جمعه 24 آذر 1396 - 21:04

یادداشت یک مخاطب در واکنش به مشاجره زارعی و نیکبخت

علی فرهادی

گروه سیاسی- یکی از مخاطبان بویرنیوز در واکنش به رفتار محمد رضا نیکبخت در در اولین نشست شورای بانوان مجمع خیرین سلامت(از اینجا بخوانید) واکنش نشان داده است.

به گزارش بویرنیوز، متن یادداشت علی فرهادی بدون کم و کاست در ادامه آمده است:

به نام خدا

جناب آقای پرفسور نیکبخت

از اینکه همه ی چهره های علمی و تحصیل کرده این مرز و بوم جزو ارزش ها و سرمایه های بی بدیل استان می باشند جای هیچ شک و تردیدی وجود ندارد و انصافاً همیشه از حضرتعالی به عنوان یک چهره شاخص علمی یاد می کردیم و می کنیم و هیچ گاه نشد که به واسطه ی مسائل قومی، قبیله ای و یا خطی و باندی منکر توانمندی های علمی شما باشیم.

همانطور که استحضار دارید ضرب المثلی در بین مردم رایج است که میگویند تا مرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد و این مثال معروف بر می گردد به حضور متفاوت شما در صحنه ی انتخابات که بعدها کلیپ های متفاوت تری از جنابعالی در سطح جامعه منتشر گردید که پیش از آن که برنامه ها و راه کارهای شما را به منصه ی ظهور بگذارد موجب … مردم و سوژه ی محافل سیاسی شد.

از همان ابتدا شروع به کار جنابعالی پیش بینی می شد که استفاده از ادبیات فله ای و بدون پشت برنامه رویه مورد نظر شماست چرا که نوع گفتمان شما به طوری است که حتی اطرافیان هم از گزند زبانتان در امان نیستند. امام علی (ع) می فرمایند: بدترین آدم ها کسانی هستند که دیگران از زبانشان در امان نباشند.

جناب آقای پرفسور نیکبخت مطالب بالا را گفتم تا اشاره ای کنم به جلسه مورخ ………………….. در سالن …………………….. با حضور نماینده زاهدانی (رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس) و مشاجره شما با نماینده مردم شریف شهرستان های بویراحمد و دنا.

ابتداً باید عرض کنم که شایسته بوده شما قاعده ی میزبانی را رعایت می کردید و در حضور مهمان با هم استانی خودت به مشاجره نمی پرداختید و طبق سنوات گذشته و مطابق رفتار پدارنمان که همواره حرمت مهمان را نگه می داشتند شما هم با بحث و جدل با میزبان بی حرمتی به میهمانان جلسه نمی کردید.

دوماً، شما به عنوان یک چهره مطرح استان که صدها جلسه را حضور داشتید و ده ها جلسه را سخنرانی کرده اید می بایست عرف و قانون حضور در جلسه را رعایت می کردید و این عادت ناخوشایند پریدن در صحبت دیگران که در آن ید طولایی دارید را دوباره تکرار نمی کردید.

سوماً، آقای زارعی نماینده مردم این مرز و بوم بودند بی حرمتی به ایشان به حرمتی به مردم محسوب می شود. لکن حضرت عالی قبل از عذرخواهی از آقای زارعی از مردم عذرخواهی کنید.

چهارم، حضور افراد مختلف در جایگاه های ویژه امری اجتناب ناپذیر است و شما باید آستانه تحملتان را بالاتر ببرید و این مهم را بپذیرید.

پنجم، شما منتسب به تیر و طایفه معتر و ارزشمندی هستید که انتظار می رود نماینده خوبی برای آنها باشید و با دیپلماسی مناسب تری در جامعه حضور پیدا کنید.

جناب پرفسور نیکبخت همه ما با روحیه مردم این استان آشنا هستیم و می دانیم که مرمان این دیار عاشق روحیه سلحشوری و شیفته مردان شجاع و دلیر می باشند. و به طور قطع یقین هر فردی که بخواهد خودش را برای منصب های مهم تری مطرح کند باید از آیتم شجاعت و جسارت بی بهره نباشد که در خصوص شما متأسفانه باید عرض کنم با توجه به اینکه نمی توانید فرد با برنامه و موفقی باشید و نیز به واسطه ترس از عدم موفقیت و ترس از مطرح نشدن از شما یک انسان ترسو ساخته وجنابعالی را دچار یک ذهن عجول و دست پاچگی سیاسی نموده که نه تنها خودتان بلکه باب غلطی در جامعه باز می کند و ما را به مسیر نا مناسب می برد که در نتیجه ارمغانی جز نا آرامی، حاشیه سازی و واپس گرایی به همراه ندارد.

جناب آقای پرفسور نیکبخت: ترس، بر خلاف شجاعت که حماسه آفرینی می کند، موجبات حادثه را فراهم می نماید بنابراین غوغاسالاری و هیاهو در قاموس یک انسان شجاع نمی گنجد و یک انسان شجاع با تدبیر و ابزار مناسب به کار و زار می آید و در نهایت ما شما را به خویشتن داری دعوت می کنیم چرا که معتقدیم نه تنها مملکت بلکه یک روستا هم با قوه ی قهریه اداره نمی شود. ضمن اینکه انتقاد جدی بنده و خیلی از دوستان نسبت به آقای زارعی بابت مدارا کردن با برخوردهای این چنینی است ولی الحق که همواره جامعه بر پاشنه ی افراد صبور و خویشتن دار می چرخد. والسلام

علی فرهادی

24/09/96

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=263182
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. صداقت گفت:

    احسن برشما..
    ولی لازم به ذکراست که جناب فرهادی این رابدانیدکه جامعه مایک جامعه ای است که سراسرانتقادپذیرمادراین جامعه حقی داریم به نام آزادی بیان.پس به جناب نیکبخت حق بدهید انتقادکنند.
    ودرپاسخ ضرب المثل شما…طلا که پاک است چه منتی به خاک است .پس اگر انتقادآقای نیکبخت خودساختگی وشخصی باشد چراموضوع را بزرگ نمایی می کنید.
    درضمن باتمام احترام .انتقادآقای نیکبخت برای منافع شخصی که نیست برای طایفه که نیست بلکه برای همه ماست
    شنیدن کی بودماننددیدن..اول مطمن بشیدبعددعوت به خویشتن داری کنید..درضمن حق گرفتنیست نه دادنی
    یاحق

  2. ناشناس گفت:

    خنده داره

  3. احسنت گفت:

    احسنت برعلی فرهادی

  4. احسان گفت:

    خدا وكيلي ديگه شما زياده روي ميكني .اتفاق خوشايندي نبود اما دليل نميشه كه امثال شما ياوه بگويي.همه ما از اين اتفاق ناراحتيم ولي همه ما مثل شما از موقعيت سو استفاده نميكنيم …نيازي نيست به اين همه تخريب…شما در تدارك حمله به جريان خاصي هستي.من يك سياستمدار هستم.

  5. دلباز گفت:

    درود بر شما

  6. دلباز گفت:

    درود بر شما جناب فرهادی

  7. مهندس ازادی گفت:

    درود بر شما نگارنده عزیز . لطف نمایید تمامی مشخصات یک نماینده خوب مجلس را در اینجا بیان نمایید و ثانیا” برای توسعه ی شهرستان بویراحمد در یک برنامه8 ساله چه چیزهایی باید شاخص عملکرد مدیریتی باشد و مردم دست اخر به آن نمره دهند . با تشکر

  8. ناشناس گفت:

    درود فرهادی عزیز

دیدگاه شما