چهارشنبه 22 آذر 1396 - 16:14

یک ایرانی کنسول لیتوانی در تهران شد

بویرنیوز- سفیر آکرودیته لیتوانی در تهران با معرفی محسن کریمی طبسی به عنوان کنسول افتخاری این کشور در جمهوری اسلامی از تلاش های ایران در گسترش همکاری های دو جانبه تقدیر کرد و گفت با معرفی کنسول افتخاری در تهران این همکاری ها گسترش می یابد.

به گزارش ایرنا، «آدریوس بروزگا» سه شنبه شب در آیین معرفی کنسول افتخاری لیتوانی در تهران و محل هتل بزرگ تهران ابراز امیدواری کرد که از طریق گسترش همکاری ها با تهران و استفاده از امکانات دیپلماتیک برای توسعه روابط با ایران بهره مند شویم.

سفیر آکرودیته لیتوانی با بیان این که هرسال بیش از یک بار به ایران می آمدم افزود: لیتوانی از این به بعد کنسول افتخاری در تهران دارد که باعث گسترش روابط دو کشور خواهد شد.

بروزگا با تاکید بر توسعه صنعت گردشگری بین ایران و لیتوانی گفت: ما منتظرهستیم که وزیر خارجه ایران و هیات مربوطه در این زمینه توجه لازم را داشته و به کشور لیتوانی بیایند و گفت و گوهایی که در این زمینه در تهران آغاز شده در لیتوانی ادامه یابد.

کنسول افتخاری لیتوانی در تهران نیز از برقراری پرواز مستقیم بین ایران و لیتوانی در آینده ای نزدیک خبر داد.

محسن کریمی طبسی افزود: همچنین امید است بزودی شاهد خواهرخواندگی مشهد و ویلنوس پایتخت لیتوانی باشیم.

وی گفت: ظرفیت های کم شناخته شده و ناشناخته بسیاری بین دو کشور وجود دارد که امید است با افتتاح سفارت لیتوانی در تهران و سفارت ایران در لیتوانی از این ظرفیت ها استفاده و خلاهای موجود برطرف شود.

کنسول افتخاری لیتوانی ادامه داد: توسعه روابط ایران و لیتوانی با همکاری و حمایت بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری دو طرف محقق می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=263063
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما