چهارشنبه 22 آذر 1396 - 22:09

*سردار سازندگی از شعار تا عمل!*

محمدی زاده مونه

بویرنیوز- مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبان بویرنیوز است و انتشار آن الزاما به معنای تایید و یا رد کل یا جزء آن نیست- *فضا سازی تیم رسانه ای نماینده کهگیلویه برای ترمیم اقدامات بی ثمر هاشمی

*بقلم وحید محمدی زاده مونه*

بعد از کش و قوس های فراوان چند ماهه قبل انتخابات مجلس’ عدل هاشمی که عملکرد تقریبا قابل دفاعی در شرکت ها و سازمان های عمرانی داشت بالاخره وارد کارزار انتخابات مجلس شد.
انتخاباتی که با ورود موحد و موضع گیری های جریان اصول گرایی مبنی بر حمایت های نه چندان کارساز از وی از همان روزهای اول ثبت نام بیش از بیش نام عدل هاشمی را بر زبان ها آورد.
عدم تفاهم جریان اصلاح طلبی در معرفی کاندیدای واحد و توانمند’ ورود سید مصطفی تقوی به این کارزار ‘ رد صلاحیت ابتدایی موحد ‘ اعلام حمایت رسمی بیت آ میر احمد تقوی از عدل هاشمی و حمایت بی چون و چرای افرادی که خود را مدیون هاشمی می دانستند علیرغم هزینه های میلیاردی و وعده های کلان و تبلیغات یکساله توانست با اختلاف کمی از حضور ۸ روزه موحد درانتخابات پیشی بگیرد و
باعث شد تا در یک دبل انتخاباتی’ بالاخره هاشمی وارد بهارستان شود.


از این رهگذر اما اگر به شعارهای قبل از انتخابات مجلس هاشمی دقت کنیم به خوبی متوجه میشویم که سردار سازندگی! هر چه در سازمان های زیر مجموعه قرارگاه خاتم و بنیاد تعاون توفیقات و عملکرد قابل دفاعی داشته است اما در عرصه سیاست گذاری و کسوت نمایندگی هیچ وقت در قامت یک نماینده مقتدر و توانمند نتواسته است مردم حوزه استحفاضی را قانع کند.
طرح شعارهای پوپولیتسی هاشمی از همان ابتدای انتخابات به خوبی این نکته را به اذهان متبادر کرده است که به خوبی نیازها و مشکلات مردم حوزه استحفاظی را متوجه شده است و با چنین شعارهایی توانسته بود نبض مردم را در دست بگیرد اما بعد از پیروزی درانتخابات’ مشخص شد که هاشمی بیش از آنکه مرد سیاست باشد مرد عمران آن هم با شیوه های مورد قبول خود است.
هرچند تیم رسانه ای هاشمی از همان اوان انتخابات با جهت گیری هایی غیر معقول و غیر منصفانه تلاش کرده بود تا ضمن نادیده گرفتن اقدامات قابل توجه نمایندگاه ادوار مجلس’ فضا را مشوش کند اما با گذشت دو سال از نمایندگی مجلس’ همگان به خوبی متوجه شدند که آن طوری که سردار شعار میداد نبوده و هیچ وقت نتوانسته است اقدامات نمایندگان قبلی را ادامه دهد.

*هاشمی پور در ایام انتخابات مدام از اشتغال جوانان به عنوان مهمترین دغدغه خود یاد می کرد*

اما مهمترین قول های داده شده مهندس عدل هاشمی به شرح زیر است:

*کارخانه سیمان سپو’*

*”پتروشیمی دهدشت”*

*’ فولاد بهمئی’*

*معدن فسفات چرام’*

*ساخت فرودگاه در دهدشت*
*( اما سردار هاشمی باید بداند که شهر دهدشت از ابتدایی ترین زیرساخت ها محرومند و حتی تاکسی و اتوبوس شهری خوب ندارند آنوقت از احداث فرودگاه که یک امر پرهزینه و حساس می باشد صحبت میکنند..)*

*معدن نیتران دیشموک و …*

*مهمترین قول های داده شده سردار هاشمی در شهرستان لنده*

*لنده باید از بن بست خروج کند.*

*جاده ارتباطی لنده _تشان____لنده .تراب دهدشت*

*(ایجاد کارخانه)باید روزی برسد که دود کارخانه های لنده مردم را اذیت کند*

*حرف و شعار به درد مردم نمی خورد مردم عمل می خواهند*

*ایجاد بیمارستان با بهترین امکانات*

*ایجاد ورزشگاه و سالن های ورزشی_(قابل توجه نماینده محترم که ما ورزشکاران لنده حدود2ساله که بصورت رسمی مسابقه ای داخل چمن ورزشگاه ندیدیم و حدود4ماه مدیر اداره ورزش و جوانان نداشتیم و سالن ورزشی هم که داریم فاقد امکانات اولیه بهداشتی ورفاهی میباشد)*

*ماموریتم صرفا اقتصادی است*

*برای مبارزه با بیکاری آمده ام*

از عمده پروژه هایی بوده اند که نماینده کهگیلویه تلاش میکرد که آنها را به سرانجام برساند اما بازدید میدانی از این پروژها به خوبی نشان میدهد که هنوز اقدام قابل توجه و قابل ذکری در این پروژه ها انجام نگرفته است.

_متاسفانه جناب اقای هاشمی در عملکرد خودشون در مورد مدرسه دم تنگ یکی از روستا های شهرستان لنده خبر از تکمیل این پروژه دادن ، درصورتی که هیچ کاری صورت نگرفته چه برسه به تکمیل..

نکته قابل تامل دیگری که این روزها ذهن خیلی ها را به خود درگیر کرده است وضعیت اسفناک بیکاری در کهگیلویه بزرگ است که از شعارهایی اصلی و دغدغه های اساسی هاشمی بود اما وی نتوانست آن چنان که قبلا در این راستا اقدام کرده است نتوانسته در کسوت نماینده گی محقق کند و تقریبا کسانی که از سوی وی در ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی تنها همان هایی بودند که به عنوان لیدر و حامی در ایام انتخابات از وی حمایت کرده بودند.

_امروزه تیم رسانه ای نزدیک به ایشون اگر نماینده سر خود را تکان بدهد به عنوان عملکرد تلقی میکنند.

_آن چیزی که نگرانی بیشتر را می افزاید این است که کانال اطلاع رسانی نماینده و مشاوران و قلم بدستان به طور مستمر و مکرر فضای مجازی را آماج انواع و اقسام وعده ها و پروژه ها و … از طرف نماینده قرار داده اند.

_متاسفانه رسانه های نزدیک به ایشان چنان از گل و بل بل می نویسند که گویا این حوزه انتخابیه و شهرستان های چهارگانه هیچ مشکلی ندارند و همه چیز عالی است.

_طوری نشان میدهد گویا هیچ بیکاری نیست ، هیچ مشکل اجتماعی و معضل وجود ندارد.

_جامعه ای پویاست که فضای مطالبه گری بر ان حاکم باشد،امروز بعضی ها دانسته یا ندانسته دارن خیانت میکنند و اجازه نقد نمیدهند.

_اجازه دهید این فضای مطالبه گری و نقد حاکم باشد تا نماینده محترم اطلاع پیدا کند در حوزه انتخابی است چه مشکلاتی که وجود ندارد.

_باید پذیرفت که نقد و نقدر پذیری می تواند راه روشنی برای اقای عدل هاشمی باشد تا بتواند کمبود ها و کاستی های خود را بهتر بشناسد و برای تحقق شعارهایی که در زمان تبلیغات انتخابات داده بود راه و چاره ای بیندیشد.

ان شاا…که بعد از این مطالب ما را اجیر شده گروهی یا…خطاب قرار ندهند.

*حال باید منتظر ماند و دید که بالاخره نماینده کهگیلویه بزرگ کی قرار است اشتغال جوانان محروم این دیار را اهم تصمیمات خود قرار دهد و تا کی قرار است صرفا با شعارهای رنگا رنگ و فاقد پشتوانه عملی بر مصیبت و درد این مردم بیفزاید.*

*وحید محمدی زاده مونه*
96/9/22

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=263118
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما