یکشنبه 26 آذر 1396 - 10:08

قیمت شیر سر رفت!

روز گذشته شیرهای پاکتی یک لیتری در سوپرمارکت‌های مشهد به قیمت جدید 1800 تومان عرضه شد که گلایه شهروندان را در پی داشت. درواقع شیرهای پاکتی یک لیتری تا آخر هفته گذشته لیتری 1600 تومان عرضه می‌شد که روز گذشته با افزایش قیمت 200 تومانی به دست مصرف‌کننده‌ها رسید.

به گزارش روزنامه خراسان، مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی پاستوریزه خراسان رضوی با تأیید افزایش 200 تومانی قیمت شیر پاستوریزه در استان، به خراسان گفت: چند ماه پیش دولت قیمت شیر خام را 200 تومان گران‌تر کرد و هم اکنون هر کیلو شیر خام به قیمت 1350 تا 1400 تومان به کارخانه‌ها فروخته می‌شود.هدایتیان افزود: درباره افزایش قیمت شیر نیز ما مصوبه سازمان حمایت را داریم که اجازه داده است قیمت هر لیتر شیر پاکتی را به 1900 تومان افزایش دهیم و در تهران این موضوع اتفاق افتاده است اما به دلیل این که در مشهد ما کشش این قیمت را نداریم، تصمیم گرفتیم قیمت شیر را به لیتری 1800 تومان افزایش دهیم. از این رو مجوزهای قانونی لازم در این باره به ما داده‌شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز ضمن تأیید ادعای هدایتیان به خراسان رضوی گفت: در پی افزایش قیمت شیر خام، سازمان حمایت کشور قیمت کارشناسی 1900 تومان را برای هر لیتر شیر پاکتی به ستاد تنظیم بازار کشور پیشنهاد داده است.

باخرد تصریح کرد: با این حال، قیمت پیشنهادی سازمان حمایت با یک شرط همراه است آن‌هم این که کارخانه‌هایی اجازه دارند این افزایش قیمت را داشته باشند که هر کیلو شیر خام را بر پایه قیمت 1320 تومان خریداری کرده باشند.

وی ادامه داد: با توجه به این که استان خراسان رضوی، آخرین استانی است که این افزایش قیمت را اعمال کرده و هنوز ستاد تنظیم بازار قیمت پیشنهادی را نقض نکرده و مصوبه‌ای نداده است، ما باید همچنان منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور در این خصوص باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=263411
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما