سه شنبه 21 آذر 1396 - 13:48

دلیل تغییر معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد/ماجرای کاهش وزن نیک اقبالی/سخن مهم معاون جدید عمرانی با مردم استان(+تصاویر و حواشی)

گروه سیاسی- استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز شاهد دو انتصاب در بدنه خود بود.

به گزارش بویرنیوز، عزیز فیلی امروز رسماً سکان دار معاونت امور هماهنگی عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده گرفت و مهندس مرادی نیز بعنوان مدیرکل حوزه دفتری استانداری منصوب شد.

در ابتدای جلسه شورای اداری امروزکه با تاخیر 30 دقیقه ای و سخنرانی طولانی مجری همراه بود از انتصاب معاون عمرانی و مدیرکل حوزه دفتری استاندار رونمایی شد.

سخنرانی محنایی به جای فتاح محمدی!

محنایی که به گفته خودش سخنران نبود و به جای فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار برای خوش آمد روی سن رفته بود اینطور گفت: شاید آقای محمدی از روی محافظه کاری نیامد و بنده مجبور شدم در خدمت حضار باشم.

معاون اقتصادی استاندار تصریح کرد: آريالای نیک اقبالی از جمله معاونین پر کار و فعال استاندری استان بود که علاوه بر تخصص در حوزه عمرانی و فنی مسلط به حقوق نیز بود.

محنایی افزود: در زمان ایشان اعتباارت عمرانی حدود 3 تا 4 برابر افزایش یافت و عدم نگاه قومی و قبیله ای و توجه یکسان به همه استان از مشخصه های بارز ایشان بود.

در ادامه از پژمان نیک اقبالی معاون سابق استانداری استان برای ایراد سخنرانی دعوت شد.

نیک اقبالی با اعلام رضایت از تودیع خود، بیان کرد: خوشحالم بار سنگینی از روی دوشم برداشته شد و یک رکورد است اینکه  حدود 4 سال و 7 ماه در معاونت عمرانی حضور داشتم.

در زمان خادمی هر چهار معاون استانداری در یک روز منصوب شدند

در ادامه مهم ترین سخنان نیک اقبالی می آید:

موسی خادمی استاندار سابق استان در یک روز هر 4 معاون خود را منصوب کرد و این دومین باری بود به بچه های استان اعتماد شد و کا ربه دست بومی ها افتاد تا خود را نشان دهند

در 92 وقتی کار را تحویل گرفتیم خزانه خالی بود، مراجع گرانقدر استان توصیه کردند شروع کار را به مطالعه و بررسی اختصاص دهیم تا وقتی پول آمد معطل این موضوعات نشویم و ما نیز همین رویه را پیش گرفتیم

یکی از سنت های خوب، همراهی و همگامی معانین استاندار بود، هیچ وقت در محافل عمومی کسی برخورد و تنشی میان ما ندید

یادمان نرفته زمانی برخورد معاونین استاندار با نمایندگان را که حتی به درگیری فیزیکی هم ختم می شد اما این رویه و فضای خشن در زمان ما اصلاح شد

در اعتبارات از 300 میلیارد به 1200 میلیارد رسیدیم

هیچ وقت گرایش منطقه ای و سیاسی را در کار دخالت ندادم، با وجود تعلق به یک منطقه استان اما با این باور که در کسوت معاونت عمرانی باید کار اجرایی کرد خودم را از حواشی و ورود به موضوعات غیر ضرور دور نگه داشتم

سلامتی ام را در راه کار گذاشتم، از 125 کیلو به 85 کیلو رسیدم!

رقابت امروز نمایندگان در کارهای عمرانی است و این ظرفیت به من کمک بسیار کرد

سلامتی ام را برای این کار گذاشتم، به قول معروف در انگلیس شهردارها را قبل و بعد از مسئولیت وزن می کنند اگر اضافه وزن پیدا کنند می گویند از منابع مملکت فربه شده، خوشبختانه من از 125 کیلو به 85 کیلو رسیدم… (تشویق حضار)

در ادامه نیک اقبالی به بخشی از شاخص های توسعه ای در استان اشاره کرد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آسفالت 2 میلیون متر مربع راه روستایی

افزایش 100 کیلومتر به بزرگراه های استان

ایجاد 18 مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی

اجرای 22.5 کیلومتر از خط راه آهن یاسوج

و….

درخواست معاون سابق از معاون جدید!

وی البته درخواستی هم از معاون جدید عمرانی استاندار داشت، نیک اقبالی خطاب به فیلی گفت: یکی از نیاز های مبرم ما آزاد راه هست، ما دنبال آزاد راه شیراز به اصفهان بودیم و مراحلی از مطالعه و شناسایی سرمایه گذار را نیز انجام دادیم و حالا از شما می خواهم این موضوع را پیگیری و حل کنید.

در ادامه این مراسم علی محمد احمدی اظهار داشت: با توجه به افزایش حاشیه نشینی در اطراف شهرها و همچنین تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه روستاها با تکیه بر اشتغالزایی و بهبود وضعیت زیرساختی لازم است.

احمدی اظهار کرد: توسعه سایر حوزه ها در گرو بهبود وضعیت زیرساختی است و تا این حوزه تقویت نشود نمی توان به توسعه در حوزه های اقتصادی، معیشتی و اشتغالزایی دست یافت.

دلیل تغییر معاون عمرانی از زبان استاندار

وی بر تقویت حوزه عمرانی تاکید کرد و گفت: حوزه عمرانی  در اینچنین استان هایی بسیار تاثیر گذار است و فرسایشی شدن پروژه ها و عدم توسعه زیرساخت ها به مردم فشار وارد می کند.

احمدی جایگاه نظارتی معاونت عمرانی در کمیت و کیفیت اجرای پروژه های عمرانی را مهم دانست.

احمدی به مدیریت قوی،  رصد، نظارت و داشتن جزئیات حوزه عمرانی برای مدیریت این بخش اشاره کرد و گفت: در بحث راه ها مشکلات جدی داریم و توپوگرافی زاگرس نیز این موضوع را محسوس می کند.

استاندار با اشاره به اهمیت توسعه شهری و روستایی، افزود: شهرها پیشانی تمدنی ما هستند و فضای سبز، پسماند، منظر و سکونتگاه، استاندارد سازی بر اساس زیست شهری را برای این حوزه طلب می کند.

همه پیشنهادات معاون جدید عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

وی با اشاره به سابقه عزیز  فیلی به عنوان معاون جدید عمرانی استانداری  کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مسئول،  سابقه مدیریت ملی در راه و شهرسازی و تجارب و سابقه درخشانی دارد.

احمدی استفاده از تجارب و توانایی های فیلی را از ملاک های انتخاب این مدیر دانست و بیان داشت: معاونت جدید استانداری پیشنهادات مناسبی از استان های مختلف  از جمله فارس، یزد و مرکزی داشت، اما بر اساس وعده ای اخلاقی با ما، این استان را برای خدمت به مردم انتخاب کرد.

استاندار ابراز داشت: تلاش های انجام شده مدیران در ذهن مردم باقی می ماند و از اقدامات معاون قبلی امور عمرانی استان تشکر می کنم.

احمدی بر توسعه عمرانی و زیرساختی استان با همکاری و تعامل مناسب تاکید کرد.

و اما معاون جدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد آخرین فردی بود که برای سخنرانی پشت تریبون رفت و اینطور آغاز کرد: یاسوج و سایر شهرهای استان مشکل آب دارند، ما باید به جایی برسیم نیازهایمان را از منابع آب سطحی مرتفع کنیم و منابع زیرزمینی را برای آیندگان بگذاریم.

یاسوج خدمات استانی می دهد و مستحق توجه بیشتر است

عزیز فیلی تصریح کرد: را های ارتباطی در نقاط مختلف استان در دستور کار جدی من است و انشاء الله پروژه های راه سازی پاتاوه به دهدشت، اتصال یاسوج به آزاد را ه شیراز-تهران  و جاده یاسوج به سمیرم و سایر نقاط حساس را به نقطه قابل قبولی می رسانیم.

معاون جدید عمرانی استاندار گفت: یاسوج مرکز استان است و خدمات استانی می دهد پس حق است توجه بیشتری شود.

فیلی گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع خوب آب، طبیعت، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری و نفت و گاز است و شایسته است جایگاهی فراتر از آنچه الان دارد داشته باشد.

سخن فیلی با مردم کهگیلویه و بویراحمد

وی به مردم استان گفت: تمام تلاشم را میکنم پروژه های حساس نیمه کار زودتر به سرانجام برسد و مردم از منافعشان برخوردا شوند.

حواشی-

تاخیر نیم ساعته در شروع مراسم و طولانی شدن عجیب سخنان مجری در شروع و میانه مراسم!

سخنرانی و خیر مقدم محنایی در حالی که به گفته وی فتاح محمدی برای ایراد صحبت های آغازین تعیین شده بود

رونمایی از تصویر مهندس پژمان نیک اقبالی و یادداشت یادگاری میهمانان بر این تصویر

تاکید فیلی بر اینکه یاسوج خدمات استانی می دهد و باید توجه بیشتری به آن شود

انتصاب مدیگر کل حوزه دفتری (دکتر مرادی) در حاشیه  انتصاب معاون عمرانی

بیماری و کاهش وزن نیک اقبالی به دلیل مسئولیت معاون عمرانی(کاهش وزن از 125 به 85)!

رونمایی از فضای خشن میان معاونین استاندار و نمایندگان در کهگیلویه و بویراحمد پیش از دولت تدبیر

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=262854
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرهاد گفت:

    بلاخره یکی فهمید یاسوج مرکز استان هست

  2. افشین گفت:

    برای معاونت عمرانی فارس هم پیشنهاد داشت

  3. ناشناس گفت:

    “””احمدی استفاده از تجارب و توانایی های فیلی را از ملاک های انتخاب این مدیر دانست و بیان داشت: معاونت جدید استانداری پیشنهادات مناسبی از استان های مختلف از جمله اراک، یزد و مرکزی داشت، اما بر اساس وعده ای اخلاقی با ما، این استان را برای خدمت به مردم انتخاب کرد.”””
    فارس رو از قلم انداختی بویرنیوز عزیز

  4. احسانی گفت:

    یعنی نیروی جوان بومی نبود تا مجبور بشیر یک نفر را فورا استخدام کنید و به او مدیر کل بدید؟؟

  5. ک.ب گفت:

    آقای استاندار درفرمایشاتشون بصورت غیر مستقیم گفتن آقای نیک اقبالی اینکاره نیستن باید کار را به کاردان سپرد،بعدگفتن آقای فیلی از استان های اراک،یزد ومرکزی پیشنهاد داشتن!!

  6. ناشناس گفت:

    یعنی تو این استان با این همه نخبه و افراد با سواد یکی رو نداشتیم انتخاب کنندتا یه نفر از یه استان دیگه بیاد

  7. شایان گفت:

    یاسوج هیچ وقت پیشرفت نمیکنه تاوقتی مدیران سلیقه ای انتخاب میشن!!

  8. دهدشتی گفت:

    اقاي استاندار باسلام . تورا به ارواح خاك هر كي كه دوستش،داري يه كاري كن كه مشكل ورودي و خروجي شهر یاسوج كه گاها ترافيك وحشتناكي در بازه اي از روزها ايجاد ميشه حل بشه . هر چند که درون شهر مشکلات جدی هم دارن که انشااله درطول دوره استانداری حضرتعالی نیز انها مطرح خواهند شد . ولی اولویت اول را حل کنید ممنون میشیم .

  9. فرهاد گفت:

    واقعا تاسف داره همچین شخص کارازموده ای رو بردارن و یک غیر بومی را جایگزین کنن .درود بر مهندس نیک اقبال

  10. محمدیان گفت:

    ایشان اینکاره نبود اینهمه نخبه و باسواد و تحصیل کرده اونوقت یه لیسانس ….

  11. ایل اقا گفت:

    سلام واقعا ممنون هستیم یک نفر مسئول بالاخره متوجه شد که یاسوج مرکز استان هست و باید توجه ویژه شود . خدا پشت و پناه جناب فیلی

  12. امير گفت:

    بر اساس ضرب المثل كرم از خود درخت است متاسفانه ما به همديگر مشكوكيم و فقط بلديم زيراب همديگر را بزنيم و هميشه پيش ما مرغ همسايه غاز است و بايد يك غيربومي بر ما مديريت كند چون همديگر را قبول نداريم و از ماست كه بر ماست ،خود كرده را تدبير نيست

  13. ناشناس گفت:

    حضور یک سری افراد ……. درجلسه خیلی خنده دار هست

  14. ناشناس گفت:

    خسته نباشی جناب نیک اقبال واقعا کاهش وزنت به دلیل کار طاقت فرسا بوده یا دلایل دیگری داشثه؟؟حداقل یکب از کارهای اساسی که برای استان انجام دادی برای مردم بیان کنید موظب خودتان باشید

  15. ط گفت:

    درود بر استاندار درود بر فیلی

  16. یا ابا صالح گفت:

    باور کنید نخبگان استان خودمون خیلی توانمند و لایق هستند و دکتر نیک اقبالی انصافا نمره ی مثبت طی کردن و هیچ دریغی در انجام پیشرفت نداشته آمد.
    و در حق مهندسان توانای استانمان کوتاهی میشه که برن آقای فیل بردارن بیارن چون قبلا کجا وعده گرفته

  17. ناشناس گفت:

    متاسفانه مدیران دولت تدبیر و امید در این استان بسیار ضعیف و نارکارآمد بودند و بدون داشتن تخصص و تجربه، عامل اصلی پسرفت استان شدند ،مدیر، کارکن باشد چه اشکالی داره که غیره بومی باشد مگر بچه های استان ما در ایتانهای دیگه مدیر نیستند.؟ و در ثانی در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ وقت استاندار بومی جوابگو و عملکرد چشمگیری نداشتند چون این استان مردم بصورت قبیله ای و عشیره ای زندگی میکنند و توقعات قوم و فامیلی یکی از اهم عامل ناکارآمدی مدیر میشود.آقایان واقعا بازده کاری مفید و مثبتی نداشتند و بیشتر چون تجربه کاری را نداشتند بیشر بشکل ریش سفیدی و بدون داشتن موارد علمی و عملی اداره میکردند.

  18. ناشناس گفت:

    قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿۲۶﴾ بگو بار خدايا تويى كه فرمانفرمايى هر آن كس را كه خواهى فرمانروايى بخشى و از هر كه خواهى فرمانروايى را باز ستانى و هر كه را خواهى عزت بخشى و هر كه را خواهى خوار گردانى همه خوبيها به دست توست و تو بر هر چيز توانايى (۲۶)

  19. ناشناس گفت:

    این طوریکه اقای نیک اقبال گزارش پژه های عمرانی راداده تمام پروژه های اجرا وکلنگ زنی از اول انقلاب تاکنون را به نام خودش واقای خادمی اشتباها ثبت وگزارش داده است والا ادم شاخ درمی اورد 15سال نتوانسته اند پل سوم یاسوج را تمام کنند بعد این همه گزارش کذب داده می شود

  20. ناشناس گفت:

    والا شما یه طوری می گین انگار‌ شهر یاسوج هیچ مشکلی نداره فقط پل سوم بشاره!!!!!!

  21. ناشناس گفت:

    اون اقایی که میگه یه طوری اقای نیک اقبال گزارش داده که انگار تمام پروژه ها از اول انقلاب را به نام خودش و اقای خادمی ثبت کرده…
    چطوری گزارش داده که اینو میگی
    نه چطور به این نتیجه رسیدی
    انسان باید یکم منطقی باشه

  22. حسین کریمی گفت:

    مهندس نیک اقبال از افراد توانا و پرتلاش در حوزه کارهای عمرانی برای استان کهگیلویه و بویراحمد بودند,و یک چهره شناخته شده در سطح کشور
    برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم هرجا که هستن.

دیدگاه شما