جمعه 24 آذر 1396 - 23:29

واکنش دکتر وکیلی پیرامون سر و صدا علیه بودجه

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: سرو صدایی که پیرامون بودجه سال ۹۷ ایجاد شده در نتیجه ضعف آن نیست بلکه بخاطر نحوه اطلاع رسانی و نحوه دسترسی مردم از طریق شبکه های اجتماعی بوده و به نوعی باید گفت که بودجه اجتماعی شده است.

به گزارش بویرنیوز، محمد علی وکیلی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا درباره نقاط ضعف و قوت بودجه سال ۹۷ افزود: بودجه ها در سابق فنی بود و در شرایط فعلی معیشت مردم مزید بر علت شده و حساسیت ایجاد کرده است و این حساسیت به اعداد و اطلاعات باعث شده دست به دست شود .
وی ادامه داد: بودجه سال آینده در مقایسه با بودجه هایی که از اوایل انقلاب تاکنون تهیه شده از اهمیت بالایی برخوردار است ولی در فضای اجتماعی به درستی مطرح نشده است اگر چه معتقدم این بودجه از نظر ساختار محاسن و از نظر اولویت ها معایبی دارد .
نماینده مردم تهران در مجلس دهم اظهارداشت: بودجه سال ۹۷ از نظر ساختار انضباط بهتری پیدا کرده است و دولت تصمیمات انقلابی گرفته ولی اینکه این تصمیمات خوب است یا بد موضوعی است که در بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس مشخص می شود .
وکیلی گفت: اینکه دولت بودجه کلیشه ای نیاورده است و با تصمیمات اجمالا بنیادی بودجه را تهیه کرده از محاسن لایحه بودجه است البته از طرفی هم معایب بودجه در این است که در بخش هایی به نظر می رسد دست دولت در جیب مردم قرار گرفته است که این موضوع نیازمند توجه به ظرفیت های موجود است .
وی افزود: در بحث افزایش حامل های انرژی جهش ناگهانی متناسب با ظرفیت فعلی نیست و یا جهش عوارض خروج از کشور متناسب به مصلحت کشور نیست و به نظر من مقدار این جهش ها مورد اشکال است ولی جهت گیری بودجه بد نیست .
نماینده مردم تهران در مجلس دهم اضافه کرد: سهمی که برای افزایش مالیات در بودجه ۹۷ پیش بینی شده در نهایت از جیب مردم دریافت می شود و با وضعیت رکود اقتصادی با هم جور نیست و این قبیل ابهامات نیازمند بررسی و چکش کاری است .
وکیلی گفت: البته ساختار بودجه قابل دفاع است و در موضوع یارانه ها تکالیف کلی روشن است ولی در روشها مشخص نیست که کاهش یارانه بگیرها در چه ساختاری قرار خواهند گرفت و به قرارگرفتن گروه های هدف و اقشار آسیب پذیر توجه نشده است که نیازمند مطالعه است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=263192
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما