چهارشنبه 22 آذر 1396 - 13:55

آمارهای عجیب و غریب در کهگیلویه و بویراحمد!

گروه اجتماعی- استان کهگیلویه و بویراحمد از استان های با ظرفیت بالا در منابع طبیعی و زیر زمینی به شمار می رود.

به گزارش بویرنیوز، با وجود ظرفیت های متعدد در استان کهگیلویه و بویراحمد اما متاسفانه این استان همیشه در آمار های عجیب و منفی در کشور حائز رتبه می شود.

از استانی با تعداد زیاد جامعه بیکار و معلول گرفته تا استانی که بعد از تهران بیشترین هزینه خانوار را به خود اختصاص داده، گوشه ای از آمارهای منفی کهگیلویه و بویراحمد در رده بندی استان های کشور است.

“جالب است بدانید در سال 95 استان کهگیلویه و بویراحمد پس از استان تهران بالاترین متوسط بودجه خانوار را داشته است.”، رتبه عجیبی که با شرایط استان کمی عجیب به نظر می رسد.

استانی که با وجود همه منابع نفت و گاز و آب و جنگل به دارای بیشترین بیکار حتی در شهرستان نفت خیز خود است و در زمینه آب نیز با وجود 10 آب شیرین کشور از مشکل کم آبی رنج می برد و البته با این وجود اما بسیاری از مردم آن از منابع درآمدی کم و ناپایدار برخورداند.

با وجود این شرایط اما انگار وضع دخل و خرج مردم استان ناهمگونی شدیدی برخوردار است، و این نشان از الگوی نامعقول درآمدها و هزینه ها دارد.

شاید این جمله محلی “اینجا هر چه دارند می خوردند!”  درست باشد و حتی متاسفانه باید گفت علاوه بر خرج کلیه درآمد ها برای تامین هزینه های خود متوسل به وام های مختلف و قرض گرفتن نیز می شوند.

این فرهنگ غلط در جامعه سنتی استان و عدم پس انداز و آینده نگری در بلند مدت می تواند خانواده ها را با دردسرهایی مواجه سازد.

به گزارش بویرنیوز خانوارهای کهگیلویه و بویراحمد  به جای پس انداز ترجیح دادند هزینه های خود را رشد دهند و این موضوع بدون شک سیگنالی برای کسری ماهانه بودجه خانواده ها و از طرفی علاقه بازار به افزایش قیمت ها باشد.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=263032
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسوج گفت:

    ضرب المثل مشهور؛ لر و کمش

  2. ناشناس گفت:

    ایگن و شتر گتن گردنت کجه .

    شتر گو کوچنم راسه که گردنم کج بو

  3. محمود گفت:

    دلیلش فقط و فقط انتخاب و انتصاب مدیران سفارشی و رابطه ای و ریاکار و بیسواد مدرک دار!!!!!!!!!!!!!

  4. ناشناس گفت:

    وقتی تعدادمغازه ها به اندازه تعدادخونه هامیشه مردم مصرف گرامیشن

دیدگاه شما