سه شنبه 21 آذر 1396 - 18:12

سخنان تکان دهنده جهانگیری درباره برخی از مدیران کشور

معاون رئیس جمهور گفت: متأسفانه برخی مدیران بی انگیزه، آویزان کشور شده اند و نه تنها خود شجاعت کنار رفتن را ندارند بلکه هیچ فردی نیز شجاعت کنار زدن آنها را ندارد.

به گزارش بویرنیوز، اسحاق جهانگیری در شورای اداری خوزستان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان محیط زیست و دیگر مسئولان ملی و استانی برگزار شد، اظهار کرد: شرایط کشور و منطقه بر همگان روشن است؛ خوشبختانه توطئه هایی که علیه ایران در منطقه طراحی شده به فضل الهی همه ناکام مانده و به موفقیت نرسیده است و جمهوری اسلامی نه تنها در کشور بلکه در منطقه و کشورهای دوردست از یک امنیت، ثبات و آرامش مثال زدنی برخوردار است.

وی افزود: یکی از اهداف تاسیس گروه تروریستی داعش برهم زدن امنیت ایران بود اما تنها در موارد جزیی این گروه جنایتکار تحرکاتی انجام دادند. در این زمان نیز خوشبختانه در کشورهای عراق و سوریه پایان داعش با سربلندی اعلام شد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا اخیرا فعالیت های عجیب و غریب و احمقانه ای انجام داده است. این کار ساده لوحانه با احساسات، افکار، دین و اعتقادات مسلمانان بازی و حتی احساسات جامعه جهانی را نیز تحریک کرد. وی مرکز شهری که تا بوده مرکز مورد توجه مسلمانان و قبله اول آنها بوده را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرد. خودش هم می داند این کار شدنی نیست و فقط یک حرکت نمایشی خواهد بود.

وی افزود: دنیای اسلام علیه این کار ساده لوحانه به حرکت افتاده و همچنین نهادهای بین المللی نیز در کنار آنها هستند؛ آخر این کار شکست است و این توطئه هم بی نتیجه می ماند.

جهانگیری بیان کرد: به عنوان مسئولان جمهوری اسلامی گاهی اوقات فراموش می کنیم که در نظام جمهوری اسلامی، کشور بزرگ، پراهمیت و بانفوذی مثل ایران مسئولیت گرفته ایم به همین دلیل باید متناسب با این نظام حرکت کنیم تا انسجام، وحدت و یکپارچگی بیشتر از قبل حفظ شود.

نیاز به فعالیت های اقتصادی بیشتری داریم

وی با اشاره به اینکه در بُعد اقتصادی فعالیت های بسیاری باید انجام شود، گفت: محدودیت های منابع کشور مبرهن است و باید به دنبال راهکارهایی برای حل مسائل و مشکلات در این زمینه باشیم؛ به طور حتم مردم از گرانی اذیت می شوند و به خاطر کاهش قدرت خرید رفاه آنها نیز کاهش پیدا می کند.

جهانگیری همچنین با اشاره به وضعیت اشتغال جوانان گفت: به طور حتم با این وضعیت بیکاری تعداد زیادی از جمعیت کشور به ویژه جوانان تحصیلکرده آزار می بینند که البته این بحث مختص یک استان نیست.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه، ما یک کشور یکپارچه و منسجم هستیم و باید برای حل مشکلات کل ایران بیاندیشیم و جزیره ای عمل نکنیم، گفت: اعتقاد دارم که می توان از این مشکلات پیش رو گذر کرد.

وی گفت: جمعیت بسیاری از کشورها رو به پیری است و به همین دلیل به دنبال جذب جوانان کشورهای دیگر هستند، اما خوشبختانه ما در ایران منابع و زیرساخت ها را در کنار نیروی انسانی خوب داریم.

جهانگیری اظهار کرد: در این زمان بزرگترین اسکله های خلیج فارس را ایجاد، نیروگاه، سد و کارخانه احداث می کنیم، در مناقصه کشورهای دیگر برنده می شویم و همه این ظرفیت ها در مقابل مشکلات موجود در کشور بیشتر هستند.

وی با اشاره به اینکه به جهت مدیریتی در برخی سیستم ها مشکل داریم، ادامه داد: برخی بنگاه های اقتصادی هزاران میلیارد سرمایه گذاری داشتند ولی ۱۰ درصد سود هم از آنها بیرون نمی آید.

معاون رئیس جمهور با گلایه از اینکه چند ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه ملی در کشور وجود دارد، که شاید چند میلیارد هم به کشور سود نمی دهند، تأکید کرد: مدیران کشور باید خلاق، توانمند، شجاع، باانگیزه، پای کار باشند و از توان، جسم و علم خود مایه بگذارند.

مدیران بی انگیزه آویزان کشور شده اند

وی اظهار کرد: متأسفانه برخی مدیران بی انگیزه آویزان کشور شده اند که نه تنها خود شجاعت کنار رفتن ندارند بلکه کسی هم شجاعت کنار زدن آنها را ندارد و گویی این مدیران باید تا آخر روی جهیزیه جمهوری اسلامی بمانند.

جهانگیری تصریح کرد: در سال جاری و آینده بحث فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط صنعتی را در اولویت قرار می دهیم؛ منابع مورد نیاز برای آن دیده شده و سیستم بانکی را نیز تجهیز کردیم.

نظام بانکی به تعهدات خود در خوزستان عمل نکرده است

وی گفت: بنابر اعلام نماینده ولی فقیه در خوزستان و مسئولان ارشد این استان ظاهرا نظام بانکی در خوزستان به تعهدات خود عمل نکرده و مدیر بانک مرکزی با حضور وزیر اقتصاد قرار بود جلسه ای را در استان خوزستان برگزار کنند.

جهانگیری خبر داد: در سال جاری یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به منظور اشتغال روستایی به ویژه روستاهای مرزی جذب کردیم که در کنار آن، نظام بانکی نیز ۶ میلیارد تومان هزینه خواهد کرد. این اعتبار برای خوزستان هم مبلغ بالایی حدود ۵۰۰ میلیون تومان است که باید با استفاده از آن دغدغه ها برطرف و برای مردم اشتغالزایی شود.

وی گفت: واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی در بودجه سال آینده به صورت جدی دیده شده چون می خواهیم به مشارکت کنندگان این بخش انگیزه بیشتری بدهیم؛ بنابراین برای آنها از محل صندوق توسعه ملی و نظام بانکی بودجه ای حدود یک هزار میلیارد تومان اختصاص داده ایم که حجم منابع بزرگی است.

اشتغال یکی از اولویت هایی مهم دولت است

وی اظهار کرد: بحث اشتغال به عنوان موضوع جدی در دولت دنبال می شود. در ارتباط با آب و فاضلاب خوزستان مصوبات خوبی داشتیم که حتی در شورای اقتصاد مصوباتی را به عنوان استفاده وزارت نیرو از منابع خارجی برای اجرای پروژه های این بخش در استان داشتیم.

معاون رئیس جمهور با گلایه از اینکه بخشی از علت آلودگی کارون به خاطر ورود فاضلاب به آن است، گفت: در سال ۹۲ موضع دولت در ارتباط با آب خوزستان اعلام شده و همه می دانند که خوزستان مهمترین، اصلی ترین و استراتژیکی ترین استان کشور است؛ اصلا اینطور نیست که به مسائل و مشکلات این استان توجه نشود.

وی همچنین در ارتباط با گلایه های نماینده ولی فقیه در زمینه استخدام وزارت نفت گفت: به صورت منطقی برای کاهش هزینه های تحمیل شده احتمالی به دستگاه ها (برای استخدام نیروهای بومی) باید نیروی بومی را در استخدام ها مورد توجه قرار داده و آن را در اولویت قرار داد.

جهانگیری در انتها افزود: باید به مدیریت زنان در خوزستان توجه شود و از حضور بانوان در این جلسه مشخص هست که سهم بانوان در مدیریت خوزستان کم است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=262875
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما