چهارشنبه 29 آذر 1396 - 8:00

نوشیدنی اسموتی چیست؟

مجله بویرنیوز- اسموتی یا نرم نوش به انگلیسی smoothie یک نوشیدنی مخلوط شده و گاهی شیرین شده است که از میوه و سبزیجات تازه با آب و یخ و شیرین کننده درست می‌شود.

در برخی موارد خاص شکلات یا کره بادام زمینی، یخ خرد شده، آجیل، شیر و ماست و میوه یخ زده و عسل یا شربت هم به اسموتی اضافه می شود.

اسموتی یک نوشیدنی مغذی و مناسب است که می تواند جایگزینی مناسب برای یک میان وعده باشد. شما می توانید با استفاده از کمترین مواد، یک اسموتی خوشمزه، سالم، پر انرژی و کامل را تهیه و به عنوان نوشیدنی یا دسر نوش جان نمایید. مهمترین مواد تشکیل دهنده اسموتی ها را معمولاً میوه ها یا برخی سبزیجات تشکیل می دهند.

این نوشیدنی سالم، در سال 1930 از برزیل وارد بازار آمریکا شد و در دهه 1960 به یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های جهان تبدیل شد.

تنوع اسموتی‌ها بی‌نهایت است زیرا برای تهیه آن‌ها می‌توان بدون پیروی از چارچوب خاصی و بر اساس سلیقه شخصی اجزای تشکیل دهنده را تغییر داده و از میوه‌های مختلف استفاده نمود. از محبوب‌ترین اسموتی‌ها می‌توان به اسموتی موز، اسموتی توت‌فرنگی و اسموتی شکلات اشاره نمود.

اسموتی یک نوشیدنی مقوی پوره مانند است که بعضی از افراد از آن حتی به عنوان یک وعده غذای کامل به خصوص بعد از ورزش استفاده می‌کنند. از آنجا که در تهیه اسموتی‌ها دست‌تان باز است، می‌توانید با انتخاب بهترین گزینه‌ها یک وعده غذای ملایم، کم‌کالری و مقوی داشته باشید.

اسموتی همچنین به دلیل داشتن فیبر، باعث پاکسازی روده‌ها شده و سموم بدن را بهتر دفع می‌کند.
تفاوت اسموتی و آب میوه

آبمیوه به عصاره میوه گفته می‌شود که هیچ‌گونه فیبر ندارد اما اسموتی یک نوشیدنی ترکیبی و گاهی شیرین است که از مخلوط میوه‌ های تازه یا یخ‌زده به اضافه شکر، عسل، شکلات، بادام‌ زمینی، ماست و یا یخ خرد شده تهیه می‌شود و دارای فیبر می باشد.
تفاوت اسموتی و میلک شیک

اسموتی‌ها تقریبا شبیه میلک‌شیک‌ ها هستند اما نسبت به آن‌ها کمی غلیظ‌ تر بوده و به جای بستنی از شیر در آن‌ها استفاده می‌شود.
تفاوت اسموتی و کوکتل

به ترکیب بیش از دو نوشیدنی، کوکتل گفته می‌شود. کوکتل ها شامل دو دسته الکلی و غیرالکلی (ماکتل) هستند.
یکی از پر طرفدارترین کوکتل ها در ایران موهیتو می باشد که یک کوکتل کوبایی محسوب می شود.


تفاوت اسموتی و فراپه

فراپه در اصل به گونه‌ای یخ‌قهوه کف‌دار می گویند که با نام‌ های کافه فراپه و فراپه یونانی نیز شناخته می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=262999
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما