دوشنبه 27 آذر 1396 - 15:46

اعلا نظر نهایی شورای شهر یاسوج درباره احداث مجتمع رفاهی وزارت نفت در پارک جنگلی

شورای شهر یاسوج با احداث مجتمع رفاهی و خدماتی وزارت نفت در پارک جنگلی در صورتی منافع عموم مردم درآن لحاظ شود موافقت کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، نشست شورای شهر یاسوج پیش از ظهر امروز با دستور کار بررسی سرمایه‌گذاری وزارت نفت در پارک جنگلی این شهر با حضور اکثریت اعضا برگزار  که در نهایت به اتفاق آرا با سرمایه‌گذاری وزارت نفت به شرط اینکه خدمات این مجتمع برای عموم مردم پیش‌بینی شود موافقت کرد.

رئیس شورای شهر یاسوج در این نشست با بیان اینکه 6 سال پیش پارک جنگلی یاسوج در مساحت 938 هکتار به شهرداری واگذار شد، گفت: از این میزان امکان ایجاد تاسیسات در 75 هکتار وجود دارد.

سید هدایت اکبری با اشاره به مکاتبه عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با نستهن مقدم شهردار یاسوج ادامه داد: در این مکاتبه معاون استاندار از شهردار یاسوج خواسته تا نسبت به اعلام انصراف از 75 هکتار زمین درخواستی وزارت نفت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طبق قانون باید قرارداد شهرداری با منابع طبیعی فسخ شود تا امکان واگذاری به وزارت نفت باشد، افزود: در گذشته شورای شهر یاسوج با کلیات سرمایه‌گذاری وزارت نفت در پارک جنگلی موافقت کرد با این پیش شرط که جزئیات طرح نیز با شورای شهر هماهنگ شود.

اکبری با تاکید بر اینکه شورای شهر یاسوج آمادگی هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف را دارد، عنوان کرد: در صورتی وزارت نفت بخواهد یک مجتمع خدماتی و رفاهی اختصاصی برای مجموعه وزارت متبوع احداث کند، شورای شهر به جد مخالفت می‌کند.

وی با بیان اینکه شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم جز به منافع عمومی شهر و ولی نعمتان انقلاب به چیز دیگری فکر نمی‌کنند و هیچ گونه تعارف و ملاحضه کاری با کسی ندارند اظهار داشت: انتظار داریم وزارت نفت در این مجتمع خدمات رفاهی تاسیساتی را برای استفاده عموم پیش‌بینی کند و در غیر این صورت شورای شهر موافقت نمی‌کند.

بعد از بررسی دستور کار جلسه و بیان مسائل مختلف سید هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج به شرط دیده شدن خدمات با هدف ارائه خدمات به عموم مردم موافقت خود را تلویحا با سرمایه‌گذاری وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج اعلام کرد که بعد از آن پیشنهاد رئیس شورا مورد تایید 3 تن از اعضای شورا یعنی آقایان دهرابپور، احمدی کیش و خوبانی قرار گرفت.

به گزارش تسنیم فرشید احمدی کیش دیگر عضو شورای شهر یاسوج با تاکید بر اینکه در صورتی خدمات مجتمع خدمات رفاهی وزارت نفت در پارک جنگلی برای عموم باشد و تنها مورد استفاده کارکنان وزارت نفت قرار نگیرد، موافق هستم و در غیر این صورت از هم اکنون مخالفت خود را اعلام می‌کنم.

وی تصریح کرد: در صورت عمومی شدن استفاده از خدمات مجتمع وزارت نفت در پارک جنگلی باید بحث هزینه ورودی نیز مشخص باشد زیرا نباید مردم این شهر با پرداخت هزینه بالا بخواهند از منابع خدادادی که از نعمت‌های الهی در اختیارشان بوده استفاده کنند.

احمدی کیش تاکید کرد: با اصل سرمایه‌گذاری بر اساس منطق و اصول موافقم در صورتی‌ که منافع، رفاه و حق بهربرداری مردم و امکان تفریح برای عموم و ورود مردم به بخشی از تاسیسات پیش‌بینی شده در نظر گرفته شود.

وی خواستار توجه و حساسیت بیش از پیش نسبت به مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی شد و گفت: در صورت دیده شدن منافع عمومی از هرگونه همکاری برای احداث این مجتمع دریغ نمی‌کنم.

دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز در این نشست گفت: شهرداری یاسوج توان سرمایه‌گذاری در پارک جنگلی را ندارد و به همین دلیل نمی‌توانیم مدعی سرمایه‌گذاری باشیم و باید بپذیریم فرهنگ سرمایه‌گذاری در این شهر صفر است و حتی سرمایه‌گذاران بومی بنا به دلایل مختلف حاضر به سرمایه گذاری نیستند.

محمدرحیم دهرابپور افزود: پارک شهید چمران شیراز یک دهم حاشیه رود بشار زیبایی و ظرفیت ندارد ولی ببینید چه سرمایه‌گذاری‌های بخش دولتی و خصوصی در این محیط داشته‌اند ولی ما هنوز نتوانسته‌ایم از سرمایه بزرگی همچون رود بشار استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حسرت سرمایه‌گذاری‌های زیادی از گذشته که خود نیز عضو شورا بودم تاکنون بر دلم مانده است، افزود: یک قشقایی آمد در پارک ساحلی سرمایه‌گذاری کند ولی کاری کردیم که بدون گرفتن مطالباتش فرار کرد.

دهرابپور از اعضای شورای شهر یاسوج خواست در صورت توجه وزارت نفت به عموم مردم از هیچ کمک و همکاری دریغ نکنند.

کیوان آشنا در نشست امروز شورای شهر یاسوج با احداث مجتمع وزارت نفت در پارک جنگلی مخالفت کرد و گفت: وزارت نفت در هر جای حریمی دارد اجازه نمی‌دهد یک دستگاه خدمات‌رسان یک وجب به حریمش وارد شود ولی امروز می‌خواهد یک چشم‌انداز مطلوب و سرمایه خدادادی را از مردم بدون پرداخت هیچ سهمی بگیرد.

وی تاکید کرد: وزارت نفت اول مصوب کند که استفاده مردم شهر یاسوج از خدمات رفاهی این مجتمع به صورت مجانی بوده و حق و حقوق شهرداری را پرداخت می‌کنم تا به یقین برسیم که وزارت نفت هدفی جز خدمت به مردم ندارد.

آشنا افزود: در صورتی امروز پارک جنگلی به وزارت نفت واگذار شود و فردا بعد از احداث تاسیسات مختلف وزارت نفت تصمیم گرفت این مجتمع تنها مختص مجموعه خود باشد چه کسی پاسخگوی مردم است.

مسعود خوبانی دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز در این نشست به شرط دیده شدن مردم در بهره‌مندی از خدمات مجتمع خدماتی و رفاهی وزارت نفت موافقت خود را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، در پایان این نشست آقایان  سید هدایت اکبری، فرشید احمدی کیش، محمدرحیم دهرابپور و مسعود خوبانی با احداث مجتمع خدماتی و رفاهی وزارت نفت در پارک جنگلی به شرط بهره‌مندی مردم از خدمات این مجتمع موافقت و کیوان آشنا نیز مخالفت کرد.

فرشاد نگین تاجی و علی اکبری‌تبار در نشست امروز شورای شهر یاسوج حضور نداشتند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=263676
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همشهری گفت:

    از همین الان به عنوان یک جوان که حق اب گل در این شهر دارم و در زادگاه پدری و مادریم در زمان قدیم ک عشایر بوده و در قسمتی از پارک جنگلی بوده است و هم اکنون هم از آن استفاده میکنیم با پیشرفت مخالف نیستیم .و در صورتی که به اجبار بخواهند از ما ورودی و یا عوارضی دریافت کنند و از ورود ما به این منطقه جلوگیری شود با انها قطعا برخورد خواهد شد.لطفا به صورت منطقی تر بررسی گردد تا در اینده هیچکس دچار مشکل نشود.و درکل پیشنهاد این است که این مکان به شرکت نفت داده نشود و شهرداری خود از ان بهره برداری نماید.

  2. مراد گفت:

    احداث مجتمع وفاهي نفت در بدترين حالت كه ختي اختصاصي هم باشد باعث ورود گردشگران نفتي مهمانان ويژه و برنامه ها كنگره ها و مراسمات خاص در شهرستان خواهد شد كه باعث رونق اقتصاد تحكيم بحث گردشگري و شناخت بيشتر شهرستان خواهد شد

  3. ارش گفت:

    باسلام.اینقد بند و تبصره اضافه میکنن و شرایط میزارن که درنهایت رضایت عموم مردم حاصل نمیشه.حالا خواهییم دید..ولی انشاللله که خوب هست .

  4. شهروند گفت:

    آفرین بر اعضای شورای شهر

    موضوعات خوبی رو آقایان احمدی كيش و آشنا بیان نمودند

    وزارت نفت با حقوق های نجومی صرفاً دنبال رفاه پرسنل خویش می باشد نه مردم این شهرستان یا استان

    البته ما مخالف تفریح و سرگرمی پرسنل شرکت نفت نیستیم
    ولی جای سؤاله که ؛
    چرا سهم مردم استان ما، بخصوص گچسارانی ها از این همه درآمد فروش نفت ناچیزه ؟
    و
    هیچکس هم پاسخگو نیست!

    25 درصد درآمد نفت کشور از استان ماست و وضعیت بیکاری رو همگان شاهد هستیم

    حالا می خواهند با ایجاد مجتمع تفریحی کنترل شده اشتغال ایجاد کنند!

    اگر پارک جنگلی به بخش خصوصی با نظارت مستمر واگذار گردد، نتایج ملموس تری رو در زمینه اشتغال و بهره مندی عموم مردم استان و کشور شاهد خواهیم بود

    با تشکر
    ✍️ ؛ ش. خ

  5. ایل اقا گفت:

    احسنت بر شورای شهر با این تصمیم منطقی و اما اقای اشنا واقعا مناسفم گه بهت رای دادم

  6. بویراحمد گفت:

    درود بر آشنا واقعیت را گفته

دیدگاه شما