چهارشنبه 22 آذر 1396 - 8:24

تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در تل آویو علیه ترامپ

بویرنیوز- منابع خبری شامگاه سه شنبه گزارش دادند، صدها تظاهرات کننده فلسطینی با تجمع در برابر سفارت آمریکا در تل آویو، اقدام دولت آمریکا علیه قدس را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی علیه ترامپ اعتراض کردند.
تظاهرات کنندگان در این تجمع گفتند: ما قدس را به اشغالگران نمی دهیم و به گفت آن ها آینده قدس را گاوچران های آمریکایی تعیین نمی کنند.

تجمع کنندگان همچنین پالاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: آمریکا سر مار است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور به این شهر را اعلام کرد.

قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش جدایی ناپذیر فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود و با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه امتناع کرده بودند اما ترامپ براساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مصوبه را اجرا کرد.
این تصمیم ترامپ که نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است، با مخالفت‌های بسیاری چه در داخل آمریکا و چه در عرصه جهانی رو به رو شده است. تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش و نقض اساسی حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی ارزیابی می‌کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=262898
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما