌های شهر و گاهی در معابر اصلی شهر با پدیده‌ای جدید به نام “سگ‌های ولگرد”روبرو می‌شوند که به عنوان یک معضل بهداشتی از آن یاد می‌شود.

به گزارش بویر نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری یاسوج، در همین زمینه شهردار یاسوج با تاکید بر حفظ حقوق حیوانات از اجرای طرح زنده گیری و جمع آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر خبر داد و گفت: با همکاری سازمان‌های متولی این اقدام در راستای تأمین آسایش و سلامت شهروندان صورت می‌گیرد.

نستهن مقدم ابراز داشت: جولان سگ‌های ولگرد علاوه بر اینکه می‌تواند خطر بهداشتی برای شهروندان داشته باشد باعث رعب و وحشت در بین ساکنان شهر نیز می‌شود.

وی خواستار واکنش مسوولان دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست و سایر مسئولان ذیربط برای کنترل سگ‌های ولگرد، رفع مشکلات خانواده‌ها و مقابله با این پدیده شد و گفت: امیدواریم با جمع آوری و عقیم سازی و رهاسازی آنان در محیط‌های مصون، بتوان در راستای تأمین آسایش و سلامت شهروندان در این زمینه به وظایف خود عمل کنیم.

مقدم تصریح کرد: در اجرای این طرح همانطور که حقوق و آسایش شهروندان در نظر گرفته شده است، خود را ملزم به رعایت حقوق حیوانات می دانیم و آماده دریافت دیدگاه‌ها و نظرات تشکل‌های غیردولتی (NGO) حمایت از حیوانات برای اجرای هرچه بهتر این طرح خواهیم بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=263716
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارمند گفت:

    سلام علیکم در منطقه شرف آباد از ترس سگهای ولگرد و گله های گوسفند و بز خانواده هایمان در آسایش نیستند لطفا پیگیری فرمایید . با تشکر

دیدگاه شما