یکشنبه 26 آذر 1396 - 8:00

به آب انداختن اولین کشتی الکتریکی جهان در چین+عکس

مجله بویرنیوز- اولین کشتی الکتریکی جهان که برای حمل بار، در چین ساخته شده، با ویژگی‌های شگفت‌انگیز خود به عنوان قدمی بزرگ در راه آینده‌ای سبز شناخته می‌شود.

این کشتی برقی دو هزار تنی که متعلق به کمپانی چینی COMEC بوده، چیزی در حدود یک ماه پیش، در شهر گوانگ‌ژو چین به آب انداخته شد. بر اساس اطلاعات منتشرشده، این بارکش شگفت‌انگیز توانایی طی مسافتی معادل 80 کیلومتر را تنها پس از دو ساعت شارژ دارد و همانطور که بسیاری از متخصصان اعلام کرده‌اند،‌ تخلیه محموله این کشتی باری الکتریکی بیش از زمان لازم برای شارژ شدن آن زمان می‌برد.

از دیگر ویژگی‌های اولین کشتی الکتریکی دنیا هم می‌توان به طولی برابر 70.5 متر، ظرفیت باتری 2400 کیلووات ساعت و ماکزیمم سرعت 12.8 کیلومتر بر ساعت اشاره کرد؛ البته سرعت در نظر گرفته‌ شده در مقایسه با کشتی‌های دیگر قابل‌توجه نیست، اما نکته مهمی که صاحب‌نظران در رابطه با استفاده از کشتی‌های بارکش برقی بر روی آن اتفاق‌نظر دارند، پتانسیل بالای این گونه وسایل برای کمتر کردن آسیب‌های محیط زیستی ناشی از به کارگیری سوخت‌های فسیلی است.

هونگ جیالین (Huang Jialin) یکی از مدیران ارشد شرکت COMEC در این رابطه می‌گوید که به واسطه استفاده از برق، کشتی تمام الکتریکی طراحی‌شده توسط این کمپانی ضرری برای محیط زیست ندارد و انتظار می‌رود که در آینده نزدیک، وسایل نقلیه مشابهی برای جابه‌جایی مسافر هم به آب انداخته شوند.

البته نکته قابل‌توجه و تا حدی عجیب این است که اولین محموله در نظر گرفته شده برای جابه‌جایی توسط این کشتی باری برقی، زغال‌سنگ خواهد بود. بله اولین کشتی الکتریکی جهان که میزان انتشار گازهای مضر آن صفر است، برای انتقال سوخت فسیلی استفاده می‌شود و به هر حال قسمتی از فرآیند آزاد کردن کربن دی‌اکسید در جو سیاره و افزایش گرمایش زمین خواهد بود.

البته انتظار می‌رود که این کشتی تنها برای مدت کوتاهی به منظور جابه‌جایی زغال‌سنگ استفاده شود و از طرف دیگر، کارشناسان به صورت کلی نسبت به محدود کردن استفاده از سوخت‌های فسیلی به هر شکل، خوش‌بین هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=262577
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما