شنبه 25 آذر 1396 - 9:37

چند و چون ماجرای نقد های اخیر برخی سیاسیون بویراحمد و دنا به زارعی/پای منافع مردم در میان است یا مسائل شخصی؟!

گروه سیاسی- نقد صحیح و اصولی همواره ضامن توسعه یک جامعه و خروج از تک صدایی به شمار می رود.

به گزارش بویرنیوز، در روزهای اخیر شاهد تنش میان برخی سیاسیون با نماینده بویراحمد و دنا و انعکاس انتقاداتی بودیم که البته خود این نوع نقادی ها جای اشکال فراوان دارد.

بدون شک حاج غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا دارای ایراداتی است و صد البته باید نقد شود، هم از لحاظ وضع صنعت و اشتغال در حوزه اش و هم از بعد مطالبات بر زمین مانده مردمی!

آری وضع امروز مرکز استان و شهرستان دنا به واسطه برخی پروژه های نیمه کار و معطل مانده، نقد منصفانه می طلبد و بدون شک این نقادی ها کمکی است به خود نماینده برای اصلاح ساختارها و عملکرش و هم نیروی محرکی برای استمرار روند توسعه و پیشرفت منطقه به شمار می رود.

اخیراً دو نفر از سیاسیون و نخبگان شهرستان که از نامزدهای انتخابات پیشین مجلس شورای اسلامی بودند نقدهایی ابراز داشتند که حاوی چند نکته بود:

روشنفکر یکی از نامزدهای انتخبات بویراحمد و دنا بود که پس از سکوتی طولانی مدت نقد خود را پیرامون انتصاب معاون سیاسی مطرح کرد.

و در روزهای اخیر محمدرضا نیکبخت در جلسه ای که خود بعنوان میزبان بود به گونه ای نماینده بویراحمد را خطاب کرد و به رنگ لباس او ایراد گرفت که حتی واکنش و پا در میانی میهمان برنامه که اتفاقا غیر بومی و زاهدانی بود را در پی داشت.

نه تنها این افراد بلکه سایر نخبگان حق و اصولاً مسئولیت نظارت و نقادی را بر عهده دارند اما این اساتید دانشگاه باید نحوه نقادی درست و اصولی را که خود در دانشگاه ها تدریس میکنند! در خاطر داشته باشند

اولا مشکل امروز بویراحمد و دنا نه انتصاب فلان فرد برای معاونت سیاسی و نه پوشیدن پیراهن سبز است، امروز مردم شغل میخواهند، مردم میخواهند پروژه های حیاتی اطرافشان از بن بست رکود و حرکت لاک پشتی خارج شود، مردم دوست دارند از همه ظرفیت های اطرافشان برای توسعه معیشت و اقتصادشان بهره برده شود
مردم از موکلان خود می خواهند راه برای معرفی و بکارگیری نیروهای توانمند استان در صحنه مدیریت های استانی و ملی باز شود.

نقد این نخبگان سیاسی باید حول عملکرد افراد و برای مردم باشد، این نوع نقادی ها بیشتر به تسویه حساب های شخصی شبیه است نه دلسوزی برای مردم.
این افراد اگر واقعاً دغدغه مردم و استان را دارند می توانند در جلسات با همین دستور کار حضور پیدا کنند و در فضای کارشناسی و منطقی خواسته ها و انتظارات مردم را گوشزد کنند و پیگیر پاسخگویی مسئولان شوند.

بدون شک نقد و نقادی زمانی پذیرفته و اثرگذار است که عاری از حب و بغض های شخصی و در مسیر توسعه و بهبود شرایط با در نظر گرفتن همه جنبه های مثبت و منفی فرود مورد نقد باشد.

به گزارش بویرنیوز، وضع امروز استان به لحاظ توسعه، اشتغالزایی و روند پیشرفت پروژه ها دارای ایرادات بسیاری است، از طرفی نخبه پروری و حمایت از نیروهای توانمند استان در سطح ملی هم آنطور که مد نظر مردم است جواب داده نشده است، مردم انتظار دارند موکلانشان پاسخی شایسته برای این موضوعات داشته باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=263204
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    منافع مردم یا منافع شخصی !!!! نقد درست و بیان واقعیت ها خوب و سازنده است حالا به هر بهانه ای و در صورت دیده شدن و شنیده شدن باعث پیشرفت شخص نقد شونده می شود و آن چیزی که خوب و پسندیده نیست تخریب است که باز هم به هر بهانه ای بد است ،،، پس به بهانه های مختلف و با درست کردن یک دشمن تخیلی و یا واقعی مانع نقد هیچ کسی نشویم ، بویرنیوز عزیز ، نقد برای کسی که به فکر منافع مردم و در فکر پیشرفت خود و دیارش باشد کاملا مفید است حتی از طرف دشمنش ، ولی برای کسی که به فکر منافع شخصی خود و اطرافیانش باشد مهلک و کشنده است و جلوگیری تاکید می کنم جلوگیری از نقد افراد دسته ی دوم ،اگر آن فرد نماینده باشد برای مردم دیارش مهلک و کشنده است .

  2. رضایی کوخدان گفت:

    امم

  3. کالوس گفت:

    واقعا شجاعت دکتر نیکبخت قابل تحسینه.زارع یاد بگیر

  4. بویراحمدی گفت:

    درود بر دکتر نیکبخت

دیدگاه شما